سه شنبه 2 خرداد 1391 | 15:52
«أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ»
سلام بر رجب؛ سلام بر بهار مناجات و بندگي
سلام بر رجب؛ سلام بر بهار مناجات و بندگي
حدیث قدسى مي فرمايد:"جَعَلتُ هذَا الشَّهرَ (رَجَبَ) حَبلاً بَینی و بَینَ عِبادی فَمَنِ اعتَصَمَ بِهِ وَصَلَ بِی" ماه رجب را ریسمانى میان خود و بندگانم قرار داده‏‌ام؛ هر کس به آن چنگ زند، به وصال من رسد.

بسیج پیشکسوتان

باز ماه رجب از راه رسيد، ماهي كه آمده تا با صيقل دادن دل و آشتي دادن انسان‌هايي كه در طول سال درگير زندگي روز مره از خداي خود غافل شده و احيانا او را از ياد برده اند،دل را به ميهماني خوبي ها ببرد خوشا به حال آنان كه براي رسيدن اين مهمان كه قرار است همسفر رمضان ما ،باشد لحظه شماري مي كردند.

با ورود به ماه رجب فصل نيايش آغاز مي شود، فصلي كه ماه‌هاي رجب، شعبان و رمضان را در خود جاي داده و ماهي است كه بندگان خاص خداوند در اين فصل به عبادت خالصانه و راز و نيازهاي خاضعانه مي پردازند.

ماه رجب،ماه شعبان و ماه رمضان شرافت زیادی دارند و در فضیلت آن‌ها روایات بسیاری وارد شده است. از حضرت رسول(ص) روایت شده كه: ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمي‌رسد و جنگیدن با كافران در این ماه حرام است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است كسى كه یك روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهى از او دور می گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.

 

و اما؛رجب ،ماه رجب فرصت مغتنمي براي شستشوي دل و جان از گناه و غفلت و در ورودي به ماه پرفيض و بركت و ميهماني خدا يعني؛ رمضان است.

فضیلت ماه مبارك رجب

در فضیلت اين ماه عزيز روایات بسیاری وارد شده است؛پیامبر خدا(ص)مى فرماید: رجب، «شهرالله الأصم» است و بدان سبب آن را «اصم» نامیدند که هیچ ماهى به پایه عظمت آن نمى‌رسد.

 

از حضرت موسى بن جعفر(ع) روایت شده است كه: هركس یك روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یك سال، از او دور شود و هر كس سه روز از آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌گردد.

و همچنین فرمود كه: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر است. هر كس یك روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد.

 

از امام صادق(ع) روایت است كه حضرت رسول اکرم(ص) فرمود كه: ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش كنید كه خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را "أصب" مي‌گویند زیراكه رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته مي‌شود پس بسیار بگوئید: «أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ».

يا حضرت رسول اکرم(ص) فرموده‌اند: هر كس ماه رجب را درك كند و اول و وسط و آخر آن ماه را غسل نماید، از گناهان خود پاک می‌شود مانند روزى كه از مادر متولد شده است.

 

با همه فضايل و زيبايي هاي كه ماه رجب دارد و خداوند اين ماه ها و مناسبت ها را تنها براي رسيدن ما انسان ها به سعادت و كمال قرار داده و از خدا بخواهيم خدايا رجب امسال ما را متفاوت با سال هاي ديگر قرار بده و از او بخواهيم خدايا؛ یه سال دیگر گذشت و یه ماه رجب دیگر رسید... کاش بشود در این یه ماه فقط با تو بود و گناه نکرد. ثواب کردن و عبادت تو در این ماه سعادت بزرگی است که نصیب هرکسی نمی‌شود.

اما...چقدر خوب می‌شود اگه قرار بگذاریم از امروز نمازهاي‌مان را اول وقت بخوانیم، روزی چند آيه قرآن بخوانيم، هر روز صدقه بدهيم، سعی کنیم حرام خدا را حلال نکنیم، در انجام واجبات كوتاهي نكنيم و مستحبات را در حد توان انجام دهيم و ... به هرحال این ماه، ماه خود خداست، پس هرکاری که می‌توانیم انجام بدهيم تا فقط او را خوشحال کنیم ، سعی کنيم اگه میخواهيم کاری کنیم به نیت رضای خدا باشد در مناجات و دعاهاي این ماه اول خدا را ستایش کنيم بعد نیازهايمان را بگوييم ، خیلی بد است که هر وقت یك چیزی از خدا میخواهیم سراغش برویم، پس بيايم در این ماه،حداقل این را تمرین کنيم که خدا را برای خداییش دعا و ستایش کنیم نه تنها برای مشکلاتمان و برطرف شدن آن ها...

خدايا؛ ای كسی كه در هر امر خیری به تو امید داريم. ای آن كه در مقابل اعمال اندك و ناچیز ما، پاداش بسیار عطا می نمایی عطا كن به ما در مقابل خواهش و خواسته هايمان همه خیر دنیا و همه خیر آخرت را.

انتهاي پيام/ع1

منبع:.bpsb

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.