پنجشنبه 20 دی 1397 | 11:50
هلند مرگ قاتل شهید بهشتی را تایید کرد
هلند مرگ قاتل شهید بهشتی را تایید کرد
وزیر امور خارجه هلند مرگ محمدرضا کلاهی صمدی، عامل بمب‌گذاری در ساختمان «حزب جمهوری اسلامی» ایران را تایید کرد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  وزیر امور خارجه هلند مرگ محمدرضا کلاهی صمدی، عامل بمب‌گذاری در ساختمان «حزب جمهوری اسلامی» ایران را تایید کرد.

محمدرضا کلاهی صمدی متولد ۱۳۳۸ از اعضای گروهک تروریستی منافقین و عامل انفجار ۷ تیرماه ۱۳۶۰ در ساختمان حزب جمهوری اسلامی است که در جریان آن آیت‌الله سید محمد بهشتی و ۷۲ مقام دولتی ایران به شهادت رسیدند.

او در ۲۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۵ دسامبر ۲۰۱۵) در ۵۶ سالگی در شهر آلمیره هلند در خیابان و از فاصله نزدیک هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

اوایل خرداد امسال رسانه‌های هلندی اعلام کردند فردی به نام «علی معتمد» که در این کشور به قتل رسیده است، تقریبا به طور قطع، همان «محمدرضا کلاهی صمدی» است که در ۲۸ ژوئن ۱۹۸۱ (۷ تیرماه ۱۳۶۰) در نشست حزب "جمهوری اسلامی" در تهران بمب‌گذاری کرده بود.

این رسانه‌ها این ادعا را به نقل از دادگاهی که برای دو نفر در هلند به اتهام قتل «علی معتمد» برگزار شده بود، مطرح کردند.

محمدرضا کلاهی صمدی دارای دیپلم ریاضی از «دبیرستان بامداد تهران» واقع در خیابان جمهوری، دانشجوی رشته برق دانشگاه علم و صنعت تهران بود. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) درآمد، اما اندکی بعد به دستور مسئولان مافوق خود به عنوان پاسدار به کمیته ولی‌عصر تهران در خیابان پاستور پیوست.

طولی نکشید که وی به داخل حزب جمهوری اسلامی نفوذ کرد و اندکی بعد به عنوان مسئول حفاظت سالن برگزیده شد تا اینکه سرانجام در ۷ تیرماه ۱۳۶۰ اقدام به بمب‌گذاری در مقر این حزب کرد. در این حادثه، آیت‌الله بهشتی، رئیس وقت دیوان عالی کشور، و بیش از ۷۰ نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

اواخر سال ۹۲ یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد مسعود کشمیری عامل انفجار نخست‌وزیری و محمدرضا کلاهی صمدی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در آلمان رویت شده‌اند. نامبردگان که از اعضا و هواداران فعال گروهک تروریستی منافقین بودند، هنگام غذا خوردن در رستورانی در شهر کلن مشاهده شدند.

از سوی دیگر، حدود دو سال پیش یکی از فعالین سیاسی چپ در گفتگو با رسانه معاند "صدای آمریکا" با بیان جزئیاتی از قتل یک مرد ۵۶ ساله ایرانی در هلند گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این فرد که در ابتدا به "مرد ناشناخته" معروف شد و بعد‌ها او را «علی معتمد» نامیدند، همان محمدرضا کلاهی صمدی است و در واقع، علی معتمد نام مستعار اوست. وی شاهد ادعای خود را حضور برخی اعضای سابق سازمان منافقین در مراسم خاکسپاری این فرد عنوان کرد. یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل مورد استناد این فعال چپگرا، وجود یک خال در کف پای مقتول بود که پیش از این به عنوان یکی از مشخصه‌های کلاهی از آن یاد شده بود.

برخی منابع نیز می‌گویند کلاهی در هلند به تجارت مواد مخدر و اسلحه روی آورده بود و از همین راه امرار معاش می‌کرد و در سال‌های اخیر به یکی از کارتل‌های بزرگ مواد مخدر در هلند تبدیل شده بود. ظاهرا کلاهی با برخی شرکای خود دچار اختلافات شدید شده بود و بار‌ها توسط آن‌ها تهدید به مرگ می‌شد و نهایتا در سال ۲۰۱۵ طی حادثه‌ای توسط چند نفر در حین رانندگی در خیابان کشته شده و خودروی وی نیز به آتش کشیده شد.

با این حال، استف بلوک، وزیر امور خارجه هلند، روز گذشته بدون ارائه هیچگونه مستنداتی در نامه‌ای به پارلمان این کشور مدعی شد که دستگاه‌های اطلاعاتی هلند نشانه‌های محکمی از مشارکت ایران در قتل دو شهروند هلندی ایرانی‌تبار در اختیار دارند که یکی از آنها مربوط به علی معتمد ۵۶ ساله در سال ۲۰۱۵ است.

این ادعا چند ساعت پس از آن مطرح شد که وزیر خارجه دانمارک اعلام کرد (اینجا) کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه ایران به اتهام دست داشتن در چند طرح ترور در خاک اروپا به توافق رسیده‌اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.