سه شنبه 21 بهمن 1399 | 09:54
سردار سلیمانی:
تاثیر انقلاب در عرصه علمی کشور یک معجزه بود/ دانشمندان ما فرماندهان میدان هستند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ضعف علمی ایران قبل از انقلاب اسلامی گفت: اگر ما شرایط علمی کشور را با شرایط قبل از انقلاب اسلامی مقایسه کنیم به نتایج شگفت انگیزی می رسیم و می توان گفت، تاثیر انقلاب اسلامی بر عرصه‌ی علمی کشور مثل یک معجزه بوده و هست

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از خبرگزاری بسیج، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری اظهار داشت:
بی تردید انقلاب اسلامی برای ملت ایران و جهانیان یک فصل جدید محسوب میشود و ملت ما به رهبری داعیانه امام راحل و پس از آن به رهبری داعیانه مقام توانست خالق صحنه‌های شگفت انگیزی باشد در عرصه ملی هم ملت ایران توانست خالق شگفتی‌های بسیاری باشد.


نام ملت ایران در صدر فهرست جز ۵ الی ۱۰ مقام اول است


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ضعف علمی ایران قبل از انقلاب اسلامی گفت: اگر ما شرایط علمی کشور را با شرایط قبل از انقلاب اسلامی مقایسه کنیم به نتایج شگفت انگیزی می رسیم و می توان گفت، تاثیر انقلاب اسلامی بر عرصه‌ی علمی کشور مثل یک معجزه بوده و هست.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به این که جهان غرب علم در مقابل بشریت استفاده می کند بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران علم در خدمت سعادت و رفاه انسان استفاده می شود و به همین دلیل است که دشمن با پیشرفت علمی ملت ایران مخالف است.
سردار سلیمانی با یاد آوری موفقیت‌های انقلاب اسلامی افزود: اگر انقلاب اسلامی این موفقیت‌های علمی را مانند گذشته و با جهش در پیشرفت ادامه دهد، بر جهان غرب سایه خواهد انداخت.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به استفاده‌ی استکباری جهان غرب از علم اظهار داشت: همه‌ی جهان سوم از سو استفاده جهان غرب متأثر شدند.
سردار سلیمانی بی کفایتی رژیم پهلوی در عرصه‌ی علم و دانش را خاطر نشان کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی نتوانستند بفهمند که غرب با تمسک به این پیشرفت‌های علمی خود در پی چه چیزی است.
غلامرضا سلیمانی با اشاره به خط مشی و سیاست‌های سازمان بسیج در ادامه گفت: تشکیلات مردمی انقلاب باید به دنبال ایجاد یک حرکت عمومی علمی است که این یک امر شدنی است.
وی در ادامه موفقیت ایران در راه ساخت واکسن کرونا را نتیجه این حرکت علمی ملت ایران دانست.
سلیمانی عملکرد ایران در کنترل آمار کرونا را نتیجه پیشرفت علمی و باور «ما میتوانیم» دانست و افزود:ما باید این باور را از دبستان به کودکانمان بیاموزیم و از استعداد‌های جوانان ایرانی استفاده کنیم و با این استفاده از ظرفیت‌های علمی مردم، ما مردم سالاری اسلامی را به الگویی برای ملل مختلف تبدیل خواهیم کرد.
سردار سلیمانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کلید واژه‌ی قوی شدن افزود: مسیر قوی شدن از مسیر علمی است که باید تلاش کنیم تا با تکیه بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و باور «ما میتوانیم» حرکت عمومی علمی را عملی کنیم.
دانشمندان ما فرماندهان میدان هستند مسیر بسیج باید مسیری باشه تا به اهداف حل مسائل با روش علمی، تولید ثروت از علم و دانش و... را عملی کنیم.
سردار سلیمانی به برنامه‌های علمی پژوهشی بسیج نظیر پارک علم و فناوری در مرکز بسیج اشاره کرد و بیان کرد: این اقدامات جهت حمایت پایه‌ای و اساسی از جوانان نخبه ایرانی انجام شده است. در کشور هر استعدادی که وجود دارد باید به عنوان حلقه‌ای از زنجیره حرکت عمومی علمی به این زنجیره متصل شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.