شنبه 31 خرداد 1399 | 10:40
«ولایت فقیه» سد محکمی در مقابل نقشه‌های شوم بنی‌ صدر
چند نکته مهم در عزل بنی صدر نهفته است که از مهم‌ترینِ این نکات نقش‌آفرینی عامل مهمی به‌نام «ولایت فقیه» است؛ عاملی که همواره مورد توجه دشمنان نظام به‌ویژه غربی‌ها بوده است.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از دفاع پرس،  اول تیر ۱۳۶۰ «ابوالحسن بنی‌ صدر» با تصویب طرح عدم کفایت سیاسی در مجلس شورای اسلامی و به حکم امام خمینی (ره) از ریاست جمهوری عزل شد.

چند نکته مهم در عزل بنی صدر نهفته است که از مهم‌ترینِ این نکات نقش‌آفرینی عامل مهمی به‌نام «ولایت فقیه» است؛ عاملی که همواره مورد توجه دشمنان نظام به‌ویژه غربی‌ها بوده است؛ توجه دشمنان نظام به ولایت فقیه به این دلیل است که این عامل به‌عنوان سد محکمی در مقابل نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب قرار گرفته است.

غربی‌ها و رسانه‌های بیگانه مکررا تلاش می‌کنند تا باعث تضعیف جایگاه ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی شوند؛ در این گزارش به برخی از نظریات و دیدگاه‌های غربی‌ها در خصوص ولایت فقیه اشاره می‌کنیم تا گوشه‌ای از حجم دشمنی‌ها با ولایت فقیه و ولی فقیه نمایان شود.

«ادوارد شرلی» از مقامات اسبق سیا تاکید کرد که اگر نظام ولایت فقیه در ایران از هم بپاشد، آن وقت می‌توان پذیرفت که جمهوری اسلامی تغییر ماهیت داده است.

«ارئول مارک گرچت» تحلیلگر اسبق سازمان سیا در امور خاورمیانه در روزنامه نیویورک تایمز نوشت: مشکل آمریکا این است که بعضی از روحانیون شیعه نمی‌خواهند فاصله خود را از سیاست حفظ کنند؛ این‌ها فرزندان آیت‌الله خمینی هستند.

در میان اظهارات تحلیلگران و نظریه‌پردازان غربی، اظهارات «فرانسیس فوکویاما» تحلیلگر ژاپنی‌الاصل آمریکایی در کنفرانس اورشلیم، برجسته‌تر شد.

وی در آن کنفرانس گفت: «شیعه پرنده‌ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیر‌های ماست، پرنده‌ای که دو بال دارد؛ یک بال سبز و یک بال سرخ؛ بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت‌خواهی اوست؛ بال سرخ شیعه، شهادت‌طلبی است که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فناناپذیر کرده است؛ آن نقطه که خیلی اهمیت دارد بُعد سوم شیعه است و آن اینکه این پرنده زرهی بنام ولایت‌پذیری بر تن دارد که آن‌ها را شکست‌ناپذیر کرده است.

فوکایاما در اورشلیم تاکید کرد که ولایت‌پذیری شیعه که براساس صلاحیت هم شکل می‌گیرد، او را تهدیدناپذیر کرده است؛ مهندسی معکوس برای شیعیان ایران این است که ابتدا ولایت فقیه را بزنید.

فوکویاما طی یادداشتی در وال استریت ژورنال نیز با هجمه به قانون اساسی ایران وجود نهادهایی، چون نهاد «رهبری» را از موانع اصلی تبدیل ایران به نظامی سکولار دانسته بود.

با توجه به اظهارات نظریه‌پردازان غربی که فعالیت‌های بی‌وقفه‌ای برای ضربه زدن به نظام دارند و همچنین اشاره ابتدایی گزارش در برخورد قاطع امام راحل در مسئله عزل بنی‌صدر، باید گفت که جایگاه ولایت فقیه می‌تواند عامل اصلی در جلوگیری از خودسری و دیکتاتوری باشد و این ظرفیت را دارد که علاوه بر قد علم کردن در مقابل دشمنان خارجی، ترمز خودسری برخی از دشمنان داخلی نظام را حتی در این روزها نیز بکشد.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.