یکشنبه 26 خرداد 1392 | 08:15
یونایتدپرس: سازمان سیا برای مسلح کردن شورشیان سوریه آماده می‎شود.
یک گزارش جدید نشان می‌دهد هم‌زمان با آمادگی سازمان سیا در زمینه ارسال تسلیحات بیشتر برای شورشیان مورد حمایت خارجی در سوریه امریکا برای افزایش مداخله در این کشور عربی آماده می‌شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

مقام‌های کاخ سفید فاش کرده‌اند که آمادگی دارند محموله جدیدی از تجهیزات توپخانه‌ای را برای شورشیان ارسال کنند.

انتقال این محموله از طریق پایگاه‌های نظامی مخفی در ترکیه و اردن صورت خواهد گرفت؛ مراکزی که اساسا با هدف ارائه کمک غیرنظامی به مردم سوریه تاسیس شده بود.

پیش‌بینی می‌شود این پایگاه‌ها انتقال تسلیحات به شورشیان را در هفته‌های آتی آغاز کنند.

این نخستین بار نیست که امریکا از طریق ترکیه و اردن تجهیزات توپخانه‌ای برای شورشیان ارسال می‌کند.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا روز جمعه (۲۴ خرداد) به دولت خود دستور داد سلاح‌در اختيار شورشيان معارض دولت دمشق قرار دهد و ادعا کرد دولت سوريه بر ضد شورشيان از سلاح‌هاي شيميايي استفاده کرده و بنابراين از «خط قرمز» واشنگتن عبور کرده است. دمشق با «دروغ» خواندن اين اتهام آن را رد کرده است.

بر اساس گزارش‌ها تصمیم امریکا برای ارسال تسليحاتي نظير تفنگ، آر پي جي‌هاي دوش پرتاب و موشک‌هاي ضد تانک براي شورشيان چند روز پس از آن مطرح شد که شورشیان مورد حمایت خارجی در رویارویی با ارتش سوریه خسارات و تلفات سنگینی متحمل شدند.

آن‌ها کنترل شهر راهبردی قصیر در غرب سوریه را از دست دادند و هم‌زمان با آغاز عملیات تمام عیار نیروهای سوری برای بازپس گیری کنترل کامل حلب (بزرگترین شهر سوریه) حلقه محاصره شورشیان تنگ‌تر شد.

روسيه با انتقاد از تصميم امريکا براي مسلح کردن شورشيان در سوريه گفته است اين اقدام «خطر تشديد خشونت‌ها در منطقه را برمي‌انگيزد.»

سوريه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است. در خشونت و ناآرامي‌هاي اين کشور بسياري از سوري‌ها از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي و نظامي کشته شده‌اند.

دولت سوريه مي‌گويد اين ناآرامي‌ها از خارج کشور طراحي مي‌شوند و گزارش‌ها نشان مي‌دهند، شمار بسيار زيادي از شورشيان معارض دولت دمشق، اتباع خارجي هستند.

دمشق همچنين برخي از کشورهاي غربي و متحدان منطقه‌اي آن‌ها از جمله عربستان سعودي، قطر و ترکيه را به تامين بودجه و تجهيز تسليحاتي شورشيان معارض دولت سوريه متهم کرده است.

منبع پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.