یکشنبه 9 دی 1397 | 14:59
سرلشکر باقری:
«۹ دی» نشان‌دهنده اوج بصیرت ملت ایران است/ آمریکا در حال عقب‌نشینی خفت‌بار از منطقه است
«۹ دی» نشان‌دهنده اوج بصیرت ملت ایران است/ آمریکا در حال عقب‌نشینی خفت‌بار از منطقه است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: ملت بزرگ ایران در این روز نشان دادند که چگونه با اوج بصیرت و وقت‌شناسی، هنگامی که کشور به آن‌ها نیاز دارد، به طور خودجوش به صحنه آمده و آتش فتنه را خاموش می‌کنند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نهمین جشنواره مالک اشتر که صبح یکشنبه در این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: نهم دی ماه روز بزرگ مقابله عملی ملت ایران با فتنه و فتنه‌گران بود. ملت بزرگ ایران در این روز نشان دادند که چگونه با اوج بصیرت و وقت‌شناسی، هنگامی که کشور به آن‌ها نیاز دارد، به طور خودجوش به صحنه آمده و آتش فتنه را خاموش می‌کنند.

سرلشکر باقری افزود: فتنه‌گران ظلم بزرگی به نظام کردند و با الفاظ زننده‌ای نظام و کشور را متهم کردند. آن‌ها مطابق خواست دشمن تلاش کردند تا مردم را نسبت به نظام بدبین کنند و در جهت منویات استکبار جهانی، مردم را به صحنه آشوب بکشانند؛ اما ملت ایران با تبعیت از ولایت، بار دیگر به صحنه آمدند و پایداری نظام اسلامی را تثبیت کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: پرچم این نظام به برکت خون شهدا و رهبری امام‌گونه فرمانده معظم کل قوا ان‌شاءالله به دست حضرت ولی عصر (عج) خواهد رسید.

وی با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت در سوریه و شکل‌گیری ائتلاف ضد تروریستی محور مقاومت در سطح منطقه گفت: امروز مسأله سوریه بعنوان یک نمونه که دشمنان اسلام همواره سعی در ناامنی آن داشتند در جلوی چشم ما قرار دارد.

سردار باقری ادامه داد: داعش و تروریسم تکفیری، برخاسته از سرویس‌های جاسوسی غرب و اذناب منطقه‌ای آن‌ها در سوریه است. آن‌ها هشت سال پیش این تفکر افراطی را به جان ملت سوریه انداختند و در کنار آن از تروریست‌ها حمایت بی دریغ کردند.

وی افزود: هر جا که تروریست‌ها کم آوردند و در محاصره قرار گرفتند، غربی‌ها با بی شرمی به طور مستقیم با بالگردهایشان وارد محل استقرار تروریست‌ها شده و آن‌ها را نجات دادند و یا برایشان محموله‌های لجستیکی آوردند تا بتوانند از محاصره خارج شوند. آن‌ها با بی شرمی به طور مستقیم و بدون کسب اجازه از ملت و دولت قانونی سوریه وارد این کشور شدند، بخش‌هایی از این کشور را به تصرف درآوردند و در آن نقاط پایگاه نظامی ایجاد و مردم سوریه را تحریک و تشویق به تجزیه کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: غربی‌ها همچنین اقدام به بمباران هوایی و موشک‌باران علیه ملت سوریه کردند و در ادامه، رژیم صهیونیستی را تحریک کردند تا دائماً سوریه را مورد هدف قرار دهد؛ آن‌ها کشور‌های مرتجع عربی را نیز تحریک کردند تا از تروریست‌ها حمایت کنند.

سرلشکر باقری گفت: غربی‌ها هر کاری که می‌توانستند برای شکست یک دولت قانونی انجام دادند، آن هم تنها به این دلیل که دولت سوریه با انقلاب اسلامی و جهاد و مقاومت اسلامی دست دوستی داده است و با رژیم صهیونیستی ارتباط خوبی ندارد؛ اما سرانجام امروز با این شکل خفت‌بار خروج خود از سوریه را اعلام می‌کنند.

