شنبه 24 آذر 1397 | 10:15
تصویر شهیدی که عکس معروف جبهه‌ها شد
شهید ابراهیم عاکفی
 شهید ابراهیم عاکفی

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  دفاع پرس، صحنه های زیادی از دوران جنگ تحمیلی چه در خاطر مردم و چه در لنز دوربین های عکاسی و فیلمبرداری به ثبت رسیده است، صحنه هایی گاه دلخراش و دردناک و گاه شیرین و دل انگیز که منتقل کننده ی فضای جبهه های جنگ و روحیه رزمندگان و مردم از مقاومتی مقدس در برابر هجوم دشمنان در هشت سال جنگ هستند.

در این بین برخی تصاویر از جایگاه ویژه تری برخوردارند چرا که نشان دهنده برشی از خط فکری و جریان حاکم بر مقطعی ای تاریخی هستند. تصاویری که چنان معروف و مشهور می شوند که به عنوان نماد یک واقعه یا بخشی از تاریخ مورد استفاده قرار می گیرند، مثل تصویر شهیدی که لبخندبر لب، کنار سنگر به خاک افتاده است یا رزمنده ای که در یک مانور نظامی با در دست داشتن اسلحه به سمت جلو در حرکت است.

یکی از تصاویر ماندگار دوران دفاع مقدس تصویری از چند رزمنده با لباس نظامی است که یکی از آن ها فردی روحانی است و 2 نفر دیگر سن و سال کمی دارند و نشان دهنده حضور داوطلبانه و رضایتمندانه اقشار مختلف مردم در جبهه است. تصویری که مربوط به یکی از پادگان های آموزشی در تهران است که رزمندگان پیش از حضور در جبهه دوره های نظامی را در آن می گذراندند.

در این تصویر معروف سومین رزمنده از سمت چپ شهید ابراهیم عاکفی است. شهید عاکفی در سال 46 در تهران متولد شد. او در جریان جنگ تحمیلی وقتی تنها 16 سال سن داشت به جبهه رفت و در سال 62 در منطقه جفیر به شهادت رسید. برادرش محمد نیز مردادماه سال 66 به جمع شهدا پیوست و آسمانی شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.