چهارشنبه 21 اسفند 1392 | 08:23
سردار سلامی:
برای انهدام رژیم صهیونیستی از فاصله ۱۴۰۰ کیلومتری دستمان روی ماشه است
برای انهدام رژیم صهیونیستی از فاصله ۱۴۰۰ کیلومتری دستمان روی ماشه است
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اسلام به ما این آرزو، ظرفیت و نیرو را برای انهدام رژیم صهیونیستی داده تا دست ما برای روز حادثه از ۱۴۰۰ کیلومتر آن‌طرف‌تر روی ماشه باشد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت  

به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی که در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه جهان اسلام بر بام ژئوپولیتیک عالم ایستاده است، گفت: از 35 سال پیش هنگامی که پیشوای بزرگ مسلمانان حضرت امام خمینی(ره) مسلمانان عالم را با تکیه بر آیات قرآنی به جهاد به مستکبران دعوت کرد آنها را از اسارت و بردگی نجات داد.

وی ادامه داد: وقتی که امام(ره) در روزهای سخت مسلمانان جهان را به بازیابی هویت دینی و تاریخی خود دعوت می‌کرد، جهان اسلام به محیطی سرد و افسرده و منجمد و خاموش به یک صحنه بازی برای استراتژی قدرت‌های سلطه‌گر تبدیل شده بود.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آن زمان امام(ره) با انقلابی شگفت انگیز اولین پیام تولد جهان جدید، قدرت جدید و تمدن جدید را به نام اسلام در جهان اسلام طنین‌انداز کرد و وقتی انقلاب امام به پیروزی اولیه خود رسید، نظم ژئوپولیتیک کهن دچار چالش و موج شک جدی شد.

سردار سلامی تصریح کرد: تحول ژئوپولیتیک به‌مفهوم تغییر هویت سیاسی واحد جغرافیایی و یا به‌مفهوم گسترش نفوذ و تغییر میدان تأثیر یک هویت سیاسی است و انقلاب اسلامی هردوی این مفهوم را در جهان اسلام ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: از 35 سال پیش به این طرف که صحنه جغرافیایی جهان اسلامی تحول اساسی پیدا کرد، میدان درگیری عمده جهانی در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه و جهان اسلام شد. علت این امر هم این بود که غرب پیام تولد تمدن جدید اسلام را از طریق شعله‌های فروزان بیداری اسلامی به گوش خود شنید.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: محیط تعادل قوای جهانی این بار با محوریت اسلام دستخوش تحول شد و میداندار این تحول جهان اسلامی بود.

وی همچنین تصریح کرد: از فاصله 1400 کیلومتری دستمان برای رژیم صهیونیستی روی ماشه است.

سردار سلامی با بیان اینکه اسلام یک پیام آسمانی است که فراتر از مرزهای جغرافیایی همه آرمان‌های مسلمانان را با آیات نورانی خود پیوند می‌زند، گفت: چیزی که مرزهای ژئوپولیتیک را درمی‌نوردد همین آیات نورانی‌بخش قرآن کریم است، چون ژئوپولیتیک مفهوم نسبی و نیازمند ایدئولوژی برای احیای آن است.

وی به حوادث مصر اشاره کرد و گفت: مصر وقتی بر مدار غیراسلام به‌عنوان لنگرگاه امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی عمل می‌کرد از یک ژئوپولیتیک مرده و بی‌روح برخوردار بود. ارزش‌های ژئوپولیتیک نیاز به شهرت ایدئولوژیک دارد که ارزش‌های اسلامی نقطه قوی است، چون ارزش‌های خفته و پنهان و منجمد شده ژئوپولیتیک را به ظهور می‌رساند و قدرتی را که برخاسته از یک جغرافیای اعتقادی پیوسته است، ایجاد می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان "ما امروز می‌توانیم همه نقاط مورد سلطه رژیم صهیونیستی را با هر حجمی از آتش ویران کنیم" تصریح کرد: این اسلام است که به ما این انبساط و قدرت را داده که با این‌همه فاصله جغرافیایی به قلوب ملت فلسطین مسلط شویم، اسلام به ما این آرزو و نیرو را می‌دهد که از همین جا نیرو و ظرفیت‌های لازم را برای انهدام رژیم صهیونیستی داشته باشیم تا دست‌مان برای روز حادثه روی ماشه باشد.

وی ادامه داد: اسلام منبع غنی قدرت مسلمانان است و وحدت عنصر اصلی احیابخش ظرفیت بین مسلمانان است. ازاین‌رو ما در میدان‌های سختی دشمنان قدرتمند را شکست داده‌ایم.

سردار سلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مدل موفقی را از یک کشور اسلامی تولید کرده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی توانسته در همه میدان‌های نبرد با ماهیت‌های متنوع و متفاوت از غلبه دشمنان خدا بر مسلمانان جلوگیری کند و طعم تلخ شکست را به آنان تحمیل کرده است.

