چهارشنبه 17 بهمن 1397 | 08:50
جاهلیت مدرن
نوکیسه‌های پایتخت چگونه بازار خدمات لاکچری برای حیوانات خانگی را رونق بخشیدند؟
نوکیسه‌های پایتخت چگونه بازار خدمات لاکچری برای حیوانات خانگی را رونق بخشیدند؟
لباس سگ مدل ژاکت ۳۲۰ هزار تومان، لباس ساقدوش ۲۰۰ هزار تومان، لباس ولنتاین ۱۵۰ هزار تومان. در یک آگهی هم اعلام شده که پذیرش دوخت انواع لباس لاکچری برای مهمانی های خاص تا ۸۵۰ هزار تومان!

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  مشرق، اگرچه زیاد صدایشان را شنیده ایم اما هنوز عادت نکرده ایم؛ صدای واقعی و مجازی شان که با دیدن هر نذری، کنایه به نادیده گرفتن فقرا می زند، با هر صدقه، از نرسیدن به دست مستضعفین می گوید و با دیدن هر گرفتار و مستحقی، غر آنرا به نظامی می زند که بیش از دیگر فئودال ها، ثروت مردمانش را چاپیده.

به خیرشان که امید نیست، اما شر نرساندن از زخم زبان ها و رفتارهایشان، آرزو شده. هر روز یک رسم و راه جدید برای دیده شدن و یک روش متفاوت برای ولخرجی. حالا حیوانات خانگی شان مد شده، همان ها که خرجشان چند برابر یک نفر عادی است و برای تیپ و خوراک و بهتر دیده شدنشان، چه میلیون تومان هایی که خرج نمی شود؛ توسط همان ها که به صاحبان سفره های نذری، تذکر درست خرج کردن پولها و کمک به فقرا می دهند.

Image removed.

رونق چشمگیر فروشگاه های مخصوص حیوانات

هنوز مدت زمان زیادی از رویش قارچ گونه فروشگاه هایی که وسایل مخصوص حیوانات را می فروختند، نمی گذرد؛ فروشگاه هایی که شاید تا همین ۱۰ سال تعدادشان به اندازه انگشت های دست هم نبود و وقتی از کنارشان عبور می کردیم، چند دقیقه ای باید صبر کرده و با دقت بیشتر می فهمیدیم که این فروشگاه مخصوص حیوانات یا "پت شاپ" است.

اما امروز در هر خیابان و کوچه شهر، بالا و پایین، چند تایی از این فروشگاه ها پیدا خواهید کرد. از وسایل حمام گرفته تا انواع قلاده و توپ های بازی و غذاهای کنسروی مخصوص. کار و کاسبیشان هم به نظر از بسیاری از صنوف دیگر بهتر است.

مجید رحمتی صاحب یکی از این مغازه ها در فروشگاهی معروف در پایتخت در پاسخ به اینکه چرا سراغ این شغل آمده می گوید: اگر مشتری نبود اینقدر تعداد پت شاپ ها زیاد نمی شد. الان هزینه نگهداری از حیوانات خانگی نسبت به گذشته کمتر است چون در گذشته به راحتی غذا و وسایل آنها را پیدا نمی کردی اما الان هم تولید داخل داریم و هم واردات!

وی می افزاید: الان دیگر همه جور مشتری داریم. بالاشهری و پایین شهری. نژاد های مختلف حیوانات هم قیمت های مخصوص خودش را دارد. مثلاً برخی حیوانات چون خاص تر هستند هر غذایی را نمی توانند بخورند و باید غذای خارجی برایشان تهیه کرد...

Image removed.

فضای مجازی و نمایش زندگی لوکس حیوانات خانگی

سال ها قبل، حتی برای خرید یک کبوتر باید سختی راه و شلوغی خیابان ها تا خیابان مولوی به جان می خریدیم. اگر هم کمی پولدارتر بودیم در همان محله ها سگ های خاص هم پیدا می شد که چندین برابر برایشان پول پرداخت می شد. اما امروز دیگر خبری از خیابان مولوی و "حیوان فروشی" هایش نیست. امروز بیشتر فضای مجازی است که محل خرید و فروش هر نوع حیوانی است. کافی است سری به سایت های فروشگاهی بزنید. از خاص ترین نژاد سگ های اروپایی و آمریکایی گرفته تا ایگوانا و خوکچه هندی. از ۱۰۰ هزار تومان تا ۲۰ میلیون تومان.

