چهارشنبه 14 اسفند 1392 | 19:25
با حضور وزیر دفاع انجام شد
تحویل انبوه موشک‌های بالستیک قدر، قیام، فاتح و خلیج فارس به سپاه
تحویل انبوه موشک‌های بالستیک قدر، قیام، فاتح و خلیج فارس به سپاه
با حضور وزیر دفاع انبوه موشک‌های قدر، قیام، فاتح، خلیج فارس و سامانه پدافند هوایی مرصاد به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) تحویل شد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت": سردار دهقان در جریان مراسم تحویل این سامانه ها و تجهیزات موشکی، در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: افتخار آفرینی فرزندان غیور و پرتلاش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تثبیت قدرت بازدارندگی موثر و افزایش اقتدار  و توانایی نیروهای مسلح با جدیت و همت مثال زدنی ادامه دارد.

وزیر دفاع افزود: متخصصان افتخارآفرین سازمان هوافضای وزارت دفاع با تحویل  انبوه موشک های بالستیک قدر، قیام، فاتح 110 ، خلیج فارس و سامانه پدافند هوایی مرصاد یک بار دیگر توان و اقتدار صنعت دفاعی را در تامین نیازمندی های نیروهای مسلح به پیشرفته ترین تجهیزات موشکی به نمایش گذاشتند و نشان دادند تحریم های گوناگون و همه جانبه دشمنان که به صورت سخت گیرانه و ویژه در بخش دفاعی اعمال می شود  نتوانسته است کوچکترین خللی در عزم و اراده آن ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: موشک های فاتح نشان فتح و ظفر، خلیج فارس نشان خردمندی، مرصاد نشان موفقیت، قیام نشان صلابت و  قدر نشان قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ایران اسلامی است.

سردار دهقان در ادامه گفت: این موشک ها قادر است اهداف دشمن را با دقت مورد اصابت قرار داده منهدم کند و طیف متنوعی از نیازمندی های موشکی نیروهای مسلح را در بردهای مختلف تامین نماید.

سردار دهقان افزود: این موشک ها که  به طور کاملا بومی توسط متخصصان وزارت دفاع طراحی، ساخت و به تولید انبوه رسیده ، امروز با سرافرازی تحویل نیروهای مسلح کشورمان شد.

وزیر دفاع تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح از سطحی از توانمندی های دفاعی برخوردارند که قادرند با هرنوع تهدیدی در فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند و دشمنان ملت ما نیز به این قابلیت و توانمندی واقفند و تهدیداتی که اعلام می کنند لفاظی رسانه ای و برای مصرف داخلی است.

سردار دهقان در ادامه به تشریح ویژگی و قابلیت های هر کدام از موشک ها  پرداخت و گفت: موشک بالستیک قدر یک اچ  ومیانبرد  قیام با توانایی حمل انواع سر جنگی های بلاست و بارانی توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را  داراست و پرتاب از لانچرهای متحرک و سیلوها در مواضع مختلف و عبور از سپردفاع موشکی  با داشتن قابلیت رادارگریزی، از مزایای این موشک ها محسوب می شود.

 

وزیر دفاع افزود: موشک های بسیار دقیق و نقطه زن زمین به زمین  فاتح 110D -  و زمین به دریای خلیج فارس،  در دسته نسل چهارم موشک های بالستیک فوق مدرن با سوخت قرار دارد و از معدود موشک هایی هستند که تا لحظه برخورد به هدف  قادرند اهداف را رهگیری کرده  و اصابت دقیق و موثری داشته باشند.

سردار دهقان در تشریح سامانه موشکی زمین به هوای مرصاد خاطر نشان کرد: این سامانه از نظر حجم کوچک  متحرک و قابل جابجایی سریع  و قابلیت اتصال به حلقه پدافندی کشور، ردگیری و انهدام انواع پرنده های دشمن از قبیل  هواپیماهای جنگنده با سرعت بالا، بالگرد، موشک های کروز، هواپیمای بدون سرنشین در برد متوسط  و به صورت غیرفعال را دارد.

وزیر دفاع تجهیز  به رادار شناسایی ، قابلیت کار مداوم 24 ساعته، امکان استقرار در ارتفاعات بسیار بلند، کشف، انتخاب و تعقیب هدف به صورت پیوسته و اتوماتیک را از قابلیت های عملیاتی سامانه مرصاد برشمرد و افزود:این سامانه با تجهیز به یک ردگیر مرئی( الکترواپتیک ) قادر است عملیات مطلوبی در محیط جنگ الکترونیک انجام دهد و  به طور پیوسته و همزمان با چند هدف درگیر شود.

سردار دهقان در پایان از مدیران و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و شبکه بزرگ همکاران وزارت دفاع که با روحیه جهادی در طراحی و ساخت این سامانه های موشکی نقش آفرینی کرده اند تشکر و قدردانی کرد.

منبع : فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.