یکشنبه 27 فروردین 1391 | 18:56
سرویس:مذهبی
سرویس:مذهبی
منابع آگاه ازدستگیری عوامل و دست اندركاران ترور روحانی شیعه در منطقه زینبیه دمشق خبر دادند. در جریان یك عملیات دیگر نیز دو نفر از افراد این تشكل كه امروز در جریان تشییع جنازه پیكر این روحانی شهید مشغول فیلمبرداری در بین جمعیت حاضر بودند، دستگیر شدند.

بسیج پیشکسوتان "

به گزارش «شیعه نیوز» ، عوامل و دست اندركاران ترور روحانی شیعه شهید «سید محمد ناصر علوی»،امام جماعت حوزه علمیه زینبیه عصر شنبه در منطقه زینبیه دمشق دستگیر شدند.

در جریان یك عملیات سه نفر از عوامل اصلی این ترور كه وابسته به تشكل موسوم به "ارتش آزاد سوریه" (مخالف نظام سوریه) بودند، دستگیر شدند.

این افراد در بازجویی های اولیه اعتراف كردند كه از سه هفته قبل به دنبال طراحی و اجرای نقشه ترور وی بودند.

در جریان یك عملیات دیگر نیز دو نفر از افراد این تشكل كه امروز در جریان تشییع جنازه پیكر این روحانی شهید مشغول فیلمبرداری در بین جمعیت حاضر بودند، دستگیر شدند.

پیكر این روحانی و مبلغ شهید ظهر روز گذشته ـ 26 فروردین ماه ـ با شعار"هیهات منا الذله" در منطقه زینبیه در حومه دمشق پایتخت سوریه تشییع شد.

در این مراسم كه هزاران نفر از اهالی منطقه، شخصیت های دینی از دفاتر علما و حوزه های علمیه و دیپلمات های برخی كشورهای خارجی مقیم سوریه حضور داشتند، شعار لبیك یا حسین (علیه السلام) و لبیك یا زینب (سلام الله علیها) نیز سر داده شد.

شهید علوی 36 ساله جمعه شب در مسیر مراجعه به منزل از سوی دو تروریست با مسلسل هدف رگبار گلوله قرار گرفت.

«آیت الله سید مجتبی حسینی»،نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه نیز امروز ـ 27 فروردین ماه ـ با صدور بیانیه ای با محكوم كردن این اقدام جنایتكارانه افزود: این شهید كه در راستای فرهنگ اسلامی به عنوان یك مبلغ دینی فعالیت می كرد، مظلومانه به شهادت رسید.

وی از دولت سوریه خواست تا رسیدگی به این موضوع را در اولویت كار خود قرار دهد.

منبع: ایرنا
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.