دوشنبه 6 اسفند 1397 | 08:48
دادستان کل:
وزیر ارتباطات مصوبات شورای عالی فضای مجازی را زیر پا می‌گذارد
وزیر ارتباطات مصوبات شورای عالی فضای مجازی را زیر پا می‌گذارد
دادستان کل کشور با خطاب قراردادن شخص وزیر ارتباطات گفت: یک روزی باید در پیشگاه خداوند متعال جوابگو باشد که برای پاکسازی فضای مجازی همکاری نکرده و نمی‌کند و مصوبات شورای عالی فضای مجازی را زیر پا می‌گذارد. ما هم می‌گوییم وقتی اراده نباشد به نوعی فرار می‌کنند. در همین رابطه معاون دادستان هم خبر داده است که مدعی العموم به همراه ۲ هزار نفر دیگر علیه وزیر ارتباطات اقامه دعوی کرده است و احتمال انفصال از خدمت آذری جهری می‌رود.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  جوان آنلاین:  محمدجعفر منتظری، با تأکید بر اینکه بترسیم از روزی که خداوند ما را به محاکمه بکشد، اظهار داشت: یکی از اعتراضات، حرف‌ها و گله‌های ما به مسئولان فرهنگی و به کسانی که امروز سردمدار مدیریت فضای مجازی هستند، همین است که چرا باید در جامعه اسلامی ما اینقدر رها باشد که شاهد این همه جرم و گناه در جامعه باشیم؟
وی افزود: این آمار وحشتناک و هشداری به مسئولان است. خطاب من به کسانی است که می‌توانند این فضا را از آلودگی‌ها پاک کنند ولو ۵۰ درصد هم بتوانند. آمار واصله‌ای از ۱۰ ماهه که بستر این جرائم فضای مجازی و جرائم رایانه‌ای نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش داشته است. کلاهبرداری‌های رایانه‌ای با ۳۰۰ درصد رشد بیشترین جرم رایانه‌ای در کشور ما را رقم می‌زند.
منتظری گفت: چه کسی مسئول این رشد است؟ چه کسی مسئول این جرائمی است که خانواده‌ها، جامعه و جوانان ما را تحلیل می‌کند. به صراحت می‌گویم مسئولانی که مدیریت فضای مجازی را در اختیار دارند و آن‌هایی که در اجرای دستور صریح و مؤکد رهبری مقابله کرده و می‌کنند باید حواسشان باشد. چند سال قبل بود که مقام معظم رهبری هشدار داد و بحث راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را مطرح کردند و شورای عالی فضای مجازی را تشکیل دادند و اساسنامه را تصویب و ابلاغ کردند. چه کسی مسئول این فضای آلوده است که باید پاکسازی کند؟ هرگز ما قائل نیستیم و نمی‌گوییم که فضای مجازی را شما ببندید. امروز استفاده از فضای مجازی بسیار در زندگی تأثیرگذار است، اما این فضا را باید از آلودگی‌ها پاک کرد.
وی افزود: مسئولان انتظامی می‌دانند چه فضای ننگ‌آوری در جامعه ایجاد شده است. سری به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای بزنید؛ چه کسی مسئول است؟ خطاب من به «شخص وزیر ارتباطات» است که یک روزی باید در پیشگاه خداوند متعال جوابگو باشد که برای پاکسازی فضای مجازی همکاری نکرده و نمی‌کند و مصوبات شورای عالی فضای مجازی را زیر پا می‌گذارد. ما هم می‌گوییم وقتی اراده نباشد به نوعی فرار می‌کنند.
منتظری گفت: فردا در پیشگاه خداوند چه می‌کنید؟ بنده اخطار و هشدار می‌دهم، چون بخشی از مسئولیت در اختیار من است، ولی ابزار در اختیار دیگری است؛ بنده عددی نیستم، وقتی می‌بینم در مقابل دستور و فرمایش مؤکد رهبری این‌گونه مقابله می‌کنند بنده دیگر چه بگویم؟ وقتی در مقابل امر خدا، امر پیامبر و شرع مقدس اینطور مقاومت می‌کند، من چه کار می‌توانم انجام دهم؟
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظرى با اشاره به اینکه وظیفه حکومت اسلامی ایجاد و اجرای عدالت است، اظهار داشت: در نظام اسلامی کسانی که زمام امور مردم را بر عهده دارند، اگر عدالت نداشته باشند خداوند آن‌ها را مؤاخذه خواهد کرد؛ چیزی که در نظام اسلامی در بعضی جا‌ها شاهد آن نیستیم.