انتشار تصویر سلبریتی ها، بازیگران و ورزشکاران با حیوانات مختلف و سگ های چند میلیون تومانی هم که به امری عادی در فضای مجازی تبدیل شده است. کار تا به آن جایی پیش رفته است که فلان خانم بازیگر برای مرگ گربه اش گریه می کند و فلان آقای فوتبالیست تصاویر از سگ بازی اش را با افتخار منتشر می کند.

در آگهی تبلیغاتی اش نوشته: "بهترین برندهای روز دنیا برای فرزندان دلبند شما". اگر فقط عکس های اگهی را نگاه کنی واقعاً باور می کنی که لباس کودک می فروشند. اما وقتی توضیحات هر آگهی را می خواهی خواهید دید که انگار ماجرا چیز دیگری است. فروش لباس های مختلف حیوانات خانگی.

فروش لباس شب مخصوص سگ ها. لباس ولنتاین ویژه گربه ها. و از همه مهمتر لباس ساقدوش ویژه هر نژادی از سگ. رقابت در جذب مشتری آنقدر فشرده شده که دیگر غذا و وسایل بازی کارساز نیست و برخی برای حیوانات خانگی عزیزشان! رنگ به رنگ لباس مخصوص سفارش می دهند. اما قیمت های این لباس ها نیز دیدنی است. لباس سگ مدل ژاکت ۳۲۰ هزار تومان، لباس ساقدوش ۲۰۰ هزار تومان، لباس ولنتاین ۱۵۰ هزار تومان. در یک آگهی هم تاکید شده بود که پذیرش انواع لباس های لاکچری برای مهمانی های خاص تا ۸۵۰ هزار تومان!

البته وسایل مهمتری هم برای حیوانات خانگی وجود دارد. برای مثال از تخت خواب مخصوص سگ و گربه با قیمت ۲۴۰ هزار تومان و یا توالت مخصوص با قیمت ۲۹۰ هزار تومان. نگهداری از حیوانات خانگی هزینه های متفاوتی دارد برخی افراد مبالغی بین ۲ تا ۳ میلیون تومان ماهانه را برای نگهداری یک سگ عنوان می کنند. اما به نظر می رسد این روزها دیگر هزینه کردن برای یک سگ یا یک حیوان خانگی سقفی ندارد.

Image removed.

آرایش و پیرایش ویژه سگ در تهران

این بار سری به یکی از آرایشگاه های مخصوص حیوانات در شمال شهر تهران می زنیم. باید از قبل وقت بگیرید و هماهنگی های لازم را به عمل بیاورید. بیشتر خدماتشان مخصوص سگ ها است. به طور کلی برای ما که مثلاً آرایش و تمیزی حیوان خانگی‌مان اهمیت ویژه ای دارد، اینطور توضیح می دهند: آرایش سگ و گربه از ۱۰۰ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان برایتان آب می خورد. آلبوم در اختیارتان قرار می دهند. اگر بخواهید مشاوره نیز هم به صورت تلفنی و هم به صورت حضوری دارند. شستشوی سگ و گربه نیز از ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان. به صورت VIP هم اگر بخواهید باید تا ۱۵۰ هزار تومان هزینه کنید.

اما خدمات ویژه نیز وجود دارد. مسواک و کوتاه کردن ناخن هر کدام به صورت عادی و VIP از ۱۰ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان انجام می شود. البته این تنها مرکزی ویژه خدمات خاص به حیوانات خانگی نیست. مراکز دیگری نیز هستند که از غذاهای خاص و واکسن های ویژه به حیوانات شما خدمات می دهند تا یافتن جفت مناسب برای سگ های خانگی.

Image removed.

اینکه این روزها بخشی از جامعه با مشکلات اقتصادی فراوان دست و پنجه نرم می کنند و بسیاری در حوالی شب های عید، امکان خرید لباس مناسب برای فرزندان خود را ندارند چه شده که اقتصاد مبتنی بر خرید و فروش حیوانات و لوازم مربوط به آن، چنین رشدی داشته و همچنان رو به صعود است؟ این هزینه های میلیونی را چطور می توان با دلسوزی برای جامعه تطبیق داد و باور کرد؟

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.