چهارشنبه 18 دی 1398 | 13:15
شریعتمداری :
شهید قاسم سلیمانی فراتر از مرز‌های جغرافیایی ایران/ نباید اجازه دهیم شخصیت حاج قاسم را تحریف کنند
 شهید قاسم سلیمانی فراتر از مرز‌های جغرافیایی ایران/ نباید اجازه دهیم شخصیت حاج قاسم را تحریف کنند
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: درست است که شهید «قاسم سلیمانی» سرباز وطن بود اما در حقیقت شخصیت ایشان فراتر از مرز‌های جغرافیایی ایران است.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از دفاع پرس، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در همایش سراسری مدیران و معاونان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های بنیاد، این است که ضمن انتشار و ترویج فرهنگ دفاع مقدس از تحریف در این فرهنگ و ارزش‌های نهفته در آن جلوگیری کند.

وی با تبریک و تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی سلیمانی گفت: از فضائل و مناقب سردار سلیمانی سخنان زیادی تاکنون گفته شده است، اما نکته‌ای هست که باید بگوئیم.

وی با اشاره به حادثه عاشورا گفت: عصر عاشورا وقتی همه یاران حضرت شهید شدند، امام حسین علیه السلام همچنان یاور می‌طلبیدند و ندای هل من ناصر سر می‌دادند، و سوال این است که حضرت در آن لحظات چه کسانی را صدا می‌زدند؟ از آنجا که کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا یعنی عاشورا به امتداد تمام زمان‌ها و کربلا به پهنای سراسر زمین است گویا این حقیقت جلوه گر می‌شود که حضرت در آن لحظات یاران آخرالزمانی خود را صدا می‌زدند؛ و می‌توان نتیجه گرفت که قطعا حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت اگر در دوران اباعبدالله بودند، ایشان را یاری می‌کردند و نمی‌گذاشتند که امام‌شان در میان دشمنان تنها بماند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد بعد از شهادت بیشتر شناخته می‌شوند، گفت: شهید قاسم سلیمانی از این قسم شهدا بودند ایشان بعد از شهادتش، ماموریت جدیدش آغاز شد.

شریعتمداری گفت: سناتور مورفی بعد از اینکه عظمت و خروش مردم را در تشییع پیکر مطهر فرمانده نیروی قدس سپاه دید، گفت که آقای ترامپ فکر نمی‌کنید که اگر سردار سلیمانی زنده می‌ماند، خطرش کمتر بود؟ حاج قاسم سلیمانی با شهادت خود بسیاری از مسائل را حل کرد، اولا شهادت ایشان فضای داخلی را به طور کلی تغییر داد، همچنین مشکلاتی که از تبلیغات سوء دشمنان در عراق پیش آمده بود، به طور کلی حل و فصل شد و زمزمه‌هایی که حداقل به نادانی آغاز شده بود با شهادت ایشان در هم پیچیده شد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بعد از رحلت رسول الله الاعظم (ص) تلاش دشمنان بر این بود که نامی از جبهه حق و امیر المومنین (ع) برده نشود، افزود: از این‌رو عده‌ای بعد از آن سعی به تحریف شخصیت‌ها کردند. مثلا تصویری که از حضرت سجاد (ع) در تاریخ ارائه شد او را یک فرد دائما بیمار نشان می‌داد که فقط گوشه‌ای نشسته و با دعا و اوراد متوسل است و فعالیتی ندارد، در حالیکه ایشان قیام‌های بعد از عاشورا را مدیریت و برای قیام عضوگیری می‌کردند و با رابط‌هایی که داشتند برنامه مناطق مختلف را تنظیم و ارسال می‌کردند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: امروز نیز احساس می‌شود که عده‌ای قصد تحریف شخصیت بزرگواری چون شهید حاج قاسم سلیمانی را دارند که ما نباید بگذاریم این اتفاق بیافتد. عده‌ای می‌گویند او سرباز وطن بود، که واقعا هم بود، اما شهید حاج قاسم سلیمانی فراتر از مرز‌های جغرافیایی تعریف می‌شد.

وی با طرح این سوال که چرا آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند، که می‌توانند یکی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت اسلامی را ترور کنند، گفت: آن‌ها چندین مرتبه طرح ضربه به ایران را برنامه‌ریزی کردند، آسوشیتدپرس شش ماه قبل نیز اعلام کرده بود که حداقل چهار بار برنامه جهت ضربه به ایران را شبیه‌سازی کرده بودند که این جریان چیزی جز رفتار سهوی عده‌ای از مسئولان نیست که این جسارت را به دشمن می‌دهد تا دست به چنین اقدامی بزند و حتی به فکر پیامد‌های احتمالی آن نیز نباشد.

شریعتمداری افزود: این که چه کسی این پیام را به آن‌ها داده است چیزی جز نوع برخورد‌های مسئولان نیست که این پیام را به دشمن القا می‌کند، چراکه وقتی در برابر باج‌خواهی آمریکا سکوت می‌کنیم آن‌ها گستاخانه‌تر از قبل جلو می‌آیند.

وی تصریح کرد: احساس می‌شود که عد‌ه‌ای به دنبال تحریف شخصیت والای شهید سلیمانی هستند، مثلا می‌گویند سلیمانی وارد سیاست نشد، اما من می‌گویم ایشان یکی از برجسته‌ترین سیاستمداران بود که خصوصا در عرصه مذاکره از خیلی افرادی که در این رابطه مدعی هستند بالاتر بود. او گروه‌های مختلف مقاومت را کنار هم جمع کرده و به آن‌ها جهت داده است در حالی‌که اگر زحمات و تلاش‌های ایشان نبود این گروه‌ها هیچ‌وقت متحد نمی‌شدند. مطلبی که هست ایشان دارای بینش سیاسی بودند، در حالیکه عضو هیچ گروه سیاسی نبودند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.