یکشنبه 28 اسفند 1390 | 17:46
حجت‌الاسلام نظری تشریح کرد:
ویژه‌برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س)...
ویژه‌برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س)...
مدیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: حرم مطهر همچون سال‌های گذشته برنامه‌های ویژه‌ای را در لحظه تحویل سال و ایام تعصیلات نوروزی برگزار می‌کند.

بسیج پیشکسوتان : حجت‌الاسلام محمد نظری اظهار داشت: برنامه های حرم مطهر حضرت معصومه(س) از مراسم ویژه تحویل سال جدید آغاز می‌شود و در طول تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

وی با تشریح برنامه‌های لحظه تحویل سال جدید در حرم گفت: این برنامه از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح سه شنبه آغاز و به طور زنده از سیمای مرکز قم پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام نظری پخش سرودهای شاد، اجرای تواشیح، سخنرانی‌های اخلاقی و قرائت دعای توسل را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: در هنگام قرائت دعای توسل با رسیدن به نام حضرت مهدی(عج) مردم به پا می‌خیزند و دعای تحویل سال را قرائت می‌کنند و بعد از ذکر دعاهای دیگر، سخنرانی مقام معظم رهبری از بلندگوهای حرم مطهر پخش می‌شود.

وی ادامه داد: در طول تعطیلات نوروزی در زمان‌های قبل از نماز ظهر، بعد از نماز عصر و بعد از نماز عشاء مجموعه سخنرانی‌های اخلاقی و تربیتی به مناسبت ایام نوروز توسط واعظان برجسته خواهیم داشت.

مدیر حرم حضرت معصومه(س) به برنامه‌های واحد ارشاد این حرم اشاره کرد و افزود: این واحد پاسخگوی مراجعه کنندگان مختلف در ارتباط با مسائل اخلاقی و تربیتی و اجتماعی در حجره‌ها و صحن‌های حرم مطهر خواهد بود و خادمان افتخاری نیز پاسخگوی مسائل زائران خواهند بود.

حجت‌الاسلام نظری اظهار داشت: واحد قرآن و حدیث حرم نیز برنامه‌های متنوعی در شبستان نجمه خاتون برای 15 روز ایام نوروز شامل برنامه‌های ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان دارد.

برپایی دو نمایشگاه

وی توزیع بروشور راهنمای زائر را یکی از فعالیت‌های واحد فرهنگی حرم عنوان کرد و افزود: در این ایام دو نمایشگاه برگزار می‌شود که یکی از آنها نمایشگاه متبرکات است و زائرانی که می‌خواهند سوغات تبرکی خریداری کنند می‌توانند در این نمایشگاه تهیه کنند و نمایشگاه دوم ویژه نماز است که با همکاری ستاد اقامه نماز برگزار می‌شود.

مدیر حرم اضافه کرد: تمامی خادمانی که در بخش‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند کمر همت را بسته‌اند که بهترین خدمات را به زائران و مسافران نوروزی ارائه کنند.

حجت‌الاسلام نظری گفت: توزیع چای و آب جوش و برخی مواد خوراکی در بین زائران برای سهولت کار آنها جزو برنامه‌های امسال حرم مطهر خواهد بود.

وی به همکاری دستگاه‌های مختلف استان با آستانه مقدسه برای ارائه خدمات مناسب به زائران اشاره کردو گفت: در این زمینه با هلال احمر، شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مربوطه هماهنگی‌های لازم انجام شده و این دستگاه‌ها برای ارائه خدمات آمادگی کامل خود را اعلام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: واحد بین‌الملل آستانه مقدسه نیز برای استقبال از زائران به ویژه گردشگران و جهانگردان برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: مجموعه مدیریت و خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با تمام ظرفیت‌های خود آماده استقبال از زائران و مجاوران این حرم شریف در مراسم تحویل سال جدید و نوروز هستند.

به گفته وی خادمان بخش انتظامات حرم مطهر، وظیفه نظم بخشی و تنظیم عبور و مرور زائران، درون مجموعه حرم و درب‌های حرم را به عهده دارند.

حجت‌الاسلام نظری اظهار داشت: در ایام نوروز خادمان برادر و خواهر در کلیه صحن‌ها و رواق‌های حرم به خدمت رسانی به زائران مشغول خواهند بود و در بخش خدمات حرم نیز که شامل واحدهای کفش داری، امانت داری، گروه ویلچری، گروه تنظیف و بهداشت هستند، خادمان حرم به ارائه خدمات به زائران این حرم می‌پردازند.

منبع:مهر
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.