وی افزود: البته این خروج در کنار حجم بالای نیروی آن‌ها در منطقه حجم بالایی نیست، اما در کنار شکست‌هایی که در عراق، افغانستان، یمن و لبنان متحمل شده‌اند، سوریه بعنوان یک نشانه جلوی چشم ما است و آن این است که وعده الهی این‌گونه محقق می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا که خود را فردی قدرتمند می‌داند، دزدکی و با بزدلی تمام وارد کشور امن عراق شد، گفت: ترامپ در نزدیکی عراق می‌گوید که چراغ‌های هواپیما را خاموش کنند، پرده‌ها بکشند و سیستم راداری و ارتباطی خود را خاموش کنند. این هواپیما در یک پایگاه نظامی فرود آمد.

سردار باقری ادامه داد: آمریکایی‌ها با وجود هزینه کردن هفت هزار میلیارد دلار در منطقه، به صورت دزدکی وارد منطقه می‌شوند؛ در حالی که مقام ایرانی (دریادار شمخانی) در همان زمان در کشور افغانستان حاضر می‌شود و با ۱۰ مقام بلندپایه دیدار می‌کند و این دو موضوع، نشان‌دهنده دو نوع تفکر و نگاه و غلبه حق بر باطل است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حرکت الهی ما ادامه دارد، گفت: آمریکا با وجود این همه هزینه، روز به روز با تلفات بیشتری در حال عقب‌نشینی خفت‌بار از منطقه است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه این مراسم، با اشاره به اینکه جشنواره مالک اشتر حادثه بسیار مهمی در سطح نیرو‌های مسلح است، افزود: این اشراف، ابداع و ابتکار فرمانده معظم کل قوا و شجره‌ای بسیار با برکت است.

وی با تأکید بر لزوم نظارت دقیق بر عملکرد سازمان‌های مختلف کشور بیان کرد: نظارت در نیرو‌های مسلح با سایر سازمان‌ها و نهادها قابل مقایسه نیست و خوشبختانه با طرحی به نام «اشراف» و با سوالاتی که از فرماندهان می‌شود، نواقص و کمبود‌ها در نیروهای مسلح، شناسایی و در قالب برنامه‌های یک‌ساله و پنج‌ساله برطرف می‌شود.

سرلشکر باقری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم تبیین ابعاد گوناگون شخصیتی مالک اشتر گفت: از سال گذشته ابعاد گوناگون شخصیت مالک اشتر در حوزه اعتقادی و بصیرتی ایشان استخراج شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: خوشبختانه دستورالعمل انتصابات در نیرو‌های مسلح به‌روز شد و مورد تصویب و ابلاغ فرمانده معظم کل قوا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با طرح اشراف باید کمبود‌ها و نقص‌ها استخراج و برطرف شود، افزود: اگر ایستا باشیم از دشمن عقب خواهیم ماند و دشمن نیز به دنبال شناسایی نقاط ضعف و قوت ما است.

سردار باقری ادامه داد: هم‌اکنون در دنیا با توجه به رشد فناوری، شاهد تداوم تهدیدات و توطئه‌ها علیه امنیت کشور هستیم؛ لذا اگر پیشرفت نداشته باشیم، در موازنه قدرت با دشمنان دچار مشکل خواهیم شد و در این مسابقه بزرگ عقب می‌مانیم.

این مقام عالی‌رتبه نظامی تصریح کرد: اگر تحرک نداشته باشیم، دشمن با شناسایی نقاط ضعف ما، برنامه‌ریزی‌های زیادی علیه ما خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با بیان اینکه دشمنان جرأت و ابزار تهدید نظامی علیه ما را ندارند، گفت: امروز مسؤولان کشور با اطمینان و آرامش، به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.