یکشنبه 16 بهمن 1390 | 12:18
آمریكایی ها به سیاست های ضد ایرانی كاخ سفید اعتراض كردند
شعارمردم آمریكا: لغو تحریم ایران وتوقف تروردانشمندان هسته ای
شعارمردم آمریكا: لغو تحریم ایران وتوقف تروردانشمندان هسته ای
هزاران آمریكایی در 50 شهر این كشور همراه اتحادیه ها و تشكل های ضد جنگ، عصر شنبه با راه اندازی تظاهراتی سراسری ضمن اعلام

بسیج پیشکسوتان: معترضان در این تظاهرات خواستار پایان دادن به تحریم های امریكا علیه ایران شدند و همچنین ترور دانشمندان هسته ای كشورمان را به شدت محكوم كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورك، عصر شنبه صدها نفر از مردم این شهر با راه اندازی تظاهراتی بزرگ ضمن مخالفت شدید با هرگونه تهدید حمله نظامی به كشورمان، از دولتمردان خود خواستند تا هرچه سریعتر به تحریم های غیرقانونی خود علیه ملت ایران خاتمه دهند.

سارا فلاندرز رییس گروه اقدام بین المللی ضد جنگ به عنوان بانی برگزاری این اعتراضات در حاشیه تظاهرات نیویورك، به خبرنگار ایرنا گفت كه راهپیمایی علیه سیاست های ضد ایرانی آمریكا در بیش از 50 شهر برگزار شده است.

به گزارش ایرنا تظاهرات بزرگ مردم نیویورك از میدان تایمز شروع شد و با گذر از خیابان های مختلف و حضور در مقابل سازمان ملل متحد و نمایندگی آمریكا از سران كاخ سفید خواستند دست از اقدامات خصمانه علیه ایران بردارند.

مردم در این تظاهرات گسترده شعارهایی مانند 'ما جنگ با ایران را نمی خواهیم'، 'ترور دانشمندان هسته ای ایران را محكوم می كنیم'، ' جنگ و دروغ هرگز' و 'وال استریت بیكاری ایجاد كرده نه ایران'، سر دادند.

تظاهركنندگان در جلوی سفارت امریكا از سوزان رایس نماینده دائم امریكا خواستند تا صدای فریاد و اعتراض مردم را به گوش سیاستمداران كه تحت نفوذ لابی صهیونیسیم مدام بر طبل جنگ می كوبند، برساند.

یكی از شهروندان امریكایی مخالف تحریم ها علیه ایران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمریكا از سال 1979 تاكنون اقدامهای خصمانه زیادی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

وی همچنین تحریم های یكجانبه امریكا علیه كشورمان را خصمانه، غیرقانونی و در راستای ضربه زدن به اقتصاد ایران دانست و گفت: تحریم های اقتصادی علیه تهران در واقع برای ضربه زدن به اقتصاد ایران تصویب شده است.

ریچارد گریو از اعضای گروه 'بروكلین برای صلح' در این تظاهرات به خبرنگار ایرنا گفت: با جنگ افروزی آمریكا علیه ایران به شدت مخالف هستیم. تحریم های اقتصادی علیه ایران غیرقانونی بوده و به مردم ایران آسیب می زند.

وی ترور دانشمندان هسته ای كشورمان را محكوم كرد و گفت: آمریكا كه خود هزاران بمب هسته ای دارد در موقعیتی نیست كه بتواند درباره برنامه هسته ای ایران اظهارنظر كند.

'اریك فرت' یكی دیگر از تظاهركنندگان در این باره گفت: تهدیدهای آمریكا علیه ایران مسخره است. جنگ با ایران فاجعه برای آمریكا و تمام جهان خواهد بود.

وی خاطر نشان كرد: تحریم هایی كه آمریكا علیه ایران تصویب كرده به مردم ایران صدمه می زند. هیچ توجیهی برای تصویب این تحریم ها وجود ندارد. از نظر تاریخی تحریم های اقتصادی همیشه مردم را دچار مشكل كرده است.

این شهروند ضد جنگ در خصوص استفاده صلح آمیز ملت ایران از دانش هسته ای گفت: طبق قوانین بین المللی ایران حق غنی سازی و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را دارد. اما در مورد ایران تبعیض قائل می شوند بویژه كه آمریكا خود هزاران بمب هسته ای دارد.

مردم نیویورك در پایان راهپیمایی خود در مقابل سفارت امریكا و سازمان ملل با قرائت قطعنامه ای، از دولتمردان خود خواستند دو موضوع تحریم ایران و تهدید به حمله نظامی را از دستور كار خود خارج كنند.

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.