یکشنبه 16 دی 1397 | 13:36
دیدار همرزمان و دوستان شهید حاج داود کریمی با خانواده آن شهید + تصاویر
دیدار همرزمان و دوستان شهید حاج داود کریمی با خانواده آن شهید + تصاویر

 

 

 

 

 

شهید داود کریمی به روایت یکی از پاسداران نسل اول سپاه

سردار شهید حاج داود کریمی در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و یدر۸ سالگی پدرخودراازدست داد.به همین دلیل مجبور شد تحصیل رارها نموده تا بتواند خرج خانواده خود را تامین کند لذا ابتدا با فعالیت در کارگاه قالب سازی وسپس در تراشکاری مشغول و با استعداد خوبی که داشت بسرعت ترقی نموده واستادکار این دو حرفه گردید،باتوجه به اینکه وی در محله مذهبی و خانواده مذهبی با فرهنگ اسلامی رشد نموکرده بود .روح جستجوگرآن بزرگوار درروزگار سیاه ستم شاهی که شرایطی تباه سازرابرای جوانان کشورفراهم نموده بودنداز طریق شهیدمهدی عراقی که از مبارزین شریف بازار و در حزب ملل اسلامی فعال بودند باحضرت امام خمینی آشنا شد و این آشنایی تأثیر فراوانی برروح جسم آن انقلابی جوان که بدنبال حقیقت جویی وراه صحیح زندگی اسلامی بود گذاشت شیفته راه ورسم زندگی درحکومتی مبتنی برنظامات  اسلام ناب محمدی (ص) که درکتاب ولایت فقیه مطرح شده بود،گردید.

برای بوجودآمدن چنین نظامی.در سال‌های نخستین دهه ۵۰ داود کریمی با عده‌ای از دوستان خودگروه فجر اسلام را راه‌اندازی کرد.این گروه اسلامی معتقد به عملیات چریکی بر ضد حکومت ظالم و خون خوار ستم شاهی بود؛ گروه فجر اسلام با همه گروه های مبارزان زمان که اعتقاد به مشی مسلحانه داشتند نظیر فدائیان اسلام،موحدین حزب ملل اسلامی و... از جمله سازمان مجاهدین خلقایران روابط داشتند.اماپس از روشن شدن ماهیت التقاطی و منحرف مجاهدین خلق از سال ۱۳۵۲ ارتباطشان رابا این گروه منحرف التقاطی قطع نمود.چراکه اعضای گروه «فجراسلام» متوجه انحراف مجاهدین خلق گردیده واز کج روی ایشان حمایت نمی کردند.

شهید داود کریمی تا سال ۱۳۵۵ خورشیدی به همراه سایر مبارزین دارای مشی اسلامی معتقد به مبارزه مسلحانه با حکومت جنایت پیشه پهلوی ادامه داده و همواره بدلیل شرایط پلیسی حاکم در زندگی مخفی بسر می برد. پس از سال ۱۳۵۵ وی به همراه عده‌ای دیگر از انقلابیون برای تکمیل دانش نظامی به لبنان سفرنمود.درلبنان باشهید دکتر مصطفی چمران و ...آشناشد. درلبنان بدلیل استعدادفوق العاده به رتبه استادآموزشی ارتقا پیدا کرد و مربی نیروهای چریکی در لبنان شد. شهید داود کریمی پس از اوج گیری انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۶ به ایران برگشت.

حاج داود در شانزدهم شهریورماه ۱۳۴۹ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک دختر به نام «مریم» و سه پسر با نام‌های «میثم» ، «محمدصادق» و « محمد محمود» است.

 

شهید داود کریمی در خدمت انقلاب اسلامی

شهید حاج داود کریمی دراولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی ره زیر نظرمرحوم آیةالله مهدوی کنی مسئول کمیته های انقلاب اسلامی درکمیته مرکزی باه مکاری جوانان مبارز نازی آباد،کمیته انقلاب اسلامی نازی آباد را راه اندازی نموده و مسئولیت این کمیته را برعهده می‌گیرد. پس از اینکه به فرمان امام خمینی مقرر گردید که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نیروهای مبارزانقلابی اسلامی تشکیل شود همه گروه های اسلامی با ایجاد وحدت اقدام  به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب نمودند. شهید داود کریمی که از تجربه مبارزه قبل از پیروزی انقلاب در گروه فجر اسلام برخوردار بود و دوره های چریکی در لبنان را نیز طی کرده بود از کمیته انقلاب اسلامی به جمع اعضای شورای مرکزی سپاه پیوست و بعنوان اولین مسئول دفتر هماهنگی سپاه وعضوشورای مرکزی انتخاب شد مدتی بعد به عنوان مسئول آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتخاب و در ابتدای جنگ با جمعی از پاسداران انقلاب به خوزستان رفته و درعملیات شکستن حصرآبادان نقش اساسی داشت .  

شهید کریمی مدتی فرمانده سپاه تهران بود ، ولی دوباره به جبهه های غرب کشور اعزام و به سمت فرمانده منطقه هفت کشوری منصوب شد. با تغییر تشکیلاتی، منطقه هفت شکل جدیدی گرفت و شهید داود کریمی به تهران بازگشت . ایشان مدتی هم در بنیاد شهید فعالیت داشتند.

در فاصله سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷ در شرق کشور با سمت فرماندهی قرارگاه مرکزی محمد رسول الله(ص) و قرارگاه‌های تاکتیکی تابعه شرق کشور در قالب طرح «والعادیات» مسئول مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدرشد.

شهید داودکریمی در عملیات مختلف جنگی حضور جدی داشت وبارها مجروح شد اما در عملیات فاو مجروح شیمیائی گردید و سالها با درد و رنج ناشی از مجروحیت شیمیائی زندگی کرد او همواره در دفاع ازانقلاب اسلامی زیر نظر ولی  فقیه به وظایف شرعیش در حد توان خدمت کرد و هرگز برای دفاع از انقلاب کم نگذاشت وی در عملیات مرصاد هم شرکت جست و در این عملیات نیز از ناحیه سینه در نزدیکی قلبش مجروح گردید.

وی پس از جنگ و پایان دفاع مقدس ،دوباره به حرفه تخصصی خود بازگشت .

شهادت

از خرداد۱۳۸۲جراحت شیمیایی این بزرگوار شدت گرفت و مدتی هم در بیمارستان بستری شد. اما پزشکان نا امید گردیده وجهت ادامه درمان به آلمان اعزام گردید اما مداوا در آلمان نیز اثر بخش نبود  سرانجام شهید داود کریمی یادگار دوران انقلاب و دفاع مقدس در نیمه شهریورماه ۱۳۸۳ براثر جراحات ریوی ناشی از شیمیایی شهد شیرین شهادت را نوشید و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.