یکشنبه 25 شهریور 1397 | 09:44
آنهایی که عادت داشتند از بهشت آمریکا بگویند، کجایند؟!
آنهایی که عادت داشتند از بهشت آمریکا بگویند، کجایند؟!

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"   مجله تایم بر روی جلد جدیدترین شماره خود با چاپ تصویر و نقل قولی از یک معلم، به انعکاس وضعیت دشوار معلمان آمریکایی و مشکلات مالی آن‌ها پرداخته است.

 

یاسر جبرائیلی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام عکس این مجله را منتشر کرده و نوشته است: «این، جلد هفته آینده مجله تایم است که داستان معیشت معلمان آمریکا را روایت کرده است. رسانه‌هایی که عادت داشتند از بهشت آمریکا بگویند، ببینید کار به کجا رسیده است که از روایت این فجایع ناگزیر شده‌اند.

 

عکس روی جلد متعلق به خانم هوپ براون، معلمی است که با شانزده سال سابقه کار، هر روز پنج صبح تا چهار بعد از ظهر در مدرسه مشغول است، پس از آن راهی شغل دوم خود می‌شود، با همسرش هم یک تور راه انداخته‌اند، اما برای گذران زندگی مجبور است هفته‌ای دو بار پلاسمای خون خود را بفروشد تا از عهده هزینه‌های زندگی در ایالات متحده آمریکا برآید. حقوق سالانه معلمی‌اش پنجاه و چهار هزار دلار -با دلار چهارده هزار تومان، یعنی سالانه هفتصد و پنجاه و شش میلیون تومان، ماهی شصت و سه میلیون تومان- است.

چندی پیش در جمع دوستانی که یکی از آن‌ها تازه از آمریکا برگشته بود، این بحث را مطرح کردم که رفاه شهروند متوسط تهرانی از رفاه شهروند متوسط نیویورکی بالاتر است. بحث جالبی شد. درآمد‌ها و هزینه‌ها را در دو شهر اتفاقا بر پایه حقوق یک معلم مقایسه کردیم. دوستی که سال‌ها آمریکا زندگی کرده بود، فرضیه ما را کاملا تایید کرد. ما حتما مشکلاتی داریم، اما بدانیم شرایط دشمنی که لیبرال‌ها می‌گویند برویم زیر بلیط آن تا مشکلاتمان حل شود، اصلا با ما قابل مقایسه نیست. آمریکا گرفتار فاجعه انسانی شده است. آن تصویری که از آمریکا در ذهن ما ساخته‌اند، مربوط به یک درصد جامعه آمریکاست، نه همه آن.

بر واقعیت‌های دشمنی که برای ما شاخ و شانه می‌کشد، چشم نپوشیم. داشتن درک درست و دقیق از وضع دشمن، مهم‌ترین بخش یک نبرد است. دشمن را قدرتمند و ما را ضعیف جلوه می‌دهند تا مقاومتمان را بشکنند. واقعیت، اما ضعف و زبونی دشمن است.»

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.