سه شنبه 27 خرداد 1399 | 09:44
امام خمینی به روایت امام خامنه‌ای؛
امام خمینی (ره) تا بن دندان به واژه «شیطان بزرگ» برای آمریکا اعتقاد داشتند
رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اختلاف نظر امام خمینی (ره) با دولت بازرگان درخصوص موضوع رابطه با آمریکا فرمودند: اختلاف بزرگ دولت موقت با امام سر این قضیه بود؛ ما از نزدیک می‌دیدیم. آن‌ها توجه نمی‌کردند که آمریکا تغذیه‌کننده رژیم طاغوت بود. این رژیم حالا

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از  دفاع پرس، حضرت امام خامنه‌ای در بخشی از خاطرات خود درباره منطق امام خمینی (ره) در مبارزه با استکبار فرمودند: «امام در مقابله میان قلدران و مستکبران و قدرت‌های زورگوی عالم با مظلومان، در جبهه مظلومان بود؛ صریح و بدون ملاحظه و بی‌تقیه این را بیان می‌کرد. طرفدار جدی مظلومان جهان بود. امام با مستکبرین سر آشتی نداشت. واژه «شیطان بزرگ» برای آمریکا، یک ابداع عجیبی از سوی امام بود. امتداد معرفتی و عملی این تعبیر شیطان بزرگ خیلی زیاد است. 

وقتی شما یک کسی را، یک دستگاهی را شیطان دانستید، معلوم است که باید رفتار شما در مقابل او چگونه باشد، باید احساسات شما نسبت به او چگونه باشد؛ امام تا روز آخر، نسبت به آمریکا همین احساس را داشت. عنوان شیطان بزرگ را، هم به کار می‌برد، هم از بن دندان اعتقاد به این معنا داشت. 

در مقابل، از اول انقلاب کسانی بودند که توجه نمی‌کردند که آمریکا عقبه تغذیه‌کننده رژیم طاغوتی است که به وسیله ملت ایران برافتاد. ملت ایران رژیم طاغوت را ساقط کردند. اما کسانی بودند آن روز، که با حضور آمریکایی‌ها، با فعالیت آنها، حتی فعالیت برخی از نهادهای آمریکایی در داخل کشور موافق بودند. اختلاف بزرگ دولت موقت با امام سر این قضیه بود؛ ما از نزدیک می‌دیدیم. آنها توجه نمی‌کردند که آمریکا تغذیه‌کننده رژیم طاغوت بود. این رژیم حالا برافتاده است؛ اما آن دستگاه تغذیه‌کننده هنوز باقی است، فعال است. اگر به او میدان داده شود، مجال داده شود، دوباره مشغول خواهد شد و ضربه خواهد زد و نقاط ضعف را جستجو خواهد کرد و از آن نقاط ضعف وارد خواهد شد؛ این را توجه نمی‌کردند. امام این را می‌دید؛ لذا موضع‌گیری امام در زمینه مسئله لانه جاسوسی، ناشی از همین نگاه و همین دیدگاه بود... 

در بخشی از کتاب «عبدصالح خدا» آمده است: امام این عقبه را از روز اول دید، با آن مقابله کرد. لذا تا آخر، امام علیه آمریکا و دستگاه سیاسی و امنیتی آمریکا موضع داشت. متقابلا امام بزرگوار در طول این سالیان دراز، از فلسطین حمایت کرد، دفاع کرد. از افغانستان دفاع کرد. آن روزی که شوروی‌ها وارد افغانستان شدند، با اینکه ما گرفتار دشمنی امریکا بودیم - دولت‌ها معمولاً در این مواقع که با یک طرف گرفتاری دارند، با طرف دیگر می‌سازند - امام بزرگوار در همان حال در مقابل شوروی موضع قاطع گرفت، که این موضع قاطع را حتی بعضی از دولت‌هایی که گرایش غربی داشتند هم نگرفتند؛ اما امام بزرگوار بدون هیچ ملاحظه‌ای از ملت افغانستان حمایت کرد، از ملت لبنان حمایت کرد، فلسطینی‌ها را با کمال صمیمیت مورد حمایت خودش قرار داد. این منطق امام است در مورد مقابله با استکبار.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.