یکشنبه 28 اسفند 1390 | 16:59
مراسم تحویل سال نو در امامزاده های سراسر كشور برگزار می شود
مراسم تحویل سال نو در امامزاده های سراسر كشور برگزار می شود
معاون بقاع و اماكن متبركه سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مراسم تحویل سال نو در امامزاده های سراسر كشور با هدف ارتقا سطح فرهنگی زائران و مسافران نوروزی و نیز ترویج سنت های اصیل اسلامی خبر داد.

بسیج پیشکسوتان : حجت الاسلام والمسلمین 'محمد غلامی' افزود: مراسم تحویل سال نو در جوار بقاع متبركه با حضور ائمه جمعه، روحانیون، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف جامعه برگزار می شود.

وی ادامه داد:این مراسم با قرائت قرآن و با حضور قاریان ممتاز، سخنرانی، اجرای برنامه های مدیحه سرایی و همخوانی قرآن كریم ، قرائت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال نو برگزار می شود.

غلامی پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت زنده از طریق رسانه های جمعی در امامزاده ها و بقاع متبركه را از دیگر برنامه های تحویل سال نو در این اماكن برشمرد و افزود: عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در امامزادگان و بقاع متبركه توسط هیات امنا و خادمان و تهیه هفت سین قرآنی در این اماكن متبركه از دیگر برنامه های لحظه تحویل سال نو در بقاع متبركه است.

معاون بقاع و اماكن متبركه در ادامه به برنامه های فرهنگی طرح نوروزی آرامش بهاری اشاره كرد و ادامه داد: برگزاری نماز جماعت به صورت مستمر، راه اندازی و فعال كردن دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی و برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری با ارایه مطالب دینی و ارزشی و غرفه كتاب و محصولات فرهنگی از برنامه هایی است كه در جوار امامزاده های سراسر كشور برپا می شود.

غلامی با اشاره به اینكه سازمان اوقاف در این ایام وظیفه دارد بقاع متبركه شاخص را برای حضور مردم و مشتاقان آماده كند،گفت: ستاد نوروزی استان ها و شهرستان ها با فضاسازی مناسب و هماهنگی های لازم این ظرفیت ارزشمند را برای حضور مردم مهیا كرده است.

وی افزود: با توجه به اینكه حدود 800 امامزاده كشور بین جاده ای هستند، سازمان اوقاف بیشترین توجه را به این امامزاده ها معطوف كرده است.

منبع:ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.