سه شنبه 22 فروردین 1391 | 14:21
سرویس مذهبی
سرویس مذهبی
علامه مصباح خاطرنشان کرد: اگر ما طفيل شهدائي باشيم که تمام هستي خود را صادقانه و بدون هيچ چشم‌داشتي و فقط به عشق اهل‌بيت عليهم‌السلام فدا کردند، کافي است

بسیج پیشکسوتان "

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آثار آيت‌الله مصباح، ايشان در پنجمين يادواره شهداي مؤسسه که در 20 اسفند 90 در مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) برگزار شد، ضمن قدرداني از عزيزاني که در برگزاري اين يادواره تلاش کردند، اظهار داشت: براي من توفيق است که در اين جلسه نوراني شرکت دارم.
علامه مصباح ويژگي‌هاي عالم دنيا را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ازجمله ويژگي‌هاي اين عالم اين است که پديده‌هاي آن توأم با تدريج است و دائما در حال تغيير و نو شدن است.
وي افزود: خداوند مراحل زندگي انسان را تدريجي قرار داده و حتي انبياء نيز در رسيدن به مراتب عالي کمال از ابتداي تولد تا درجه کمال، مراحل و مراتب را تدريجا طي مي‌کردند.
ايشان ادامه داد: خداوند انسان را طوري آفريد که هم از لحاظ جسمي و هم از لحاظ روحي تدريجا رشد مي‌کند و اين قاعده استثناء ندارد؛ اما بعضي حرکت‌ها با سرعت بيشتر انجام مي‌شود.
آيت‌الله مصباح با تببين زندگي انسان، يادآور شد: اکثر انسان‌ها در طول 70-80 سال با توجه به شرايط زندگي مسيري را طي مي‌کنند، اما ‌بعضي سرعت بيشتري دارند و اين مسير را در 7-8 سال طي مي‌کنند و حتي بعضي در 8 ماه يا 8 روز به آن درجه از زندگي مي‌رسند.
ايشان اضافه کرد: گاهي اين سرعت و نبوغ به طور طبيعي است، و گاهي اين سرعت اختياري است و فوت و فن خاص خود را دارد و کساني که فوت و فن آن را ياد بگيرند، مي‌توانند زودتر به درجات عاليه کمال برسند.
وي اظهار داشت: گاهي مي‌شود حرکت کندي شتاب بگيرد و به سرعت نور برسد و خداوند چنين راهي را براي انسان باز کرده و مجراهايي را نشان داده که از طريق آنها، اين سرعت دست‌يافتني مي‌شود.
علامه مصباح با بيان اين‌که شهداء به اين درجه رسيدند و با جهاد براي خدا، مسير کمال را با سرعت نور پيمودند، تصريح کرد: يکي از ويژگي‌هاي شهدا اين است که مسير طولاني کمال را با عنايت ويژه خداوند، به سرعت طي مي‌کنند.
ايشان با اشاره به سوره قدر، خاطرنشان کرد: قرآن صريحا بيان مي‌کند که شب قدر، افضل از هزار ماه است؛ بنابراين انسان مي‌تواند از دريچه‌هايي استفاده کند و مسير کمال و ترقي را با سرعت نور بپيمايد.
عضو خبرگان رهبري اظهار داشت: يکي از برکات انقلاب اين بود که اين حقايق در جامعه ظهور پيدا کرد.
آيت‌الله مصباح با اشاره به داستان حنظله غسيل الملائکه، خاطره‌اي از شهيد رداني‌پور ذکر کرده و اظهار داشت: اين شهيد در کنار صداقت و ساده‌زيستي مثال زدني خود، ارادت ويژه‌اي به حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها داشتند، به طوري که آخرين بار که از جبهه به شهرشان آمدند، مقداري پول قرض کرده و به آرزوي محرميت با حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها با دختري سيده ازدواج کردند و پس از چند روز نيز به شهادت رسيدند.
وي افزود: شهيد رداني‌پور مرغي بهشتي بود که در اين عالم بيگانه بود، با چيزي انس نمي‌گرفت، او از کساني بود که ره صد ساله را يک شبه طي کردند.
آيت‌الله مصباح تأکيد کرد: من معتقدم اگر اين انقلاب هيچ فايده ديگري بجز رشد چنين افراد با ايمان و با اخلاص نداشت، در اين صورت نيز ما هيچ ضرري نمي‌کرديم. اگر اين معنا را باور نکنيم، ارزش شهادت را درک نکرده‌ايم، ارزش اخلاص را نفهميده‌ايم و ارزش بندگي خدا را ندانسته‌ايم.
وي افزود: اگر ما طفيل چنين افرادي باشيم که تمام هستي خود را صادقانه و بدون هيچ چشم‌داشتي، فقط به عشق اهل‌بيت عليهم‌السلام فدا کردند، کافي است.

پايگاه اطلاع رساني آثار آيت‌الله مصباح،:

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.