سه شنبه 11 شهریور 1393 | 12:58
با حضور امیر اسماعیلی صورت گرفت
دستاوردهای جدید قرارگاه پدافند هوایی رونمایی شد/ رونمایی از رادارهای "کیهان" و "آرش2"+‌ مشخصات
دستاوردهای جدید قرارگاه پدافند هوایی رونمایی شد/ رونمایی از رادارهای "کیهان" و "آرش2"+‌ مشخصات
مراسم رونمایی از سامانه‌های جدید پدافند هوایی امروز با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و جمعی از مسئولین لشکری برگزار شد. .

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  مراسم رونمایی از سامانه‌های جدید پدافند هوایی امروز با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) و جمعی از مسئولین لشکری برگزار شد.  
 
در این مراسم از "رادار کیهان"، "پروژه انتقال اطلاعات هادی"، "رادار دوبعدی آرش ۲"، "سامانه طرح‌های پروازی FIC۲"، سامانه دستیار فرمانده با قابلیت نمایش موقعیت دیده‌بان‌ها و دریافت اطلاعات سامانه‌های راداری رونمایی شد.  
 
امیر سرتیپ اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در خصوص مشخصات این سامانه‌ها گفت: "رادار کیهان" یک رادار دوبعدی با قابلیت کشف فاصله، زاویه، سمت و سرعت شعاعی اهداف است و قابلیت آشکارسازی و رهگیری اهداف هوایی شامل هواپیماهای متعارف، استیلث بلندپرواز و بمب‌افکن و ترابری را دارد.  
 
امیر سرتیپ اسماعیلی در مورد پروژه هادی اظهار داشت: این پروژه توانایی انتقال اطلاعات رادار به فاصله ۱۰۰ کیلومتر را دارد و در بستر فیبرنوری عمل می‌کند و دارای رادار سمت‌یاب، رادار شناسایی، رادار ارتفاع‌یاب و قابلیت دریافت اطلاعات از سامانه کنترل و فرماندهی است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به مشخصات پروژه راداری" آرش2" افزود: این رادار یک رادار دوبعدی سالید استیت و پوشش زاویه 360 درجه است و ارتفاع بیش از 100 هزار پا را رصد می‌کند.
 
امیر اسماعیلی در خصوص پروژه FIC2 تصریح کرد: این سامانه قابلیت دریافت و پردازش اطلاعات پروازی از سامانه اتوماسیون کنترل ترافیک هواپیمایی کشور را دارد و اطلاعات پرهای پروازی هواپیماهای عبوری را برای مناطق کنترل و فرماندهی پدافند هوایی ارسال می‌کند.

وی با اشاره به این که ایکائو مطرح کرده فضای جمهوری اسلامی امن‌ترین فضا در خاورمیانه است؛ اظهار داشت: ما شاهد سه‌برابری پروازهای عبوری از فراز کشورمان هستیم و دلیل آن این است که سامانه‌ای FIC2 در پدافند هوایی کار شده است.
 
امیراسماعیلی با بیان این که ابزار پدافند هوایی سامانه موشکی است تاکید کرد: سامانه تلاش 1 در ارتفاع پایین، متوسط، سامانه تلاش 2در ارتفاع متوسط بالا و سامانه تلاش 3 که امروز رونمایی و در شبکه تست موفق شد درارتفاع بالا و خیلی بالا جواب داده و تلفیق سامانه‌های تلاش 1 ، 2 و 3 با سامانه اس 200 این قابلیت را به قرارگاه پدافند هوایی می‌دهد که ان شالله هر گونه هدف متخاصم احتمالی را سرنگون و در جای خود سرکوب کند.

امیر سرتیپ اسماعیلی در مورد سامانه دستیار فرمانده (RDSE) نیز گفت: این سامانه با دریافت و پردازش اطلاعات رادارهای محلی و پردازش آنها، اطلاعات مورد نیاز جهت تصمیم‌گیری را تولید و در اختیار فرمانده قرار می‌دهد که این امر موجب دسترسی به موقع و در زمان فرماندهان مرکز، کنترل و فرماندهی دفاع هوایی به اطلاعات رادارهای محلی، دیده بانها و دیگر اطلاعات مورد نیاز، واگذاری هدف به جنگ افزار می‌شود و موجب بالابردن قدرت و سرعت در تصمیم‌گیری می‌شود.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) در پایان خاطرنشان کرد: دستاوردهای دیگر این قرارگاه به یاری خداوند متعال در رژه روز 31 شهریورماه رونمایی خواهد شد.
 

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.