پنجشنبه 14 فروردین 1393 | 17:20
سرلشکر سلیمانی:
انقلاب اسلامی در ۳۵ سال مسیری ۵۰۰ ساله را طی کرده است
انقلاب اسلامی در ۳۵ سال مسیری ۵۰۰ ساله را طی کرده است
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: دشمن از این غافل است که ایران با اتکا به اراده مردمی قادر به انجام هر کاری است.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" یاد‌واره ۵۰۰ شهید شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر ظهر امروز ‌با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه، استاندار کرمان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم  در مسجد جامع بم برگزار شد.

سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (ص) اظهار کرد: با توجه به ایجاد سه شهرستان جدید، منطقه شرق استان کرمان رشد و توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه هیچ افتخاری در این عالم با‌لا‌تر از شهادت نیست، افزود: شهدای دفاع مقدس همچون حضرت امام خمینی(ره) از شخصیت بسیار تأثیرگذاری برخوردار بوده‌اند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه جنگ، صد‌ها شخصیت تأثیر‌گذار را در خود تربیت کرده است، اضافه کرد: جنگ به مدرسه بزرگ انسان‌سازی در کشور ما تبدیل شد.

وی، جنگ را مکمل انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: شهدا زنده ابدی تاریخ هستند و جنگ یک مدرسه بزرگ عشق، اخلاق، اخلاص و عرفان بود.

فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: امام خمینی(ره) واژه "ما می‌توانیم" را در انقلاب تکثیر کرد و همانطور که ایشان فرمودند "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد".

سرلشکر سلیمانی گفت: دشمن گمان کرده ایران مانند افغانستان و پاکستان است، اما غافل از اینکه این کشور با اتکا به اراده مردم قادر به انجام هر کاری است که دشمنان را نابود کند.

وی با اشاره به عزم و اراده پولادین ملت ایران در برابر دشمنان تصریح کرد: دشمن از این غافل است که این کشور با اتکا به اراده مردمی قادر به انجام هر کاری است.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس مانند حضرت امام خمینی(ره) از شخصیت تاثیرگذاری برخوردار بوده‌اند، خاطرنشان کرد: امام راحل مانند خورشیدی درخشان در دل رزمندگان تأثیرگذار بوده و صد‌ها شخصیت تاثیرگذار را تربیت کرده است.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به نامگذاری سال فرهنگ و اقتصاد گفت: استاندار کرمان به عنوان یک شخصیت توانمند می‌تواند تاکیدات مقام معظم رهبری را محقق کند.

وی به نامگذاری لقب دارالصابرین به بم توسط مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: امروز بم دارالشاکرین ایران هم هست و شرق استان کرمان با تقدیم ۵۰۰ شهید و هزاران جانباز و رزمنده نشان داده‌اند که شایسته این لقب عظیم هستند.

فرمانده سپاه قدس، تاسوعا و عاشورای حسینی مردم بم را موجب افتخار استان کرمان دانست و خاطرنشان کرد: اکنون بم بزرگ‌ترین پرچمدار عزای حسینی است.

وی از قدس به عنوان نخستین قبله مسلمین یاد کرد و ابراز کرد: امام راحل مسیر تاریخ را تغییر داد و اسلام را از مسیر قهقرایی دور کرد.

سردارسلیمانی اظهار کرد: دو مسئله، تأثیر اساسی طی تاریخ داشته است، یکی حرکت‌ها و دیگری شخصیت‌ها که حرکت‌های فکری طی تاریخ به وجود آمده و شخصیت‌هایی را در خود داشته که تأثیرگذار بودند.

وی عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) تأثیر اساسی و زیربنایی در فکر، اندیشه و اداره بشر داشته‌اند و در این زمینه جریان‌ها، حرکت‌ها و شخصیت‌های منفی نیز وجود داشتند.

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: امام خمینی(ره) یکی از شخصیت‌هایی است که با خلق انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی(ص) را در جامعه پیاده کرد و خیلی‌ها مثل امام راحل مسیر تاریخ را تغییر دادند و امام ما کسی بود که کشور را از مسیر قهقرایی بیرون کشید.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای عمیقی دارد که بدون این دستاورد‌ها ناقص است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما در ۳۵ سال گذشته مسیری ۵۰۰ ساله را طی کرد و توانست جهان اسلام را متحول کند.

منبع : دفاع مقدس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.