شنبه 6 دی 1399 | 08:55
امیر سرتیپ دوم سعید پورداراب دار فانی را وداع گفت
امیر سرتیپ دوم سعید پورداراب از فرماندهان آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و دارنده نشان‌های فتح از فرمانده معظم کل قوا دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از  تسنیم،  امیر سرتیپ دوم بازنشسته سعید پورداراب از یادگاران 8 سال دفاع مقدس و از فرماندهان لشکر 21 حمزه سید الشهدا و از فاتحان خرمشهر  پس از عمری رشادت و مجاهدت دعوت حق را لبیک و به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

 

امیر سرتیپ‌2 ستاد سعید پورداراب در سال 1320شمسی در شهرستان فسا متولد و در سال 1339 وارد دانشکده‌ی افسری و در سال 1342 فارغ‌التحصیل شد و برای طی دوره‌ی مقدماتی رسته‌ا‌ی به مرکز پیاده‌ی شیراز اعزام شد. وی در طول خدمت، دوره‌ها‌ی مقدماتی پیاده، عالی پیاده، دفاع غیرنظامی، ترابری پیاده، اطلاعات رزمی، تفسیر عکس هوایی و دوره‌ی دافوس را با رتبه های عالی طی کرد.

آن امیر ولایی و فرمانده دلاور با آغاز جنگ تحمیلی،  به جبهه‌های جنگ شتافت در مسئولیت رییس عملیات  تیپ 1 لشکر 21 حمزه سید الشهدا انجام وظیفه کرد و تا پایان جنگ تحمیلی، به‌ترتیب در سِمت های  فرمانده‌ی تیپ‌3 لشکر‌21 پیاده‌ حمزه سیدالشهدا، معاون عملیاتی و جانشین آن  لشکر منصوب شد  و پس از پایان جنگ تحمیلی نیز در سِمت‌های مدیر آمادگی رزمی، جانشین و سرپرست معاونت عملیات و اطلاعات نیروی زمینی و جانشین اداره‌ی عملیات ستاد مشترک ارتش انجام وظیفه کرد.

وی با روحیه بالای خدمتی و ویژگی های اخلاق مداری و خستگی ناپذیری الگوی افسران جوان و نمونه ای از شمار رزمندگان و فرماندهان ارتش انقلابی بود.

مرحوم سرتیپ2 پورداراب به دلیل ابراز رشادت و کسب موفقیت‌های درخشان در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس، در سِمت فرماندهی تیپ، موفق به اخذ دو نشان فتح درجه‌ی 2 و 3 از دستان مبارک مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا شد. آخرین مسئولیت وی قبل از بازنشستگی، مشاور ریاست ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران در امور عملیات و جنگ بوده است.

آن امیر سرافراز  از بنیانگذاران مرکز پژوهش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش است که کتابهای متعددی از جمله بیش از 30 جلد تقویم تاریخ دفاع مقدس را تألیف کرده است.

امیر پورداراب همچنین با حضور در هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی سال‌ها به تشریح و انتقال دانش نظامی و تجربیات ارزشمند سالهای جنگ تحمیلی به هزاران افسر جوان دانشگاه‌های افسری همت گماشت.

 

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.