یکشنبه 30 بهمن 1390 | 13:54
هشدارهاي رهبر فرزانه انقلاب:
بي بصيرتي، آفت بزرگ نخبگان
بي بصيرتي، آفت بزرگ نخبگان
حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي مي فرمايند: بصيرت مهم است. نقش نخبگان و خواص هم اين است كه اين بصيرت را نه فقط در خودشان، در ديگران به وجود بياورند. آدم گاهي موبيند كه متاسفانه بعضي از نخبگان خودشان هم دچار بي بصيرتي اند؛ نمي فهمند؛ اصلا ملتفت نيستند.

بسیج پیشکسوتان:  حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در خطبه هاي نماز عيد فطر امسال با اشاره به اينكه ما در آخر سال، انتخابات را داريم و انتخابات هميشه در كشور ما تا حدودى يك حادثه‌ى چالش‌برانگيز است، مي فرمايد: انتخابات كه مظهر حضور مردم است، مظهر مردم‌سالارى دينى است، بايد پشتوانه‌ى امنيت ما باشد. نبايد اجازه داد كه اين چيزى كه ذخيره‌ى امنيت است، پشتوانه‌ى امنيت است، به امنيت ما صدمه وارد كند. ديديد، حس كرديد، از نزديك لمس كرديد آن وقتى را كه دشمنان ميخواهند از انتخابات عليه امنيت كشور سوء استفاده كنند. بايد همه مراقب باشند، همه بهوش باشند. آحاد مردم، مسئولان گوناگون، منبرداران سياسى، كسانى كه ميتوانند با مردم حرف بزنند، همه مراقب باشند، مواظب باشند؛ از انتخابات مانند يك نعمت الهى پاسدارى كنند.

با توجه به نزديك شدن به ايام انتخابات مجلس نهم و توصيه رهبر معظم انقلاب مبني بر مراقبت از انتخابات گزيده اي از فرمايشات معظم له را پيش از فتنه 88 و پس از آن مرور مي كنيم.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای می فرمایند: بنابراين، بصيرت مهم است. نقش نخبگان و خواص هم اين است كه اين بصيرت را نه فقط در خودشان، در ديگران به وجود بياورند. آدم گاهي موبيند كه متاسفانه بعضي از نخبگان خودشان هم دچار بي بصيرتي اند؛ نمي فهمند؛ اصلا ملتفت نيستند. يك حرفي يكهو به نفع دشمن مي پرانند؛ به نفع جبهه اي كه همتش نابودي بناي جمهوري اسلامي است به نحوي. نخبه هم هستند، خواص هم هستند، آدم هاي بدي هم نيستند، نيت بدي هم ندارند؛ اما اين است ديگر. بي بصيرتي است ديگر. اين بي بصيرتي را بخصوص شما جوان‌ها با خواندن آثار خوب، با تأمل، با گفتگو با انسان هاي مورد اعتماد و پخته، نه گفتگوي تقليدي- كه هر چه گفت، شما قبول كنيد. نه، اين را من نمي خواهم از بين ببريد. كساني هستند كه مي توانند با استدلال، آدم را قانع كنند؛ ذهن انسان را قانع كنند. و حتي حضرت ابي عبدالله الحسين(عليه السلام) هم از اين ابزار در شروع نهضت و در ادامه‌ي نهضت استفاده كرد.

بيانات در ديدار اعضاي دفتر رهبري و سپاه حفاظت ولي امر- 18/5/88

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.