پنجشنبه 22 اسفند 1392 | 03:34
پیشکسوت بسیجی برادر حسین کارگر سپاه امام صادق استان بوشهر :
امربه معروف و نهی ازمنکر، دفاع از ارزشهای دینی درجنگ نرم است.

 

 

 

 

* ضمن عرض سلام  و خیر مقدم  به  جنابعالی  برای حضور درسومین مجمح عالی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

بنده حسین  کارگر هستم از پیشکسوتان سپاه امام صادق استان بوشهر

*برداشت شما در مورد بیانات مقام معظم رهبری در رابطه  با بازنشسته های سپاه چیست؟

بنده برداشتم از فرمایشات گوهر بار مقام معظم رهبری و ولایت امر در ارتباط با پاسداران بازنشسته این است . این افراد اعضای وابسته ،پیوسته وعضو با تجربه خانواده بزرگ  سپاه پاسداران می باشند . برقراری ارتباط پیشکسوتان با رده های سپاه و بسیج  باعث نشاط و شادابی این عزیزان می شود ، پیشکسوتان سرمایه های اصلی سپاه می باشند آنها سپاه و بسیج را متعلق به خود  میدانند ، زیرا عمر و جوانیشان را برای سربلندی ماموریت های آن یعنی دفاع همه جانبه از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صرف  کرده اند و به این تعلق خاطر افتخار می کنند. بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بسیارحکیمانه و ارزشمند است ولی  مجالی برای پرداختن به آن  در این مختصر وقت نمی باشد .

*ارزیابی خودرا نسبت به  بکارگیری توانمندی های پیشکسوتان در راستای اهداف انقلاب بیان کنید ؟

می توان از این مجموعه توانمند ، تحصیلکرده ، آموزش دیده و دارای تجربه گرانقدر، در عرصه های  مختلف برای حفظ نظام اسلامی  و توسعه و تقویت  انقلاب اسلامی بهره های خوبی گرفت ، پیشکسوت علاقه مند به این کارها می باشد چون نتیجه عمرش انقلاب اسلامی ایران است و همچنین تداوم آن آرزوی تک تک آن ها می باشد. البته  تدبیر و  ساز و کاری لازم است که امیدوارم ازطرف مسئولین اقدام  شود.

خدا در آیه 14 سوره الصف می فرماید: "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا كُونوا أَنصَارَ اللَّهِ كَمَا قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ لِلْحَوَارِيِّينَ مَنْ أَنصَارِي إِلَى اللَّهِ قَالَ الْحَوَارِيُّونَ نَحْنُ أَنصَارُ اللَّهِ "خداوند می فرماید ((ای کسانی که ایمان آورده اید یاوران خدا باشید منظور یعنی یاوران دین خدا باشید )). و در سوره محمد (ص) می فرماید: "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ "،(( ای کسانی که ایمان آورده اید اگر شما خدا را یاری کنید یعنی منظور دین خدا را یاری کنید خداوند شما را پیروز می کند و ثابت قدم می دارد)). نتیجه می گیریم باید ازاین نیروی عظیم برای تقویت دین خدا استفاده شود.

*چه پیشنهادی برای احیا و ترویج  امر به معروف و نهی از منکردر جامعه  دارید ؟

خدا در آیه 41 سوره حج می فرماید :"الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ". ((همان کسانی که چون در زمین به آنان توانایی دهیم نماز برپا می دارند و زکات میدهند و به کارهای پسندیده امید دارند و از کارهای ناپسند بازمیدارد و فرجام همه کارها از آن خداست)).

 مجموعه جمعیت پیشکسوتان باتوجه به مقبولیت اجتماعی ، شرایط سنی وآموزش و تجربه لازم از ویژگی مناسبی برای این امربرخودارند. بنابراین با هماهنگی مسئولین محترم حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه و فرمانده کل سپاه می توان برای احیای امر به معروف و نهی از منکر از این توانمندی و قابلیت  استفاده خوبی برد . قابل ذکراست پیام قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی ازمنکر می باشد.

*به نظر شما بهترین روش برای مقابله با جنگ نرم چیست؟

امر به معروف و نهی از منکر ابزاری قوی و سنگری بسیار مستحکم برای مقابله در جنگ نرم است ، امام حسین (ع) هم برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند .  سپاه و سازمان بسیج باید در این راه تلاش بسیاری داشته باشد ، همایش برگزار کنید ، گفتگو انجام دهید ، پایگاه ، کانونها و تمام رده ها را برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر فعال نگهدارد . زیرا این   موضوع  در تقویت و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلام بسیا موثر  است .

*فرمایشات فرمانده محترم کل سپاه در مجمع عالی پیشکسوتان را چگونه ارزیابی  می کنید؟

دراین مجمع فرمانده محترم کل سپاه فرمودند تقویت دین و دین داری همان دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی است .

 سردار جعفری  از کلیه پاسداران شاغل ، بازنشسته و بسیجیان  خواستند که نسبت به این موضوع احتمام جدی داشته باشند .  در واقع ما  سربازان ولایت ، تقویت دین و دین داری را  باید فرمان  ولی امر مسلمین تلقی کنیم و آن را با جان و دل پذیرا باشیم و بدان عمل کنیم .

*با تشکر از جنابعالی که وقت خودتان را در اختیار ما قرار دادید:

بنده هم تشکر و قدردانی می کنم از مجموعه سپاه به خصوص سردار کریمی که هر ساله در چنین روزی پیشکسوتان را دور هم جمع می کنند تا از نظرات مسئولین سپاه ، سازمان بسیج مستضعفین و بسیج پیشکسوتان کشوری بهره مند بشویم و دیدار با فرماندهان محترم سپاه و دیگر مسئولین کاری بسیار  شایسته است.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.