یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 | 11:04
امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان مطرح کرد
قدرت بالای تخریبی و دقت راکت‌ها و موشک‌های هوانیروز
قدرت بالای تخریبی و دقت راکت‌ها و موشک‌های هوانیروز
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه راکت‌ها و موشک‌های هدایت‌شونده که بر روی بالگردهای هوانیروز مستقر هستند از قدرت تخریب و دقت بسیار بالایی برخوردارند گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقابله با هر تهدیدی با قوت واستحکام می‌ایستند و قدرت سرباز مسلمان را به رخ جهانیان می‌کشانند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی 128 نفر از خلبانان و مهندسین پرواز یگان تیزپرواز هوانیروز که با حضور فرمانده این یگان پیشکسوتان و خانواده‌های معظم شهدا در دانشگاه افسری امام علی (ع) در حال برگزاری است، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی کشورمان به مستشاران خارجی نیازمند بود اما با اعتمادی که حضرت امام خمینی (ره) به ارتش کرده‌اند و اطمینانی که به جوانان ما بخشیدند، توانستیم نیازمندی‌های خودمان را در داخل تولید کنیم.

 

وی افزود: زمانی که ضد انقلاب علیه کشورمان وارد عمل شد حضور مومنانه خلبانان هوانیروز ضربه مهلکی به ضد انقلاب زد و فتوحات گسترده‌ای را آفرید و به این وسیله یگان‌های زمینی ما توانستند با سهولت حرکت خود را ادامه داده و به اهداف خود دست یابند.

 

امیرسرتیپ پوردستان در ادامه تصریح کرد: این حضور نورانی در شمال‌غرب و جنوب‌غرب کشور ادامه یافت و خلانان هوانیروز با ناامنی‌های گسترده در غرب کشور به مقابله پرداختند، رژیم بعثی عراق با 12 لشگر زرهی و پیاده به کشورمان تهاجم کرد که لشگر 92 زرهی خوزستان و لشگرهای کرمانشاه، خرم‌آباد و شیراز مقاومت و ایستادگی لازم را انجام دادند اما لشکرهای دشمن خطوط را کنار زده و به کشورمان وارد شدند.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در اینجا عرصه دیگری از رشادت‌های هوانیروز قهرمان نشان داده شد و خلبانان این یگان تیزپرواز مانند پرندگان ابابیل در بالای سر فیل‌های ابرهه رژیم بعثی حاضر شدند و جدال بالگرد با تانک و نفربر آغاز شد و خلبانان تیزپرواز هوانیروز موفق شدند تانک‌ها و نفربرهای دشمن را از بین برده و اجازه پیشروی به دشمن را ندهند.

 

وی اظهار داشت: هوانیروز قهرمان در دوران دفاع مقدس با تقدیم نزدیک به 150 شهید در میان مهندسین پرواز و خلبانان تیزچنگ حضور مومنانه خود را نشان داد.

 

امیرسرتیپ پوردستان تصریح کرد: در همان مدت کوتاه ابتدای انقلاب و جنگ، هوانیروز با تقدیم 44 شهید خلبان و کمک خلبان و تیزپروازانی مانند شهید شیرودی، شهید کشوری، شهید وطن‌پور و دیگر عزیزانی که اسناد افتخار هوانیروز هستند تقدیم انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان کرد.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: حضور هوانیروز به عرصه جنگ ختم نمی‌شود و در مبارزه با بلایای طبیعی و در هر جایی که به وجود هوانیروز احساس می‌شود، حاضر است.

 

وی افزود: شما جوانانی که مفتخر به لید پروازی شده‌اید امروز پرچم را از دست پیشکسوتان و شهدای هوانیروز که با اقتدار آن را در اهتزاز نگه داشته‌اند، گرفته‌اید و امروز مسئولیت این پرچم با شماست.

 

امیرسرتیپ پوردستان اظهار داشت: شما نشان دادید که آموزش‌های فنی و پروازی و تکنیک‌ها و تاکتیک‌های خلبانی را در عرصه نبردهای ناهم‌تراز و آموزش‌های تئوری و عملی را به خوبی فراگرفته‌اید و از زحمات و تلاش‌های همه شما عزیزان و از امیر فرماندهی محترم هوانیروز خلبان هوشنگ یاری که از خلبانان بسیار توانا و شجاع هوانیروز بوده و نیز از مرکز آموزش‌های شهید وطن‌پور و اساتیدی که آموزش‌های لازم را به این مجموعه داده و زحمات بسیاری کشیدند، تشکر می‌کنم.

 

وی تصریح کرد: هوانیروز یک مجموعه پویا و با نشاط است که بدون وابستگی به خارج از کشور و به فعل درآوردن ظرفیت‌های داخلی خود این خدمات را به نظام مقدس اسلامی و کشور عزیزمان ارائه داده است.

 

امیرسرتیپ پوردستان گفت: تربیت خلبان و تامین کادر فنی پرواز قبل از انقلاب وابسته به خارجی‌ها بود و ما باید دست نیاز به سوی آن‌ها می‌داشتیم اما به برکت انقلاب اسلامی جوانان عزیز در کشورمان به این توانایی و استقلال دست یافتند.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: آموزش‌های فنی و پروازی و مرکز آموزش پایگاه شهید وطن‌پور این ظرفیت را در مجموعه هوانیروز نشان داده که هم نیازمندی‌های داخل کشور را تامین می‌کند و هم دانشجویان کشورهای دوست و مسلمان برای آموزش به اینجا می‌آیند.

 

امیرسرتیپ پوردستان تصریح کرد: امروز با توجه به توانایی هوانیروز و با پشتیبانی صنعت دفاعی این یگان تیزپرواز از ظرفیت عملیاتی خوبی برخوردار است و خلبانان ما تکنیک‌ها و تاکتیک‌های پروازی در نبرد ناهم‌تراز را بلد هستند.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: راکت‌ها و موشک‌های هدایت‌شونده که بر روی بالگردهای هوانیروز قرار دارد هم قدرت تخریب و دقت بسیار بالایی دارند که نشان دهنده توانمندی متخصصین و جوانان عزیز ما است.

 

امیرسرتیپ پوردستان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقابل هر تهدیدی با قوت و استحکام می‌ایستند و قدرت سرباز مسلمان را به رخ جهانیان می‌کشانند و امیدواریم سربازی فداکار برای ملت و رهبری عزیز و فرماندهی معظم کل قوا و اعتلای ایران عزیزمان باشیم.

 

انتهای پیام/

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.