یکشنبه 11 اسفند 1392 | 13:11
علی اکبر ولایتی در دانشگاه عالی دفاع ملی:
تحولات جهان اسلام امریکا را به مرحله فروپاشی رسانده است
تحولات جهان اسلام امریکا را به مرحله فروپاشی رسانده است
رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش بین‌المللی "نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی" گفت: جهان پس از فروپاشی شوروی و نظام دو قطبی هنوز در حال شکل‌گیری است و بدون تردید بخشی از راهکارهای جهان اسلام برای اثرگذاری در هندسه قدرت جهانی برگزاری همایش‌ها و فعالیت‌های فکری است.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  "علی اکبر ولایتی" رئیس شورای سیاست‌گذاری "همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی" در نشست خبری این همایش اظهار کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی در اقدامی مبتکرانه به همراه شورای عالی بیداری اسلامی، این همایش بین المللی را با مشارکت 60 نفر از سران، رهبران و پیشکسوتان بیداری جهان اسلام و نیز مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت تدوین راهبردهای اسلام در هندسه قدرت جهانی  برگزار می‌کند.

وی افزود: کمیته‌‌های اجرائی همایش با حضور موسسات علمی و دانشگاهی مرتبط در دانشگاه عالی دفاع ملی تشکیل شده و این موسسات و دانشگاه‌ها برگزاری 48 نشست را به عهده گرفته‌اند که تاکنون 31 نشست از آن برگزار شده است و باقی نشست‌ها تا 3 روز آینده به اتمام خواهد رسید.

ولایتی در ادامه اظهار کرد: تاکنون 104 مقاله علمی که حائز رتبه از بین مقالات ارسالی به همایش شده‌اند را به مرحله پایانی داوری ارجاع داده‌ایم و این خروجی بررسی‌های صورت گرفته در دانشگاه‌ها و موسسات علمی حاضر در این همایش است. تاکنون 67 دانشگاه به صورت مستمر در جلسات هفتگی کمیته‌های علمی و پژوهشی همایش شرکت کرده‌اند و نوع مطالعات راهبردی است. همچنین محورهای همایش با نگاه راهبردی تعین شده و به بررسی نقاط قوت و ضعف جهان اسلام پرداخته است.

وی اذعان کرد: کتاب‌هایی را از سال قبل آماده کرده‌ایم و قرار است 3 جلد کتاب دیگر که مجموعه ای از مقالات برگزیده ی این همایش است را تا روز برگزاری آماده و در اختیار شرکت کنندگان در این همایش قرار دهیم.

ولایتی تصریح کرد: ادامه اجلاس نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی روزهای 20 و 21 اسفند برگزار خواهد شد و این کار جدیدی است که طرح اولیه آن توسط آقای حسن‌بیگی رئیس دانشگاه دفاع ملی در این دانشگاه و با مشارکت بیش از 100 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی از جمله مرکز تحقیقات استراتژیک مقدماتش فراهم شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش بین‌المللی "نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی" گفت: در زمان برگزاری این اجلاس، مقالات در زمینه‌های مختلف که قبلا ارسال و پذیرفته شده بود عرضه خواهد شد.   ولایتی در ادامه این نشست در خصوص تفاوت این همایش با اجلاس‌های قبلی بیداری اسلامی اظهار کرد‌: هر دو از نظر محتوا با یکدیگر هم‌جنس هستند و در این گردهمایی افراد پیشتاز در بیداری اسلامی از سراسر جهان اسلام شرکت می‌کنند و با یکدیگر برای رسیدن به نتایج عملی در ایجاد تحول در جوامع اسلامی مشارکت دارند.

وی با اشاره به فروپاشی جهان دوقطبی افزود: آمریکایی‌ها بعد از فروپاشی شوروی به دنبال دنیایی تک‌قطبی با محوریت خود بودند، اما تحولات جهان اسلام و موفقیت‌های  جامعه اسلامی امروز امریکا را نیز به مرحله فروپاشی رسانده است.

ولایتی افزود: در این همایش به صورت جدی آسیب‌شناسی بیداری اسلامی را نیز دنبال خواهیم کرد و راهکار‌های عملی را به کشورهای اسلامی ارائه خواهیم داد.

وی در ادامه سخنان خود به تحولات بحرین، سوریه و عراق پرداخت و گفت: نهضت بحرین با همه مشکلاتی که بعضی کشورها علیه آن به وجود آوردند ادامه پیدا کرده و در دیگر کشورها مانند سوریه و عراق نیز دشمنان به موفقیتی دست پیدا نکردند؛ قطعا مقاومت پیروز است و همین تلاش دشمن در ایجاد شکاف بین مسلمین نشانه یاس دشمنان اسلامی است.

منبع : دفاع مقدس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.