سه شنبه 6 آذر 1397 | 14:46
کامن دریمز گزارش داد؛
جنگ عربستان در یمن جنگ نیست، قتل عام است
جنگ عربستان در یمن جنگ نیست، قتل عام است
حملات وحشیانه و بی‌هدف ائتلاف سعودی، یمن را به کشوری ویرانه با میلیون‌ها غیرنظامی که برای بقای خود می‌جنگند، تبدیل کرده است.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کامن دریمز، حملات وحشیانه و بی‌هدف ائتلاف سعودی، یمن را به کشوری ویرانه با میلیون‌ها غیرنظامی که برای بقای خود می‌جنگند، تبدیل کرده است.

کامن دریمز در مطلبی نوشت: آمار مربوط به این جنگ بسیار تکان‌دهنده است. براساس آخرین بررسی‌های سازمان «کودکان را نجات دهید»، از آغاز نبرد در یمن، حدود 85 هزار کودک زیر پنج سال به دلیل گرسنگی و بیماری جان باخته‌اند. با وجود این که کودکان بیش از سایرین از این نبرد آسیب دیده‌اند، اما آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد 14 میلیون تن در یمن در معرض خطر قحطی هستند.

عربستان سعودی در سال 2015، ائتلافی از کشورهای عربی شامل، کویت، امارات متحده عربی، بحرین، مصر، مراکش، اردن، سودان و سنگال برای جنگ با انصارالله یمن تشکیل داد. این کشورها یا نیروی زمینی به یمن اعزام کرده‌اند یا در حملات هوایی به این کشور مشارکت داشته‌اند.

خواست نیروهای انصارالله در یمن عمدتا اقتصادی و سیاسی است و تلاش می‌کنند یمن را از چرخه فقر خارج کنند. حملات وحشیانه و بی‌هدف ائتلاف تحت سرکردگی عربستان، کشوری ویرانه با میلیون ها غیرنظامی که برای بقای خود می‌جنگند، بر جای گذاشته است.

بیش از 3 میلیون یمنی، از ترس جانشان در داخل این کشور آواره شده‌اند و حدود 300 هزار تن دیگر نیز در سایر کشورها از جمله جیبوتی و سومالی پناهنده شده‌اند. هم کسانی که در داخل یمن آواره شده‌اند و هم آن دسته که از کشور گریخته‌اند، از غذا و پناهگاه کافی برخوردار نیستند. بنابر اعلام یونیسف، سیستم درمانی یمن در آستانه سقوط قرار دارد.

کسانی که در کشور مانده‌اند باید با حملات بی‌امان ائتلاف سر کنند که تفاوتی میان نظامی و غیرنظامی قائل نمی‌شود. افزون بر این، سازمان‌های امدادرسان قادر به تامین کمک‌های مورد نیاز نیستند. بیمارستان‌ها بمباران شده و ده ها هزار تن در نتیجه این حملات جان باخته‌اند. نزدیک به 15 میلیون مرد، زن و کودک یمنی به خدمات درمانی دسترسی ندارند. شیوع وبا در این کشور که از اکتبر 2016 آغاز شد، هنوز کنترل نشده است. زیرساخت‌های آبرسانی در یمن که یکی از کم آب ترین کشورهای جهان است، به طور مداوم هدف حمله ائتلاف عربستان قرار گرفته است. در نتیجه هشت میلیون و 600 هزار کودک یمنی دسترسی کافی به آب و خدمات بهداشتی ندارند. بنابر اعلام یونیسف، از سال 2015، تشدید درگیری‌ها موجب بدتر شدن این وضعیت وخیم شده است. با حملات و اقدامات نظامی داخل و اطراف تاسیسات آبرسانی، مردم بیشتری از دسترسی به آب آشامیدنی سالم محروم می‌شوند.

رقت‌انگیز است وقتی می‌بینیم قدرتمندترین کشورهای جهان، آمریکا، انگلیس و فرانسه برای نابودی جنبش مقاومت انصارالله در یمن با عربستان همدست شده‌اند. ظرف چند هفته گذشته، صدها حمله هوایی ائتلاف تحت سرکردگی عربستان به الحدیده و اطراف آن، جان 150 هزار کودک را به خطر انداخته است. این اقدامات ائتلاف، قوانین انسان‌دوستانه و حاکمیت قانون را نقض می‌کند. جنگ در یمن یک قتل عام است و این مسئولیت جامعه جهانی است که عدالت را در قبال چنین تراژدی اجرا کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.