پنجشنبه 26 دی 1398 | 09:17
شورای نگهبان:
اظهارات رئیس‌جمهور، نشانه بی‌اطلاعی از روند بررسی‌ صلاحیت‌هاست
اظهارات رئیس‌جمهور، نشانه بی‌اطلاعی از روند بررسی‌ صلاحیت‌هاست

شورای نگهبان تصریح کرد: سخنان رئیس‌جمهور، نشان از بی‌اطلاعی ایشان نسبت به روند بررسی‌ها در هیات‌های نظارت بر انتخابات دارد و زیبنده یک مقام اجرایی رسمی نیست که بدون تحقیق درباره افراد فاقد صلاحیت سخن بگوید.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از خبرگزاری فارس، در پی سخنان سخنان  حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور درباره بررسی صلاحیت‌های داوطلبان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن کامل اطلاعیه شورای نگهبان به شرح ذیل است:

در شرایطی که کشور بیش از گذشته نیاز به اتحاد و همدلی دارد، انتظار می‌رود مسئولان کشور در بیان اظهارات و نظرات خویش سنجیده تر عمل کرده و از ایجاد تشنج خودداری نمایند تا فرصت سوء استفاده به دشمن داده نشود و آرامش بر فضای کشور حاکم گردد.

آنچه امروز رئیس جمهور در سخنانی که بطور زنده نیز از رسانه ملی پخش می شد مطرح کرد، نشان از بی اطلاعی ایشان نسبت به روند بررسی ها در هیات های نظارت استانی و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دارد و زیبنده یک مقام اجرایی رسمی نیست که بدون تحقیق و بی محابا درباره افراد فاقد صلاحیت سخن بگوید.

در شرایطی که کشور بیش از گذشته نیاز به اتحاد و همدلی دارد، انتظار می‌رود مسئولان کشور در بیان اظهارات و نظرات خویش سنجیده تر عمل کرده و از ایجاد تشنج خودداری نمایند.

دقت در نتایج بررسی های شورای نگهبان نشان می دهد این نهاد در بررسی صلاحیت ها تمایزی میان این جناح و آن جناح قائل نشده است و در میان افراد تأیید یا رد شده از همه جناح ها حضور دارند.

شورای نگهبان به عنوان داور ملی انتخابات و صیانت کننده حق الناس وظیفه خود می داند که در انطباق شرایط قانونی با داوطلبان انتخابات نهایت دقت را به عمل آورد و شکایت آنان را از مجرای قانونی مشخص شده بررسی نماید.

بی تردید اینگونه برخوردها با نهاد شورای نگهبان نمی تواند تاثیری در اعلام نظرات این نهاد داشته باشد و چنانچه اعتراضی نیز مطرح است باید از مجرای قانونی خویش و نه از تریبون های عمومی دنبال شود.

 

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.