سه شنبه 11 دی 1397 | 15:20
«سعیدرضا عاملی» نامزد احتمالی دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی کیست و چرا با جاسوس سیا دیدار کرده است؟
«سعیدرضا عاملی» نامزد احتمالی دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی کیست و چرا با جاسوس سیا دیدار کرده است؟
آقای سعیدرضا عاملی در سال ۱۳۹۴، میزبان " آلن گودمن" جاسوس سابقه‌دار سیا - و هیئت همراه، به بهانه بازدید علمی و پیگیری طرحی تحت عنوان «طرح آموزش عالی ایران» بوده‌ است.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از مشرق - اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌های رسمی کشور حاکی از آن است که حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر دارد آقای «سعیدرضا عاملی» را به عنوان دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.

انتشار این خبر با واکنش‌های بسیاری در فضای رسانه و شبکه‌های اجتماعی همراه شد و بسیاری نسبت به تحقق این احتمال، ابراز نگرانی کردند. به عنوان مثال، جمعی از دانشجویان و پژوهشگران با ابراز نگرانی از این موضوع، طی نامه‌ای از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستند تا در تعیین دبیر جدید این شورا بررسی های بیشتری صورت گیرد.

از سوی دیگر، با توجه به گسترش این خبر، ابهاماتی درباره سوابق این شخص منتشر شده است که ضرورت دارد ریاست محترم جمهوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شخص آقای سعیدرضا عاملی درباره این اخبار و حواشی توضیحات لازم را ارائه کنند.

 

سعیدرضا عاملی کیست؟

سید سعیدرضا عاملی رنانی رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و استاد گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی است. او همچنین معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات و معاون طرح و توسعه این دانشگاه است.

عاملی تحصیلات متوسط خود را در دبیرستان جان اف کندی آمریکا به پایان رسانده است. دوره کارشناسی (مهندسی مکانیک) را هم در دانشگاه سکرمنتو آمریکا آغاز کرد اما هیچگاه به پایان نرساند.

در سوابق وی همچنین دکترای جامعه شناسی ارتباطات از دانشگاه رویال هالووی لندن نیز ذکر شده است.

چه ابهاماتی درباره سوابق نامزد احتمالی دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است؟

۱- گفته می‌شود که جناب عاملی فعالیت‌های علمی دانشجویان و پژوهشگرانش در حوزه تألیف و ترجمه را به نام خود منتشر کرده و می‌کند که این سیاق از موارد سرقت علمی به شمار می‌رود، و همچنین گفته شده است که بابت تحویل این آثار به مراکز پژوهشی میلیون‌ها تومان حق التالیف دریافت کرده ولی نه نامی از همکاران اصلی کار بر روی جلد آثار آمده و نه مبلغی به بسیاری از آنان پرداخت شده است!

۲- کارشناسان پژوهشی که در ارتباط با پروژه‌های پژوهشی آقای عاملی بوده‌اند بسیاری از تالیفات وی را نوعی کتاب سازی می‌دانند. آن‌ها تالیفات ایشان را صرفاً گردآوری و ترجمه مطالب پراکنده ویکی پدیایی می‌دانند که فاقد ارزش علمی خاص است.

۳- آقای عاملی چه ارتباطی با پروژه اعطای بورس "اراسموس" در ایران دارید؟ (اعطای بورسیهٔ “ اراسموس” در سال‌های ۸۷–۹۰ — که برنامه‌ای فرهنگی و آموزشی در اتحادیهٔ اروپا و مختص کشورهای خاورمیانه (و به صورت خاص ایران، عراق و یمن) و تحت نظارت کمیسیون فرهنگی ناتو (بامحوریّت کشور هلند) است؛ (گفته می‌شود که اعطای این بورس در ایران کاملاً توسط دکتر عاملی صورت می‌گرفت)

۴- آیا صحت دارد که ایشان در زمینه مبادلهٔ دانشجویان، تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران را جهت تدریس یکسالهٔ زبان فارسی در امریکا در سال ۸۵–۸۷ اعزام کرده است و بعدها آشکار شده که این برنامه، پروژه‌ای آمریکایی تحت نظارت سازمان سیا و در جهت تأثیرگذاری فرهنگی در فضای دانشجویی ایران بوده است.

۵- چرا جناب عاملی در سال ۱۳۹۴، میزبان " آلن گودمن " جاسوس سابقه‌دار سیا - و هیئت همراه، به بهانه بازدید علمی و پیگیری طرحی تحت عنوان «طرح آموزش عالی ایران» بوده‌اند؟ و محتوای دیدار ایشان با جاسوس شناخته شده سیا چه بوده است؟

۶- گفته می‌شود که فرزندان آقای عاملی در کشور انگلستان سکونت دارند و خانواده ایشان هم تابعیت انگلستان دارند.

۷- آیا ارتباط جناب عاملی انگلستان تنها به داشتن ملک خلاصه می‌شود یا ایشان تابعیت یا کارت سبز انگلیس را هم دریافت کرده اند؟

۸- همچنین شنیده‌هایی از بده بستان‌های سیاسی در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران نیز بواسطه ایشان وجود دارد؛ به‌عنوان‌مثال، جذب افرادی مانند "عباس آخوندی" - وزیر سابق راه و شهرسازی - به عنوان هیات علمی یکی از مصادیق آن است.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.