یکشنبه 2 خرداد 1400 | 11:41
بیانیه سازمان بسیج پیشکسوتان آذربایجان غربی به مناسبت آزادسازی خرمشهر
سازمان بسیج پیشکسوتان آذربایجان غربی به مناسبت آزادسازی خرمشهر بیانیه صادر کرد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  سازمان بسیج پیشکسوتان استان آذربایجان غربی به مناسبت آزادسازی خرمشهر بیانیه زیر را صادر کرد: 

 

 

بسمه تعالی

إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا﴿1﴾ وَيَنْصُرَكَ اللَّهُ نَصْرًا عَزِيزًا﴿3﴾ «سوره مبارکه فتح»

ما تو را پيروزى بخشيديم [چه] پيروزى درخشانى(1) و تو را به نصرتى ارجمند يارى نمايد(3)

 

 

سوم خرداد، يادآور دلاور مردي و ايثار شهيدان، استقامت و پايداري ملت ايران، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگي رزمندگان ارتش اسلام و اوج خداباوري و خلوص امام شهيدان، خميني كبير(رحمه­ الله­ علیه) است كه فرمود: "خرمشهر را خدا آزاد كرد".

آزادسازي خرمشهر تجلّي قدرت لايزال الهي بود كه در طرح عملياتي غرورآفرين كربلای 3 و به دست تواناي مردم خداجو و مؤمن، با اقتدا به مولاي متقيان(ع) و با رمز «علي ابن ابيطالب(ع)» به نام مقدّس «بيت­ المقدّس» ظهور كرد.

آزادسازی خرمشهر در هنگامی رقم خورد که این قطعه از خاک مقدّس ایران عزیز بیش از یک و نیم سال در اشغال متجاوزین ارتش بعثی صدام بود، اما با پیروزی تاریخ­ساز رزمندگان اسلام، این دستاورد بزرگ، نماد غیرت ملّی و سرآغاز تغییر معادلات جنگ به نفع جمهوری اسلامی و رزمندگان اسلام گردید.

بازخوانی و ترسیم رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده سازان واقعی این سرزمین، حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه، جاودانه و الهام بخش رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی خواهد کرد.

روحیه­ ی شهادت­ طلبی و دلاور مردی رزمندگان مصمم و استوار ایران اعم از ارتش و سپاه و بسیج در سوم خرداد 61 چنان ترس و دلهره ­ای در دل مستکبرین ایجاد کرد که نه تنها در دوران حماسه­ آفرینی دفاع مقدّس که پس از آن و تاکنون همچنان ادامه دارد و امروزه مقاومت و از خودگذشتگی مدافعان حرم که در مقابله با جنگ­ های نیابتی این قدرت‌های مستکبر از جان خود گذشته‌اند و ایستادگی رزمندگان لبنان، فلسطین، عراق، سوریه و یمن نیز به یقین درس گرفته و ریشه در پایمردی رزمندگان اسلام در آن سال‌های طلایی دارد.

امروز ما پیشکسوتان و وابستگان نیروهای مسلح استان آذربایجان­ غربی بر این باوریم که سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر عزیز، تنها یک عملیات نظامی پیروزمندانه و غرور آفرین نیست بلکه یک جریان اعتقادی است که فردای روشن ایران و امت اسلامی را ترسیم و تضمین می­کند. کافی است جهان‌آراها، صیاد شیرازی‌های زمانه را باور کنیم و رهروان این شهدا و سایر قهرمانان عملیات بیت­ المقدس و دوران طلایی هشت ساله­ ی دفاع مقدس و پرورش یافتگان دوره­ ی بیش از چهل ساله پرافتخار انقلاب را که به تأسی از سیره­ ی این دلدادگان خدایی، گام بر می­دارند، باور کنیم که ما نیز جوانانی از جنس آنها هستیم که تنها سلاح­شان ایمان به خدا و باور به ظرفیت­ های درونی کشور بود و اکنون با نثار خون پاک خویش، چراغ راه ما در گام دوّم انقلاب شده‌اند‌.

امروز به برکت فتح خرمشهر و خون شهدای عزیز و لاله‌های به خون خفته آن روز، ایران در حال طی مسیر سربلندی به سوی قلّه‌های پیشرفت و عزّت و افتخار برای رسیدن به تمدّن اسلامی است.

«بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه شهداء استان آذربایجان ­غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز فتح خرمشهر و با تبریک سالروز آن پیروزی بزرگ، آزادی خرمشهرهای در پیش ملت بزرگ ایران را آرزو می‌نماید».

 

والعاقبه للمومنین

سازمان بسیج پیشکسوتان  جهاد و شهادت سپاه شهداء استان آذربایجان غربی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.