جمعه 19 آبان 1391 | 12:41
بازی جدید خانواده هاشمی در خصوص محاکمه فرزندانشان:
تحقق خطبه آبان 89 آیت الله جنتی درباره‌ی مهدی هاشمی
تحقق خطبه آبان 89 آیت الله جنتی درباره‌ی مهدی هاشمی
سال پیش در روز جمعه ۲۱ آبان ۱۳۸۹ آیت ا... جنتی در خطبه ی دوم نماز جمعه تهران در خصوص توصیه های پنهانی که در خصوص دستگیری مهدی هاشمی شده است، مواردی را افشا نمود که اینک در آبان 1391، پس از گذشتِ دو سال ، تا حدود زیادی به واقعیت پیوسته و به مرحله اجرا درآمده است. این در حالی است که روز گذشته یک منابع آگاه خبر از فشار سنگین بر قوه قضائیه مبنی بر ضرورت نیمه تمام ماندن تحقیقات دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت  

سال پیش در روز جمعه ۲۱ آبان ۱۳۸۹  آیت ا... جنتی در خطبه ی دوم نماز جمعه تهران در خصوص توصیه های پنهانی که در خصوص دستگیری مهدی هاشمی شده است، مواردی را افشا نمود که اینک در آبان 1391، پس از گذشتِ دو سال ، تا حدود زیادی به واقعیت پیوسته و به مرحله اجرا درآمده است.

آیت ا... جنتی در آن زمان افشا نمود که از سوی برخی توصیه گران، شیوه ی دستگیری مهدی هاشمی مواردی این چنین توصیه شده است:

« توصیه شده که اگر این شخص به ایران بازگشت او را در فرودگاه دستگیر نکنیم ، چون به او هتک احترام می شود لذا اجازه دهید به خانه برود و استراحت کند و با دوستان خود برنامه هایش را تنظیم کند سپس اگر او دستگیر شد او را به زندان اوین نبرید چون شان ایشان بالاتر از زندان اوین است ، بنابراین خانه ای را با همه امکانات و وسایل در اختیار او قرار دهید . همچنین پرونده وی را به اطلاعات و سپاه ندهید چون آنها چیزهایی دارند که دستگاه قضایی در دست ندارد و یک قاضی عادل او را محاکمه کند و قاضی عادل هم به زعم آنان کسی است که او را یا تبرئه کند و یا محکومیت جزیی به او بدهد لذا همه این مسائل عین بی عدالتی است ، بنابراین در مورد دستگیری این فرد یا نباید وارد میدان شویم و یا اگر وارد شدیم باید عادلانه و با عدم تبعیض رفتار کنیم. ».


آبان 1389 –  خطبه ی دوم نماز جمعه تهران

چنانچه جملات فوق یک به یک بررسی شود، ملاحظه می شود که تا این مرحله بسیاری از توصیه های سال 1389 عیناً رعایت شده و پیش بینی باقی مانده این است که مهدی هاشمی تبرئه شود یا محکومیت جزئی بگیرد.

این در حالی است که روز گذشته یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه طی 2 روز گذشته فشار سنگینی از سوی هاشمی رفسنجانی به رئیس قوه قضائیه مبنی بر ضرورت نیمه تمام ماندن تحقیقات و انتقال مهدی هاشمی به بیمارستان وارد شده است، گفت: خانواده هاشمی با این ادعا که مهدی نیاز به درمان فوری دارد، درصدد ناقص گذاشتن مراحل تحقیقات و ایجاد وقفه در فرآیند کارشناسی مربوط به پرونده هستند.

این منبع مطلع یادآور شد: فشارها روی شخص آیت‌الله آملی لاریجانی شدید شده، اما وی همچنان بر ضرورت تکمیل تحقیقات و تداوم سیر قانونی پرونده‌ تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد کرد: مسئولان قضایی تاکید کرده‌اند که اجازه هیچ نوع اعمال فشاری را در این پرونده نخواهند داد.

پی نوشت 1 : امروز نماز جمعه ی تهران توسط ایت الله جنتی برگزار می شود. جا دارد تا ایشان با اشاره به پیش گویی های دو سال پیش، میزانِ صحت و به وقوع پیوستن آن احتمالات بیان شده را بررسی نماید.

پی نوشت 3 : مهدی هاشمی هم اینک با حضور در  بیمارستان دی ، ادامه ی تحقیقات پرونده ی اتهامات خود را راکد نموده است.

پایگاه 598

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.