شنبه 11 اردیبهشت 1400 | 08:35
یازخوانی شخصیت شهید سلیمانی در کلام امام خامنه ای؛ حاج قاسم نرم‌افزارِ مقاومت و الگوی مبارزه را به ملت‌ها تعلیم کرد/ او همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از دفاع پرس،  شهادت سردار رشید ایران و یاران ایشان در جریان حمله تروریستی نیرو‌های آمریکایی در خاک بغداد داغ بزرگی برای ملت ایران و همه مسلمانان و انسان‌های آزادی‌خواه و استکبارستیز بود؛ چراکه حاج قاسم ورای سابقه نظامی، دارای منشی اخلاقی و انسانی، شخصیتی دوست‌داشتنی و روحیه‌ای فداکارانه و وطن‌دوست بود که از همان ابتدای جوانی تا لحظه شهادت در مسیر دفاع از وطن گام برداشت و پس از پایان جنگ تحمیلی با مدیریت هوشمندانه و شجاعانه سپاه قدس، یاری‌رسان مردم منطقه شد و در مبارزه بی‌امان با فتنه داعش، نقش بی‌بدیلی ایفا کرد.

یکی از ویژگی‌ها و دلایل محبوبیت سردار سلیمانی در کنار جهاد ۴۰ ساله، اخلاص، تواضع و فروتنی‌اش بود که به رغم پایان جنگ و تمهید شرایط برای حضور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و سایر عرصه‌های مدیریتی هیچ گاه از رسالت اصلی خویش غافل نشد و همواره تلاش کرد در راستای مسئولیت قانونی و تخصصی خود فعالیت کند.

در ادامه به بخشی از بیانات گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ویژگی‌های برجسته حاج قاسم پرداخته‌ایم که باهم می‌خوانیم.

_ سردار سلیمانی اهل معنویت و اخلاص و آخرت‌جویی بود؛ واقعا معنوی بود، واقعا اهل معنا و اهل اخلاص بود، و اهل تظاهر نبود.

_ در مسائل داخل کشور اهل حزب و جناح و مانند این‌ها نبود؛ لکن بشدت انقلابی بود. انقلاب و انقلابی‌گری، خط قرمز قطعی او بود؛ ذوب در انقلاب بود، انقلابی‌گری خط قرمز او بود؛ بشدت پایبند به انقلاب، پایبند به خط مبارک و نورانی امام راحل (رضوان ا... علیه) بود.

_ شهید سلیمانی، هم شجاع بود، هم با تدبیر بود؛ بعضی‌ها شجاعت دارند، اما تدبیر و عقل لازم برای به کار بردن این شجاعت را ندارند؛ بعضی‌ها اهل تدبیرند و اهل اقدام و عمل نیستند، دل و جگر کار را ندارند. این شهید عزیز ما هم دل و جگر داشت هم با تدبیر بود.

_ ایرانی‌ها به خودشان افتخار کنند که مردی از میان آن‌ها از یک روستای دورافتاده برمی‌خیزد، تلاش و خودسازی می‌کند، به چهره‌ی درخشان و قهرمان امّت اسلامی تبدیل می‌شود.

_ علت آنکه شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران شد و قشر‌های مختلف مردم (حتی آن‌هایی که تصور نمی‌رفت) او را تکریم و به او ابراز احساسات کردند، این بود که شهید سلیمانی تبلور ارزش‌های فرهنگی ایران و ایرانی بود.

_ شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران است، به خاطر اینکه ملت ایران داشته‌های فرهنگی و معنوی و انقلابی و ارزش‌های خودش را در او متبلور و مجسم دید.

_ او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود.

_ شهید سلیمانی با حرکات خود و بالاخره با شهادت خود اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام شد؛ شهید سلیمانی نرم‌افزارِ مقاومت و الگوی مبارزه را به ملت‌ها تعلیم کرد.

_ امپراتوری خبری صهیونیسم در همه‌ی دنیا سعی کردند سردار بزرگوار عزیز ما را متّهم کنند به تروریست؛ خدای متعال صفحه را درست بعکس آنچه که آن‌ها می‌خواستند ترتیب داد.

_ با رفتن او به حول و قوّه‌ی الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد؛ این شهادت بزرگ یکی از آیات قدرت الهی است.
_ دارای شجاعت و روحیه‌ی مقاومت بود؛ شجاعت و مقاومت جزو خصلت‌های ایرانی است.

_ این مسئله‌ی بروز یک جریانِ بظاهر مذهبیِ متمایل به یکی از فرقه‌ها و علیه مقاومت را ایشان مدت‌ها قبل پیش‌بینی کرد. بعد از مدتی داعش به وجود آمد. آدم بادرایت و باهوشی بود.

_ روحیه‌ی فداکاری و نوع‌دوستی داشت، یعنی برایش این ملت و آن ملت و مانند این‌ها مطرح نبود؛ نوع‌دوست بود، واقعاً حالت فداکاری برای همه داشت.

_ آن شهید والامقام همچنین اهل معنویت، اخلاص و آخرت بود و هیچ‌گاه اهل تظاهر نبود؛ شهید سلیمانی از طرف دیگر به قهرمان امت اسلامی نیز تبدیل شد، زیرا تلاش‌ها، روحیات و شهادت آن عزیز، «اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام» است و در هر نقطه جهان اسلام که بنای مقاومت در مقابل استکبار وجود داشته باشد، اسم رمزشان «شهید سلیمانی» است.

_ تشییع میلیونی و فراموش‌نشدنی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران و مراسم‌های بزرگداشت این دو شهید، ژنرال‌های جنگ نرم استکبار را متحیر کرد و اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود.

_ پس از سیلی محکمی که در حمله موشکی به عین‌الاسد به آمریکایی‌ها زده شد، سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار که نیازمند همت جوانان انقلابی و نخبگان مومن ما است و همچنین اخراج آمریکایی‌ها از منطقه که همت ملت‌ها و سیاست‌های مقاومت را می‌طلبد.

_ البته این سیلی سخت غیر از انتقام است؛ زیرا آمران و قاتلان سردار سلیمانی باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد قطعی است، اگرچه به‌گفته آن عزیز، کفش پای سلیمانی بر سر قاتل او شرف دارد.

_ او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود.

_ شهید سلیمانی با حرکات خود و بالاخره با شهادت خود اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام شد؛ این شهید بزرگوار نرم‌افزارِ مقاومت و الگوی مبارزه را به ملت‌ها تعلیم کرد.

_ بنده قلباً و زباناً او را تحسین می‌کردم، اما امروز در مقابل آنچه او سرمنشأ آن شد و برای کشور بلکه برای منطقه به وجود آورد، در مقابل او من تعظیم می‌کنم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.