یکشنبه 15 مهر 1397 | 10:35
دبیر ستاد مرکزی اربعین به فارس خبر داد
از سرگیری صدور روادید اربعین/ ویزای زائران کمتر از ۲ ساعت صادر می‌شود
از سرگیری صدور روادید اربعین/ ویزای زائران کمتر از ۲ ساعت صادر می‌شود
دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به دلیل توقف صدور روادید اربعین در روزهای اخیر، گفت: صدور ویزای زائران از امروز آغاز می‌شود و روادید زائرانی که تاکنون نام‌نویسی کرده‌اند، ۲ ساعته صادر می‌شود.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل ازخبرگزاری فارس، نام‌نویسی از متقاضیان سفر اربعین حسینی از چهار مهرماه آغاز شده است و تمامی متقاضیان این سفر نورانی باید در سامانه سماح ثبت نام کنند، اما بر اساس برخی گزارش‌های مخاطبان خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر ویزای زائران صادر نشده و سفر برخی از زائران با مشکلاتی مواجه شده است.

دلیل وقفه در صدور ویزای زائران حسینی

 شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به عدم صدور ویزای اربعین از سه‌شنبه هفته گذشته، گفت: هفته گذشته پایان دوره فعالیت سفیر عراق در ایران بود، بر همین اساس سفیری در کشور وجود نداشت تا دستور صدور ویزای زائران اربعین را ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه عدم صدور ویزای عراق ارتباطی با بانک مرکزی یا وزارت کشور ندارد، افزود: این امر تصمیم کشور عراق است و ایران هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آن ندارد، چرا که در صورت نبود سفیر و دستور وی، امکان صدور ویزا برای زائران وجود ندارد.

حیدری با اشاره به معرفی کاردار جدید عراق، گفت: شنبه ۱۴ مهرماه آقای نصیر به عنوان کاردار عراق معرفی شد. وی پیش از این سرکنسول عراق در مشهد بوده، به همین دلیل با محیط و فضای ایران نیز آشنا است.

هیچ وقفه‌ای در صدور ویزای عراق برای زائران  نداریم

 دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تمامی دفاتر موقت و دائم از یک‌شنبه ۱۵ مهرماه صدور ویزای عراق را آغاز خواهند کرد، خاطر نشان کرد: اکنون با دستور کاردار عراق، تمام دفاتر موقت در ۲۰ نقطه کشور و چهار کنسولی عراق آمادگی و آموزش‌های لازم را برای صدور روادید کسب کرده‌اند و از امروز بدون وقفه تا پایان اربعین اقدام به صدور ویزای زائران خواهند کرد و در دو ساعت تمامی ویزای زائرانی که تاکنون نام‌نویسی کرده‌اند، صادر می‌شود.

حیدری در ادامه به برخی اختلافات مالی بین بانک مرکزی و سفارت درباره نحوه پرداخت ارز اشاره کرد و گفت: دلار از چرخه فعالیت‌های ایران و عراق در اربعین خارج شده است، با این وجود میزان دریافت هزینه‌ها در کشور عراق، دلار است اما با توجه به توافق حذف دلار وقتی ارز دیگری جایگزین می‌شود، نیازمند محاسبه و روال اداری و قانونی است.

وی افزود: بر همین اساس ما باید هزینه ویزا را بر اساس ارز دیگری به عنوان جایگزین دلار پرداخت کنیم که این روند نیازمند محاسبه است اما پرداخت هزینه ویزا با این روند هیچ وقفه‌ای در صدور روادید برای زائران ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.