وی تأکید کرد: برخی مدیران در پس پرده مدیریت‌شان به‌گونه‌ای سنگر گرفته‌اند که کسی متوجه نمی‌شود دنبال خیانت هستند. اگر همه مدیران، عدالت‌گستر بودند آثار عدالت را در گوشه گوشه جامعه می‌دیدیم. این وضعیت اقتصادی ماست؟ کشور ما کم ظرفیت دارد؟ کم‌توانمندی‌های انسانی، جغرافیایی و سایر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را دارد؟ ما هیچ چیزی کم نداریم. منتظری گفت: چهارصباحی ما در این مسئولیت‌ها هستیم، یکی رئیس‌جمهور، یکی وزیر و یکی مدیرکل است و تمام می‌شود خوش به حال آنکه پرونده ریاست و زمامداری‌شان مشهود از ریاست عادلانه است و وای به حال مدیری که از این منصب و کرسی سوء‌استفاده کند و هر بلایی سر مردم بیاید ککش هم نمی‌گزد، روزی باید در پیشگاه خداوند جواب این اعمالش را بدهد. وی افزود: نمی‌خواهم عرض کنم فساد در جامعه ما همه گیر و سیستمی است، اما در نظام اسلامی این مقدار فساد بسیار زیاد است. مسئولان ما باید زمینه از بین رفتن فساد را فراهم کنند.


شکایت مدعی‌العموم و ۲هزار اهوازی از وزیر ارتباطات
همچنین جواد جاویدنیا، معاون دادستان کل کشور از طرح شکایت حدود ۲هزار نفر از مردم اهواز و مدعی‌العموم از وزیر ارتباطات خبر داد و گفته است که احتمال می‌رود بعد از بررسی پرونده، حکم انفصال از خدمات دولتی برای وزیر صادر شود.
وی با اشاره به دلیل شکایت مردم اهواز از وزیر ارتباطات گفت: مردم اهواز از وزیر ارتباطات بابت عدم ایجاد بستر امن و لازم برای فضای مجازی در کشور شکایت کردند، این شکایت هم به دلیل این است که تعدادی از جوانان جذب گروه‌های تکفیری شده و در نهایت حادثه تروریستی رژه نیرو‌های مسلح رخ داد و عزیزانشان شهید شدند.
معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: البته مردم اهواز هم از وزیر ارتباطات و هم مدیران اینستاگرام و تلگرام طرح شکایت کردند. پرونده وزیر ارتباطات در دادستانی تهران است و منتظر هستیم تا روند قضایی خود را طی کند.
جاویدنیا با توضیح دو عنوان شکایت از وزیر گفت: عدم اجرای قوانین و مقررات دولتی و عدم اجرای دستورات قضایی موضوع ماده ۵۷۶ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی یکی از موارد شکایت است و دیگری نیز بسترسازی برای جاسوسی رایانه‌ای دشمنان از اطلاعات کلان مردم (بیگ دیتا) است. طبق ماده ۵۷۶ و هم در ماده ۷۳۱ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی یا ماده۳ جرائم رایانه‌ای اگر وزیر ارتباطات در دادگاه محکوم شوند، حکمی که برایشان در نظر گرفته می‌شود احتمالاً انفصال از خدمات دولتی است؛ یعنی وزیر ارتباطات از تمامی سمت‌های دولتی محروم می‌شود.
وی تأکید کرد: مطالبات مردمی در فضای مجازی و حقیقی موجب طرح شکایت مدعی‌العموم از وزیر ارتباطات شد، بار‌ها عنوان شده بود که دستگاه قضایی چه کاره است؟ چرا وقتی دستور می‌دهد، اجرا نمی‌شود و با خاطیان هم برخورد نمی‌شود؟
معاون دادستان کل کشور در این‌باره توضیح داده است: به‌رغم اینکه اجرای قانون، دستورات قضایی و مصوبات شورای عالی فضای مجازی بر هر مسئولی واجب و لازم است، اما متأسفانه آقای وزیر به هیچ‌کدام از این تذکرات تمکین نکرده است.

منبع: روزنامه جوان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.