شنبه 21 مهر 1397 | 09:04
ترامپ:
به خاطر خاشقجی معامله تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری با عربستان را به هم نمی‌زنم
به خاطر خاشقجی معامله تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری با عربستان را به هم نمی‌زنم
رئیس‌جمهور آمریکا درباره درخواست برخی سناتورها برای توقف فروش سلاح به ریاض به دنبال قتل خاشقجی گفت که این کار را به دلیل سود میلیاردی هم که شده نخواهد کرد.

 



به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از کیهان ،  دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که تحت فشار افکار عمومی و کنگره آمریکا است تا نسبت به حادثه قتل وحشیانه احتمالی جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی  واکنش نشان دهد، در آخرین اظهارنظر خود به خبرنگاران گفته به نظرش «منطقی نیست که معامله تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری با عربستان را برهم بزند.»
ترامپ گفت: «دقت کنید. اگر ما به آنها ۱۱۰ میلیارد دلار سلاح نفروشیم آنها می‌روند از روسیه و چین می‌‎خرند و این به نفع ما نیست... کارهای دیگری می‌توانیم بکنیم.»
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین درباره درخواست‌های اعضای کنگره در زمینه توقف فروش سلاح به عربستان به دلیل موضوع خاشقجی گفت: «اعضای کنگره در این گام عجله کردند و من هشدار می‌دهم این کار احتمالا به ضرر آمریکا باشد.
 ما به حقیقت امر خواهیم رسید... تا آنجا که من می‌دانم این در خاک ترکیه اتفاق افتاده و او جمال خاشقجی هم آمریکایی نبوده... اقامت دائم آمریکا را داشته... اما ما کارهای دیگری می‌توانیم بکنیم... ابتدا باید بفهمیم چه شده است.» ترامپ درباره اینکه آیا عربستان در این پرونده دست دارد یا نه گفت: «موضوع، موضوعی وحشتناکی است. به اعتقاد من می‌توانی بگویی تا الان به نظر می‌رسد عربستان در این موضوع دست دارد اما خواهیم دید، ما بسیار روی این موضوع کار می‌کنیم و مسلما نتیجه اصلا چیز خوبی نخواهد بود.» ترامپ سپس در پاسخ به این سوال که این حادثه بر رابطه میان واشنگتن و ریاض چه تأثیری می‌گذارد، گفت: «رابطه ما فوق‌العاده است و من به آنها گفته‌ام که آنها باید برای ارتش خود پول بدهند. می‌دانید که عربستان کشور بسیار ثروتمندی است...اگر آمریکا نبود، عربستان وجود نداشت، چراکه ما از آنها محافظت کردیم. ما پول این محافظت را نمی‌گیریم. ما باید پول این کار را دریافت کنیم، ما سالانه میلیاردها و میلیاردها دلار برای حفاظت از عربستان هزینه می‌کنیم. من به شاه سلمان گفتم «شاه، عذر می‌خواهم، اما باید پول بدهید.» رک و صریح به آنها گفتم، شما باید میلیاردها دلار پول بدهید.»«وکس»، پایگاه  لیبرال‌ آمریکایی در یکی از نخستین واکنش‌ها به اظهارات ترامپ که گفته بود به دلیل قتل خاشقجی معاملات میلیاردی با عربستان را تعلیق نخواهد کرد  نوشت: «ترامپ برای جان خاشقجی قیمت تعیین کرد.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.