وی به جنگ تحمیلی که علیه ایران اعمال شده بود اشاره و خاطرنشان کرد: مدیریت جنگ هشت ساله جهانی علیه ایران با پشتوانه نظامی آمریکا و جماهیر شوروی و حمایت همه‌جانبه اروپا بود و این جنگ طولانی‌ترین و نابرابرترین جنگ قرن بیستم بود. البته ما آن را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

جانشین فرمانده کل سپاه به تحریم‌های اقتصادی اشاره کرد و با بیان "ما تحریم اقتصادی جهانی را نیز با موفقیت مدیریت کردیم" گفت: نبردهای اطلاعاتی، جنگ روانی، تهاجمات سیاسی، فشارهای فرهنگی و جنگ نظامی که هرکدامشان بزرگ‌ترین قدرت جهانی را از پا درمی‌آورد، اداره شد و این یک قدرت آشکار الهی برای همه مسلمانان است. بنابراین می‌توان ظرف 35 سال به همه قدرت‌های بزرگ در همه صحنه‌ها جنگید و موفق هم شد.

وی با اشاره به درگیری رژیم اشغالگر قدس با حزب‌الله لبنان، گفت: صحنه درگیری رژیم صهیونیستی با حزب‌الله لبنان و شکست آنان در جنگ 22روزه و 8روزه را دیدیم و این کار مصداق بارز حجت الهی است.

سردار سلامی تأکید کرد: دشمنان ما امروز در منطقه تحت تعقیب مسلمانان هستند و از این‌رو فکر نکنید که این آمریکاست که تهاجم می‌کند، بلکه آمریکایی‌ها در سطح، تاکتیک و عملیات را انجام می‌دهند و در سطح راهبردی در انفعال قرار دارند و دیگر این آمریکا نیست که در منطقه حادثه‌آفرین است، بلکه مسلمانان هستند که حادثه می‌سازند و آمریکایی‌ها مجبورند در انفعال این حادثه بازیگر باشند، البته نه یک بازیگر مسلط. ضمن اینکه امروز آمریکایی‌ها قدرت عملیات علیه سوریه را از دست داده‌اند و این یک حجت بزرگ برای مسلمانان است.

جانشین فرمانده کل سپاه خطاب به شرکت‌کنندگان در همایش نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی، گفت: ما امروز در معرض پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی هستیم. این در حالی است که آمریکایی‌ها مهندسان و دانشمندان ما را در خیابان‌ها ترور می‌کردند.

وی اضافه کرد: آمریکا ممکن است در موازنه استاتیک قدرت، مهیب نشان داده شود و آمریکایی‌ها شاید یک قدرت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی باشند، اما موازنه استاتیک قدرت یعنی موازنه ساکن اجزای قدرت برای آنها تأییدکننده نخواهد بود.

سردار سلامی با بیان اینکه در موازنه دینامیک وقتی که این عامل مجزای قدرت با تدابیر آمریکایی در هم می‌آمیزد و در میدان حرکت می‌کند، گفت: مسلمانان با اینکه در موازنه‌های ساکن قدرت در طراز پایین‌تری به نظر می‌رسند، در عمل تجلی آیه‌ای از قرآن می‌شوند و این نشان می‌دهد که ما در مسیر یک روند برای معکوس‌سازی دامنه قدرت دنیای استکبار در جهان اسلام هستیم.

وی ادامه داد: مسلمانان اگر اشتباه کنند شکست می‌خورند. اگر دوست و دشمن را جابه‌جا و به‌اشتباه ببینیم انرژی‌های داخلی را از دست می‌دهیم و وارد بازی‌های قدرت‌های بزرگ می‌شویم و این خطر بزرگی برای مسلمانان است.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بعد از حضرت امام(ره) در طول این بیست و چند سال مدیریت خردمند و حکیمانه‌ای را ارائه کردند و راه‌های غلبه دشمنان اسلام را مسدود کردند که این امر سبب شکوفاسازی عظیم ملت شد.

وی یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بیداری تبدیل شده و جهان اسلام در ابتدای افق اندیشه‌های بزرگ ولی فقیه باید بتواند بر توطئه‌های غرب فائق آید.

سردار سلامی تأکید کرد: اسلام به ما این آرزو، ظرفیت و نیرو را برای انهدام رژیم صهیونیستی داده تا دست ما برای روز حادثه از 1400 کیلومتر آن‌طرف‌تر روی ماشه باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون توپخانه برخی کشورها می‌تواند شهرهای رژیم صهیونیستی را بزند. برخی از این کشورها به‌عنوان لنگرگاه رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند اما اسلام این مرزها را نادیده می‌گیرد.

انتهای پیام/*

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.