یکشنبه 27 فروردین 1391 | 19:31
هشدار آیت الله سبحانی
سرویس:مذهبی
سرویس:مذهبی
آیت‌الله سبحانی با انتقاد از سیاست کاهش جمعیت، گفت: یکی از برنامه‌های سعودی‌ها و وهابیت از بین بردن اکثریت مطلق جمعیت شیعی در تمام شهرهای ایران است.

بسیج پیشکسوتان "

آیت الله سبحانی، پیش از ظهر امروز در دیدار استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت حاکمیت نظام اسلامی بر کشور، اظهارداشتند:‌ هویت اسلامی موجب ترقی و استقلال روزافزون کشور شده است؛‌ بدون شک نقش علمای شیعه و روحانیت در اعتلای نظام، انقلاب و کشور بی بدیل است.

این مرجع تقلید، افزودند: وقتی زمام امور یک انقلاب مردمی و حتی با ریشه های اسلامی به دست روحانیت اصیل همچون بزرگان شیعه نباشد، نمی توان انتظار ظهور نظامی همچون جمهوری اسلامی را داشت؛ همین امروز وقتی به انقلاب های منطقه نگاه می کنیم می بینیم که بزرگان فقهی آنان در الازهر به جای اینکه از انقلاب اسلامی مردم خود در جهت مقابله با فساد و منکر اصلی در منطقه یعنی رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کنند، فتوا می دهند که باید سرمایه های مردمی در راستای سقوط بشار اسد و سوریه و مقاومت به کار گرفته شود.

* مسئولان مراقب باشند

ایشان در ادامه با اشاره به نقش روحانیت در جهت دهی صحیح به حرکت نظام و انقلاب اسلامی، ادامه دادند: در این دوران به روشنی دیده می شود که فقط مردم ایران با تمام وجود پشتیبان مرجعیت، روحانیت و نظام اسلامی هستند؛‌از این رو دشمنان برنامه های زیادی برای منحرف کردن نسل جوان از مسیر صحیح طراحی کرده‌اند که مسوولان باید به خوبی مراقب این حرکات باشند.

این مرجع تقلید با هشدار نسبت به فعالیت گروه های منحرف و تکفیری و وهابی به منظور ایجاد اغتشاش و فتنه انگیزی در استان های خاص کشور، تصریح کردند: روحانیون و علمای دینی می‌بایست در روستاهای مختلف کشور حضور یابند تا اگر انحراف و فعالیت ضد دینی در این مناطق آغاز مشاهده شد، با برنامه های تبلیغی و همکاری مسئولان، خنثی شود.

*تاکید بر توسعه مدارس علمیه

معظم له در ادامه بر لزوم تعمیر و توسعه مدارس علمیه در شهرستان تبریز و استان آذربایجان شرقی تاکید کرده و گفتند: حفظ نظام از مهم ترین وظایف آحاد جامعه است؛‌ در این راستا همه مسوول هستند، البته روحانیون در زمینه برطرف کردن شبهات فکری و اعتقادی و همچنین افزایش معلومات دینی و فرهنگی مردم کوشا هستند، ولی مابقی امور باید از سوی مدیران و مسوولان کشور در بخش های اقتصادی، اجتماعی و ... تامین شود.

*تلاش برای تغییر ترکیب جمعیت شیعی در ایران

آیت الله سبحانی در ادامه به حضور اقلیت های مذهبی و فرقه ای در مناطق شمال شرقی و شرق کشور اشاره کرده و افزودند: یکی از برنامه های سعودی ها و وهابیت در ایران، از بین بردن تراکم و اکثریت جمعیتی شیعیان در مناطق مرزی و همچنین پراکنده کردن جمعیت در شهرهای مختلف و از بین بردن اکثریت مطلق شیعیان در تمام شهرهای ایران است؛ ترویج کاهش جمعیت و میزان تولد در کشور از هر نقطه ای که شروع شد، درست نبود و اگر به این منوال پیش برویم و از این مسایل غافل باشیم، 40 سال بعد به اشتباه امروز خود پی می بریم که آن روز دیگر توازن جمیعتی شیعیان نسبت به گروه های دیگر به شکل فعلی نیست و دستخوش تغییرات گسترده شده است؛ مساله ای که در برخی شهرهای ایران هم اینک نیز مشاهده می شود.

معظم له، فقر و مشکلات فرهنگی در برخی مناطق کشور را از جمله مسایلی ذکر کردند که ممکن است در تبلیغات دشمنان اسلام، مورد استفاده قرار گیرد.

*لزوم رفع مشکلات مردم

آیت الله سبحانی در پایان بر لزوم توجه به رفع مشکلات استان آذربایجان شرقی و مردم ولایت مدار این استان تاکید کردند و گفتند: مردم این استان همواره پاسدار انقلاب و حرمت دین و اهل بیت(علیهم السلام) بوده اند و می بایست با تلاش بی وقفه در زمینه رفع مشکلات استان،‌به اعتلای روز افزون آن دیار در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... توجه بیشتری شود.

 

شیعه نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.