یکشنبه 17 بهمن 1395 | 09:38
تظاهرات هزاران نفری مردم آمریکا علیه ترامپ در «فلوریدا»
تظاهرات هزاران نفری مردم آمریکا علیه ترامپ در «فلوریدا»
هزاران نفر از مردم آمریکا در اعتراض به فرمان رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع ۷ کشور جهان از جمله ایران به خاک آمریکا در مقابل املاک «مارالاگو» ترامپ در ایالت «فلوریدا» تظاهرات کردند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از فارس، هزاران نفر از مردم آمریکا در نزدیکی املاک «مارالاگو» «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ایالت «فلوریدا»  علیه سیاست‌های رئیس‌جمهور جدید آمریکا تظاهرات برپا کردند.

روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» گزارش کرد، حدود دو هزار نفر از مردم آمریکا مقابل میدان ترامپ تجمع کردند و حدود 2.5 مایل به سمت «فلگلر درایو» راهپیمایی کردند.

این راهپیمایی در حالی برگزار می‌شود که ترامپ نیز قرار است امروز برای شرکت در مراسمی به املاک مارالاگو برود.

طبق این گزارش، بسیاری از جوانان، والدین به همراه فرزندانشان که آنها را در کالاسکه قرار دادند یا به آغوش گرفتند و زنان با حجاب و حتی افراد معلول که سوار بر ویلچر هستند، در راهپیمایی علیه ترامپ شرکت کردند.

معترضان در اعتراض به فرمان اجرایی اخیر ترامپ در ممنوع کردن ورود مهاجران مسلمان از هفت کشور جهان از جمله ایران فریاد می‌زدند: «هی هی هو هو دونالد ترامپ باید برود»  و «بدون ترس، بدون نفرت همه پناهجویان خوش آمدید».

برخی از معترضان نیز پلاکاردهایی را به همراه داشتند که بر روی آنها نوشته بود: «ترامپ را اخراج کنید»، «پناهجویان خوش آمدید» و «این سیاهی، آزادی ما را نمی‌گیرد».

گزارش‌ها حاکی از آن است که این راهپیمایی صلح آمیز برگزار شد و برخی از طرفداران ترامپ نیز در حاشیه ایستاده بودند و نشانه‌ها و پلاکاردهایی در حمایت از رئیس‌جمهور آمریکا به دست گرفته بودند و برخی اوقات بر سر تظاهرات‌کنندگان فریاد می کشیدند که معترضان نیز با فریاد پاسخ آنها را می‌دادند.

معترضان فریاد می‌زدند: «آیا دموکراسی به این شکل است».

در گزارش‌های دیگر هم آمده است مردم شهر «فیلادلفیا» در ایالت «پنسیلوانیا» علیه فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تظاهرات برپا کردند.

ترامپ هفته گذشته با امضای یک دستور اجرایی ورود اتباع هفت کشور مسلمان ایران، سوریه، یمن، عراق، سودان، سومالی و لیبی را به آمریکا را برای مدت 90 روز تعلیق کرد. دستور اجرایی ترامپ، به علاوه پذیرش پناه‌جویان را نیز به مدت 120 روز متوقف می‌کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.