چهارشنبه 10 بهمن 1397 | 09:05
امیر قربانی:
اجرای تاکتیک‌های نوین آفندی هوانیروز در رزمایش نزاجا/ ارتقای رزمی بالگرد‌های ترابری هوانیروز
اجرای تاکتیک‌های نوین آفندی هوانیروز در رزمایش نزاجا/ ارتقای رزمی بالگرد‌های ترابری هوانیروز
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از اجرای تاکتیک‌های نوین آفندی هوانیروز در رزمایش اخیر نیروی زمینی ارتش خبر داد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"   امیر سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در خصوص هماهنگی هوانیروز با دیگر رسته‌های شرکت‌کننده در رزمایش اقتدار 97 نزاجا اظهار داشت: در این رزمایش که برای نخستین بار با رویکرد  آفندی برگزار شد، هوانیروز با نیز با بکارگیری تاکتیک‌های نوین آفندی تلاش کرد تا هماهنگی خود را با یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در اجرای ماموریت به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از 60 فروند بالگرد تهاجمی و ترابری در این رزمایش عنوان کرد: هوانیروز ارتش با ایجاد هماهنگی میان رسته‌ای با یگان‌های زرهی، پیاده مکانیزه، مهندسی رزمی و تیپ‌های ۵۵ هوابرد، تیپ ۲۵ واکنش سریع و تیپ تکاوری نوهد مراحل مختلف عملیاتی را به صورت لحظه به لحظه پشتیبانی کرد.

فرمانده هوانیروز ارتش در تشریح ماموریت بالگرد‌های یگان هواپیمایی نزاجا گفت: در این رزمایش هوانیروز از بالگرد‌های کبرا برای اجرای آتش و از بالگرد‌های شینوک و ۲۱۴ برای انجام عملیات هلی‌برن و جابجایی ادوات و تخلیه مجروحان استفاده کرد.

وی افزود: ارتش با تجهیز بالگرد‌های مختلف ترابری خود به سامانه‌های دید در شب تاکتیکی، توانست برای نخستین بار از عملیات آفندی تک شبانه تانک‌ها با موفقیت پشتیبانی کند.

امیر قربانی گفت: امروز تعداد زیادی از بالگرد‌های ۲۱۴ هوانیروز به سامانه‌های راکت انداز و توپ‌های ۲۰ میلی متری مجهز شده  که در این رزمایش توانستند حجم سنگینی از آتش را با موفقیت بر مناطق مورد نظر شلیک کنند.

فرمانده هوانیروز ارتش همچنین در حاشیه رزمایش اقتدار 97 نزاجا بر حرکت شتابان این یگان در آماده‌سازی و به‌روزرسانی ظرفیت‌های بالگرد‌ی، منطبق با تاکتیک‌های نوین آفندی نزاجا در مقابله با تهدیدات، تأکید کرد.

وی در پایان، نیروی انسانی کارآمد و تجهیزات به‌روز شده و آماده را سرمایه هواپیمایی نیروی زمینی ارتش در خدمت به کشور دانست و حفظ و ارتقای همه‌جانبه این آمادگی را دستور کار فرماندهان و کارکنان این یگان عنوان کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.