یکشنبه 13 آبان 1397 | 13:23
شیخ علی سلمان به حبس ابد محکوم شد
شیخ علی سلمان به حبس ابد محکوم شد
در ادامه روند سرکوب شیعیان در بحرین، دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی در دادگاه تجدیدنظر به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اللولوه بحرین در خبری فوری از صدور حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی، خبر داد.

دادگاه استیناف بحرین امروز شیخ علی سلمان و شیخ حسن سلطان و علی الاسود، دو تن از چهره‌های سرشناس مخالف، را به اتهام جاسوسی برای قطر به حبس ابد محکوم کرد.

این دادگاه، حکم برائت شیخ علی سلمان و دو یارش را از اتهاماتی که به آن‌ها وارد شده بود، لغو کرد.

بحرین این سه تن را در پی مشارکت در گفتگو‌هایی که به منظور پایان دادن به بحران بحرین در اوایل سال ۲۰۱۱ و در چارچوب طرح آمریکایی-قطری برای دستیابی به راه حل سیاسی انجام شد، به جاسوسی برای دوحه متهم کرد.

مخالفان اعلام کردند حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین نیز در جریان این گفتگو‌ها شرکت داشت و رایزنی‌ها با اطلاع او انجام شد. شیخ حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، گفت حمد بن جاسم آل ثانی، وزیر خارجه سابق قطر، هنگام برقراری تماس با دبیرکل الوفاق همراه شاه بحرین بوده است.

این اتهامات به تماس‌های تلفنی استناد می‌کند که سال گذشته بعد از بروز اختلاف چهار کشور عربی با قطر بخش‌هایی از آن تقطیع و از طریق تلویزیون رسمی بحرین منتشر شد.

هیئت منصفه از دادگاه خواست مکالمات ضبط شده به صورت کامل پخش شود، اما دادگاه این خواسته را عملی نکرد.

گزارش کمیته مستقل حقیقت‌یاب بحرین که از سوی شاه این کشور تشکیل شد تاکید می‌کند تماس‌ها با وساطت قطر برای حل و فصل درگیری‌های سیاسی در بحرین برقرار شد.

در پی صدور این حکم ناعادلانه، جمعیت الوفاق بحرین در صفحه توئیتر خود نوشت: تیم وکلای مدافع گواهی میانجیگران و کارشناسان را ارائه دادند و در پی آن حکم تبرئه صادر شد، اما نظام اصرار دارد محاکمه را به مزایده سیاسی منتقل کند تا از مردم صبور بحرین که به جنبش مردمی مسالمت‌آمیز خود برای رسیدن به دموکراسی و آزادی ادامه می‌دهند، انتقام بگیرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.