چهارشنبه 7 خرداد 1399 | 10:05
جزئیاتی از جنایت ترور شهید «عماد مغنیه»
تحلیلگر امور امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی جزئیاتی از جنایت ترور شهید «عماد مغنیه» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان را فاش کرد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از  مهر، «یوسی میلمان» کارشناس صهیونیستِ امور امنیتی و اطلاعاتی از جزئیات تازه ای در خصوص ترور شهید «عماد مغنیه» از فرماندهان حزب الله لبنان پرده برداشت.

 

بر اساس این گزارش، وی در کتاب خود تحت عنوان «جاسوسان غیر حرفه ای» با اشاره به حادثه ترور شهید عماد مغنیه در دمشق، پایتخت سوریه در سال ۲۰۰۸ میلادی، می‌نویسد: اسرائیل بارها برای ترور عماد مغنیه تلاش کرد. یکی از تلاش‌های اسرائیل برای ترور عماد مغنیه به سال ۱۹۹۴ میلادی باز می‌گردد.

 

 

این تحلیلگر صهیونیست می‌افزاید: در سال ۱۹۹۴ میلادی اسرائیل فؤاد، برادر عماد مغنیه را ترور کرد تا بدین ترتیب پس از مشارکت فرمانده حزب الله در مراسم تشییع برادرش، وی را ترور کند. در سال ۲۰۰۰ میلادی نیز زمانی که ۵ تَن از فرماندهان حزب الله لبنان جلسه‌ای با یکدیگر داشتند، اسرائیل قصد ترور عماد مغنیه را داشت اما ایهود باراک، نخست وزیر وقت این رژیم از ترس شعله‌ور شدن آتش جنگ در مرزها از این اقدام صرف نظر کرد.

 

همچنین می‌گوید: در آن زمان دستگاه اطلاعات اسرائیل تنها یک تصویر از عماد مغنیه در اختیار داشت و آن مربوط به ۲۲ سالگی این فرمانده حزب الله بود. در نهایت، مزدوران و جاسوسان موساد در لبنان یکی از تصاویر جدید عماد مغنیه را در اختیار تل آویو قرار دادند مزدوران و جاسوسانِ موساد در لبنان یکی از تصاویر جدید مربوط به عماد مغنیه را در اختیار مقامات تل آویو قرار دادند. بدین ترتیب، نمایندگان موساد در اروپا به بررسی لیست مسافرانی که از لبنان به کشورهای اروپایی سفر می‌کردند، پرداختند، زیرا اطلاعاتی به آنها رسیده بود که نشان می‌داد مغنیه گاهی اوقات به کشورهای غرب اروپا سفر می‌کند.

 

وی همچنین می‌نویسد: سازمان سیا آمریکا بارها توانست موقعیت مغنیه را شناسایی کند اما در به دام انداختن هواپیمای حامل وی ناکام ماند. افزون بر این، مغنیه سفرهای زیادی را به وسیله خودروی خود از بیروت به دمشق انجام می‌داد و شناسایی وی در این گیرودار سخت بود. مغنیه در جریان سفرهایش به دمشق به دنبال آن بود تا تشریفات چنین سفری توجه دیگران را جلب نکند. از همین روی، وی خودروهای محافظان شخصی را با خود همراه نمی‌ساخت و تنها خود و راننده اش به دمشق سفر می‌کردند.

 

میلمان تصریح می‌کند: علیرغم اینکه در آن زمان حرف و حدیث‌ها پیرامون سفرهای مکرر مغنیه به سوریه زیاد بود، اما وی بدون توجه به این حساسیت‌ها سفرهای خود به دمشق را پس از جنگ ۳۳ روزه بیش از پیش افزایش داد. بدیهی است که انجام این سفرها نیاز به هماهنگی‌های تلفنی داشت. طرف مقابل با رمزگشایی از بخشی از تماس‌های تلفنی مغنیه توانست به این نتیجه برسد که مغنیه معمولاً با سردار سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در «کفر سوسه» واقع در حومه دمشق دیدار می‌کند.

 

 

تصویری از جنایت ترور شهید «عماد مغنیه»

 

این تحلیلگر امور امنیتی رژیم صهیونیستی در ادامه مطلب خود آورده است: دستگاه اطلاعات اسرائیل به این نتیجه رسید که مغنیه به سفرهای خود به سوریه ادامه می‌دهد و از همین روی، رئیس وقت موساد به واشنگتن سفر کرد تا با همتای آمریکایی خود دیدار کند. دو طرف توافق کردند که در عملیاتی مشترک، عماد مغنیه را هدف قرار دهند. هدف آنها این بود که بمبی را در نزدیکی ساختمانی که مغنیه معمولاً در سوریه در آنجا اقامت می گزید، کار بگذارند.

 

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها شرط کردند که عملیات ترور تنها به کشته شدن مغنیه منجر شود و همچنین عملیات در شب انجام شود. بنابراین، موساد پیشنهاد کرد در عملیات ترور از بمبی استفاده شود که دامنه انفجار آن تنها به چند متر برسد. بمبی که قرار بود در عملیات ترور مغنیه از آن استفاده شود با کمک سازمان سیا آمریکا از اردن به دمشق منتقل شد بمبی که قرار بود در عملیات ترور مغنیه از آن استفاده شود با کمک سازمان سیا آمریکا از اردن به دمشق منتقل شد. پس از آن، مزدوران موساد واحدی را در ساختمان محل اقامت عماد مغنیه در دمشق اجاره کردند. آنها دوربینی را نیز در ساختمان کار گذاشتند که رصد تمامی رفت و آمدها در ساختمان از طریق آن میسر بود. این تصاویر به طور مستقیم به اتاق عملیات ارتش اسرائیل مخابره می‌شد.

 

تحلیلگر صهیونیستی می‌افزاید: در شامگاه ۱۲ فوریه سال ۲۰۰۸ میلادی بود که عماد مغنیه به دمشق رسید. در آن هنگام یک خودروی حامل بمبِ اسرائیلی در پارکینگ ساختمان محل اقامت مغنیه پارک بود. زمانی که عماد مغنیه از همراهانش جدا شد و تنها گشت، اسرائیل فرصت انجام عملیات ترور را مناسب دید. در آن زمان ایهود اولمرت، نخست وزیر وقت اسرائیل سوار بر هواپیما درحال بازگشت از آلمان به اسرائیل بود. او در همین هنگام دستور انجام عملیات ترور را صادر کرد.

 

در ادامه مطلب میلمان آمده است: در نهایت نیز مشخص نشد که موساد عملیات ترور را انجام داده است یا سازمان سیا. موساد برای منحرف کردن اذهان عمومی شایعه‌های زیادی را در این زمینه در رسانه‌های بین المللی منتشر کرد. به عنوان نمونه، این شایعه را مطرح ساخت که ترور مغنیه در راستای برخی اختلافات داخلی در حزب الله رخ داده است! پس از ۷ سال از عملیات ترور یعنی در سال ۲۰۱۵ میلادی سازمان سیا آمریکا از نقش خود در عملیات ترور مغنیه پرده برداشت. پس از آن اسرائیل سرتیپ «محمد سلیمان» از مقامات عالیرتبه سوریه را در طرطوس ترور کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.