چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 | 11:33
سیاست منافق، دروغ می گوید، فساد می کند و خود را اصلاح طلب معرفی می کند

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  توماس فریدمن تحلیلگر آمریکایی در کنفرانس سالانه سیاستگذاران ‌اندیشکده شورای ملی روابط اعراب وآمریکا گفت:«رژیم‌هایی مثل رژیم ایران ازبالا دچار گسست و شکست می‌شوند، این رژیم‌ها از پایین دچار گسست و شکست نمی‌شوند.نحوه فروپاشی این رژیم‌ها از بالا است و این‌گونه است که یک شکاف واقعی ایجاد می‌شود. شما باید دربالاترین سطوح رژیم،جنگ ودرگیری راه بیندازید.» چه کسانی در تمام سال‌های فعالیت‌شان حاکمیتی چندگانه و چند دسته و پیوسته درتنازع با سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی رامی‌پسندند. شاید به همین علت باشد که همیشه در یک سر آشوب‌های تاریخ پس از انقلاب، این طیف سیاسی قرار دارد؛ از آشوب‌های تیرماه 1378 گرفته تا خرداد 1388 و آبان 1398. آنها در آشوب زیست می‌کنند و حیات‌شان با اختلاف‌افکنی و ایجاد نزاع تضمین می‌شود؛ آنها نه به دنبال اصلاحات که آشوب‌طلبند و ناگفته پیداست هماهنگی، همسویی و هم‌افزایی قوای سه‌گانه و در یک کلام یک‌دستی برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی؛ کابوس آشوب‌طلبان است.
با روی کارآمدن دولت سیزدهم تفرقه‌افکنی از همان روزهای اول باانتشاراخبارجهت‌دارمبنی برسهم‌خواهی مجلس ازدولت برای حضوردر کابینه سیزدهم و برجسته‌‌سازی این اخبار آغاز شد.علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم در 22 تیر 1400: «مجلس یازدهم به دنبال سهم‌خواهی از دولت سیزدهم نیست ولی با این حال جانانه حاضریم به دولت آیت‌الله رئیسی کمک کنیم و سهم‌خواهی نداریم عده‌ای می‌گویند مجلس به دنبال سهم‌خواهی است که این حرف، دروغی بزرگ است.» با فرارسیدن زمان تدوین بودجه کشور توسط دولت و ارائه آن به مجلس در آذر ماه 1400 تفرقه‌افکنان در قالب گزارش‌ با عنوان «پایان ماه عسل دولت و مجلس» در نظر گرفته شد دی ماه 1400 وقتی که در جریان تصویب بودجه پیشنهادی دولت در مجلس، اظهارنظرات و بحث‌ها پیرامون نحوه مواجهه با سیاست فاجعه‌بار ارز 4200 تومانی به یادگار مانده از دولت تدبیر(!) میان نمایندگان مجلس و دولتمردان مطرح بود نوبت به این جریان سیاسی رسید این بارهدف بدبین کردن مجلس به دولت بودو تیتر رسانه‌های زنجیره‌ای این جریان اینگونه انتخاب شد: «روزنامه دولت، انتقاد قالیباف ازرئیسی راسانسورکرد»روزنامه دولتی ایران طبق روال همیشگی خود تنهابه انتشار سخنان رئیس‌ دولت درمجلس پرداخته بود.ورئیس‌مجلس صرفا توضیحاتی درباره مخالفت مجلس با دوفوریت لایحه حذف ارزترجیحی ونه اصل حذف آن ارائه داده بود.اتفاقا گزارش روزنامه ایران به توافق دولت و مجلس در این زمینه می‌پرداخت. اقدام زودهنگام تعداد محدودی از نمایندگان مجلس برای استیضاح برخی وزرا در حالی که کمتر از یک سال از فعالیت آنها می‌گذشت واقدام عجیب یکی ازنمایندگان مجلس برای مطرح کردن طرح عدم کفایت رئیس‌ جمهورازدیگرمواردی بودتااین اقدامات محدودرابه کل مجلس یازدهم تعمیم دهندوبا فضا‌ سازی رسانه‌ای باردیگربه امیدایجاد شکاف واختلاف گوشه‌ای بنشینندوتماشاگرصحنه باشند.
رسانه های آشوب این روزهالحظه‌ای بیکارنبوده اند.نمونه‌ دیگری ازتفرقه‌افکنی‌های انتشار سفرخانواده رئیس‌مجلس بود. عملیاتی که برای تکمیل آن اقدام به انتشاریک فایل صوتی تقطیع شده و حاوی اطلاعات غلط دررسانه‌های بیگانه کردند. هنوزدامنه این خبر‌سازی جعلی فروکش نکرده بود که موردی دیگرهمزمان بااقدام دولت دربازتوزیع هدفمند یارانه آردونان خبری مبنی بر انتقادات تند رئیس‌مجلس به دولتمردان در جلسه سران قوا منتشر شد. خبری که البته همان روز توسط خبرگزاری مجلس شورای اسلامی(خانه ملت) تکذیب شد. نمونه دیگرمربوط به نطق پیش ازدستوررئیس‌مجلس در 18 اردیبهشت 1401 باشد.درحالی که شاکله اصلی سخنان محمدباقرقالیباف همراهی وهمدلی بادولت برای پیشبرد برنامه‌های اقتصادی‌اش بود و در این زمینه از توافق و همکاری مجلس و دولت در آخرین جلسه سران قوا خبر داد، اما رسانه‌های زنجیره‌ای این جریان با چشم بستن بر متن کامل سخنان، اقدام به برجسته کردن قسمت کوچکی ازنطق پیش ازدستور رئیس‌مجلس کردند که حاکی ازاختلاف نظربا دولت بود.این حجم از عملیات رسانه‌ای با هدف اختلاف‌افکنی میان دولت و مجلس و سایر مسئولان فقط در کمتر از 9 ماه پس از استقرار کابینه سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رئیسی رخ داده است. فرصت‌طلبانی قاعده رحمت رابه مصیبت وگرفتاری تعبیرمیکنند وبیان پیامبراعظم که اختلاف نظررارحمت تبیین میکندامروزتخم آشوب می‌کارندودرکمین نشسته‌اند تا کوچکترین اختلاف دیدگاهی که شاید در هر کشور دیگری امری عادی میان مسئولان باشد را در کشور ما تبدیل به سوژه‌ای برای جدایی و افتراق میان خدمتگزاران به مردم کنند. به نظرمی‌رسد اختلاف‌افکنی میان مسئولان عالی‌رتبه نظام ومدیران پروژه‌ای است که آشوب‌طلبان مستقیم یا غیرمستقیم ازکارفرمایان آمریکایی‌شان گرفته‌اند. اگراین پروژه نیز باهوشیاری مردم والبته برخورد قاطعانه دستگاه‌های نظارتی شکست بخورد این جریان طبق آیه شریفه 120سوره آل عمران (لایضرکم کیدهم شیئا)نفشه ودروغ وفریب آنها هیچ ضرری به شما نخواهدرسید.وگروهی از مردم منافق گویندکه ما به خدا(حقیقت) وروزقیامت (نتیجه اعمال وعملکردمان) ایمان داریم ولی ایمان وباورندارند.می خواهندحقیقت واهل حقیقت رافریب دهند،ولی فریب ندهندجزخودشان را،درحالی که درک نمی کنند.. وزمانی که گفته شود برایشان در زمین فساد نکنید گویند ما اهل اصلاحاتیم. مردم آگاه باشید که آنها سخت مفسدندولی بی شعورند. (سوره بقره آیه8و9و11)گردآوری پیشکسوت بسیجی محمد صادقی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.