چهارشنبه 19 بهمن 1390 | 12:12
نصرالله خواهان وحدت مسلمانان شد
نصرالله خواهان وحدت مسلمانان شد
دبيرکل حزب‌الله لبنان ضمن تقدير از حمايت ايران از جنبش مقاومت لبنان، خواهان وحدت ميان مسلمانان شده است.

بسیج پیشکسوتان: سيد حسن نصرالله در جريان سخنراني در مراسم سالگرد ميلاد پيامبر اسلام حضرت محمد )ص( در بيروت با اشاره به مخالفت مستکبران با وحدت مسلمانان، اتحاد ميان مسلمانان را خواستار شد.

مسلمانان شيعه بر اساس تقويم قمري اسلامي، ۱۷ ربيع الاول را به عنوان سالگرد ميلاد پيامبر اسلام جشن مي‌گيرند؛ با اين حال، مسلمانان اهل تسنن، ۱۲ ربيع الاول را به عنوان سالگرد ميلاد پيامبر اسلام گرامي مي‌دارند.

نصرالله همچنين از تلاش‌هايي که در راستاي ارائه تصوير منفي از ايران در منطقه صورت مي‌گيرد، انتقاد کرد.

وي افزود، "تنها گناه ايران اين است که شاه که جاسوس امريکا و اسرائيل بود را سرنگون کرد و توازن را به اين منطقه بازگرداند."

نصرالله از حمايت ايران از حزب الله به ويژه در جريان جنگ ۳۳ روزه عليه لبنان که به شکست اسرائيل انجاميد نيز تقدير کرد.

وي خاطرنشان کرد، "جنبش مقاومت در لبنان به بزرگ‌ترين و مهم‌ترين پيروزي اعراب در مقابل اسرائيل دست يافت. اگر حمايت ايران نبود، اين پيروزي حاصل نمي‌شد. مقاومت که در جنگ ۱۲ جولاي تا ۱۴ آگوست سال ۲۰۰۶ به پيروزي رسيد بدون حمايت ايران قادر به کسب اين موفقيت نبود."

نصرالله ضمن رد ادعاها در خصوص تلاش ايران براي "گسترش تشيع" در سراسر جهان از امريکا نيز به دليل حمايتش از اسرائيل انتقاد کرد. به گفته وي، واشنگتن تنها ۲ نگراني در منطقه خاورميانه دارد، "اسرائيل و نفت".

نصرالله در خصوص مساله سوريه نيز گفت، امريکا، شماري از کشورهاي غربي، رژيم اسرائيل و چند کشور عربي براي براندازي دولت بشار اسد، رييس جمهوري کنوني سوريه تصميم‌گيري کرده‌اند.

دبيرکل حزب‌الله لبنان افزود، "واقعيت در سوريه اين است که دولتي در آن‌جا وجود دارد که هنوز پابرجاست. ارتش از اين دولت حمايت مي‌کند. رسانه‌ها مي‌گويند که تعدادي از سربازان گريخته‌اند. بر اساس آن‌چه که من از آن اطلاع دارم، تعداد اندکي فرار کرده‌اند. ارتش هنوز از دولت حمايت مي‌کند. شماري از سوري‌ها هم با برپايي تظاهرات، حمايت‌شان از دولت را نشان مي‌دهند."

وي تصريح کرد، با اين حال، حزب الله هيچ نقشي در سوريه ايفا نمي‌کند و اوضاع کنوني در سوريه به نفع هيچ يک از طرفين نيست.

منبع: پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.