دوشنبه 23 تیر 1399 | 10:06
کمک سپاه برای رسیدن صنعت خودروسازی به نقطه مطلوب
نیروی هوافضای سپاه در تعامل با خودروسازان، دانشگاه علم و صنعت و مجموعه‌های دانش‌بنیان وارد شده تا این صنعت به نقطه مطلوب نزدیک‌تر شود.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از دفاع پرس، سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه در یادداشتی به موضوع کمک‌رسانی نیروهای مسلح به صنعت خودروسازی پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

اخیرا درباره موضوع ورود نیروی هوافضای سپاه به صنعت خودروسازی بحث‌هایی شده که در این زمینه لازم است نکاتی مدنظر قرار گیرد. امــروز در موضوع‌سازی و نگاه به توان و ظرفیت داخلی در کشور اجماع وجود دارد و پیمودن این مسیر و قطع وابستگی به خارج در حوز‌ه های گوناگون، مستلزم ایستادگی و استمرار در تلاش است.

در این حوزه نقشه راه رسیدن به خودروسازی مطلوب بسیار تعیین‌کننده است. برای جبران عقب‌ماندگی در حوزه خودرو باید با در نظر گرفتن سیاست پلکانی، اولویت‌ها را دنبال کنیم تا در چند سال آینده بتوانیم به شرایط ایده‌آل برسیم. در واقع باید بومی‌سازی را به ۱۰۰ درصد برسانیم و از وابستگی به طور کامل رها شویم؛ این مهم، تحقق یافتنی است. البته همزمان هم باید محصولات تولیدی را باکیفیت و ارزان کنیم.

سپاه کمک‌کننده است نه تولیدکننده

اما درباره کمک سپاه و نیروی هوافضا برای ایــن منظور، باید دانست فرماندهی و محور اصلی اداره و مدیریت حوزه خودرو برعهده وزارت صمت و خودروسازان است و با تقسیم کار درست و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های علمی می‌توان به نتایج و دستاورد‌های ارزشمندی رسید که در این زمینه ما کمک‌کننده هستیم، نه تولیدکننده.

قدمت صنعت خودروسازی در کشور بیش از ۶۰سال اســت؛ البته مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد کــه واکاوی آن فرصت دیگری را می‌طلبد. امروز می‌بینیم مدیران در صنعت خودروسازی کشــور و وزارتخانه مصمم هستند وابستگی را قطع کنند. نکته مهم این است که نباید انتظار کار ویژه‌ای را در مدت کوتاه داشت، اما این ریل‌گذاری ما را به نقطه خوبی خواهد رساند.

در نیرو‌های مسلح، به‌ویژه نیروی هوافضای سپاه ورود ما به هیچ وجه در مسئله تولید خودرو نخواهد بود؛ ما تولیدکننده نیستیم؛ کار ساخت با خودروسازان اســت، ما به رفع کاستی‌هایی که عزیزان مان در صنعت خودرو دارند، کمک می‌کنیم. نیــروی هوافضا با دست یافتن به فناوری‌هایی در لبه فناوری‌های روز دنیا، توانایی ساخت پیچیده‌ترین سامانه‌های پدافند هوایی که خود مجموعه‌ای از دانش‌های مختلف است، دارد.

فناوری‌های روز دنیا را برای تولید موشک و پهپاد در اختیار داریم 

در حوزه تولید موشک و پهپاد، فناوری‌های روز دنیا در اختیار ماست و همگی هم نتیجه کار بومی خودمان بوده اســت. حال که در صنعت خودرو در بخشی از قطعات وابستگی وجود دارد، ما با این توان برای بومی‌سازی کمک خواهیم کرد. از سویی، آدرس صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان داخل را ما بیشتر از دیگران می‌دانیم؛ چون برای دست یافتن به لبه فناوری‌های روز دنیا از همین عزیزان کمک گرفتیم که در این زمینه هم در حال کمک به خودروسازان هستیم؛ لذا هیچ قصدی برای ورود به خودروسازی نداریم، بلکه ما می‌خواهیم کمک کنیم.

تمام کشور‌های دنیا قائل به این هستند که ماهــواره و ماهواره بر، لبه تکنولوژی اســت. این فنــاوری را ما به کمک آمریکا و اروپا به دســت نیاوردیم، بلکه به کمک ظرفیت‌های داخلی به این فناوری رســیدیم. این موضوع را در کنار فناوری سامانه‌های پدافند هوایی، موشکی و پهپاد که در نظر بگیرید، می‌بینید اتکا به داخل و کمک گرفتن از صنعتگران و مجموعه های دانش‌بنیان برای تولید خودرو، بسیار سهل است.

امروز بعضی از آقایان معتقدند با مذاکره و تعامل مشــکل تحریم و اقتصاد را می‌توان حل کرد؛ بنده هم همین اعتقاد را دارم؛ البته نه مذاکره با آمریکا و دشــمنان ایران، بلکه مذاکره و تعامل با دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحبان ظرفیت. نیروی هوافضای سپاه از همین رو در تعامل با خودروسازان، دانشگاه علم و صنعت و مجموعه‌های دانش‌بنیان وارد شــده تا این صنعت به نقطه مطلوب نزدیک‌تر شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.