پنجشنبه 29 اسفند 1392 | 15:20
به مناسبت سالروز عملیات فتح المبین
فرمانده کل سپاه پاسداران به شهدای گمنام عملیات فتح المبین ادای احترام کرد
فرمانده کل سپاه پاسداران به شهدای گمنام عملیات فتح المبین ادای احترام کرد
در آستانه سالروز عملیات فتح المبین، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر به استان خوزستان در یادمان شهدای فتح المبین نسبت به شهدای گمنام ادای احترام کرد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در سفر چند ساعته خود به شهرستان شوش در شمال استان خوزستان با حضور در منطقه عملیاتی فتح المبین به هشت شهید گمنام درمحل یادمان شهدای فتح المبین ادای احترام کرد و همچنین در این سفر به زیارت آستان مقدس حضرت دانیال نبی (ع) در شوش رفت.

فرمانده سپاه پاسداران همزمان با سفر راهیان نور به استان خوزستان، وارد این استان شد.   یادمان و موزه طبیعی دفاع مقدس فتح المبین با مساحت 290 هکتار در 9 کیلومتری شمال شرقی شوش در منطقه عمومی زعن و انکوش قرار دارد.   این یادمان در سال 1378 به عنوان یکی از محورهای عملیاتی فتح المبین (قرارگاه نصر) ساخته شده و هم اکنون به عنوان موزه طبیعی دفاع مقدس تحت حفاظت قرارگاه حفظ ابنیه و آثار سرزمینی دفاع مقدس خوزستان است.   عملیات فتح المبین در ساعت 30 دقیقه بامداد دوم فروردین ماه 1361 با رمز مقدس یا زهرا (س) در منطقه عمومی غرب دزفول و شوش و منطقه غربی رودخانه کرخه شروع شد.   این عملیات در مدت 10 روز و در سه مرحله اجرا شد که به آزادسازی بیش از دو هزار و 400 کیلومتر مربع از اراضی میهن اسلامی منجر شد. منبع : دفاع مقدس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.