شنبه 3 آذر 1397 | 14:40
اعمال روز ۱۷ ربیع‌الاول
اعمال روز ۱۷ ربیع‌الاول
اعمال و آداب روز هفدهم ربیع‌الاول در آستانۀ فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) منتشر شده است.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از تسنیم، یکشنبه 4 آذر و 17 ربیع‌الأول مصادف با فرا رسیدن سالروز ولادت نبّی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) است. این روز میان اعیاد ماه ربیع از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چراکه در چنین روزی پدر این امت یعنی حضرت رسول الله(ص) پا به دنیا گذاشتند و به همین خاطر فریاد دشمن اصلی ما انسان‌ها یعنی شیطان رجیم به‌خاطر این محبت بزرگ خداوندی به بشریت بلند شد.

در آستانۀ فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) قرار داریم، به همین مناسبت به برخی اعمال توصیه‌شده برای این روز بر اساس کتاب «مفاتیح الجنان و المراقبات» اشاره می‌شود.

* * * * *

1 ــ زیارت حضرت پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و امیر‏المؤمنین (علیه‏ السلام). از مهم‌ترین اعمال در این روز توسل به حامیان معصوم آن روز و سپردن عقل، قلب و تمامی وجود به‌وسیلۀ آنان به خداوند متعال است. اگر انسان در توکل و تسلیم خود راستگو باشد، قطعاً توفیق الهی را خواهد یافت.

2 ــ روزه

3 ــ غسل

4 ــ صدقه

5 ــ نماز. به‌جا آوردن دو رکعت نماز با این کیفیت که در هر رکعت؛ یک‌بار سورۀ حمد و 10 مرتبه سورۀ قدر و 10 مرتبه سورۀ اخلاص.

6 ــ از مهم‌ترین کارهای این روز رعایت آداب عید و برگزاری مراسم‌های شرعی جهت بزرگداشت این عید و شناساندن این روز به‌عنوان یک عید بزرگ به مردم است، چراکه عده‌ای جاهلانه در این روز به لهوولعب و کارهای حرام می‏‌پردازند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.