چهارشنبه 17 دی 1393 | 09:04
حیدر مصلحی درچهارمین مجمع عالی بسیج پیشکسوتان:
آمریکا دقیقا به‌دلیل آرمان‌هایمان با ما پای میز مذاکره نشسته است
وزیر سابق اطلاعات گفت: برخی معتقدند آرمان‌های ما بحث میز مذاکرات نیست در حالیکه اساسا آمریکایی‌ها بر سر آرمان‌ها ما را سر میز مذاکره کشانده‌اند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در مجمع عالی بسیج پیشکسوتان که صبح دیروز در مجموعه 5 آذر سازمان بسیج برگزار شد، گفت: طلبگی و پاسداری بازنشستگی ندارد و اتفاقا با افزایش سن اعتبار انسان افزایش می‌یابد بنابراین روحیه پاسداری اخراج‌بردار نیست.

وی افزود: پیشکسوتان به عنوان نسل پدیدآورنده انقلاب، تجربیات زیادی دارند و در نتیجه نباید معطل تشکیلات بمانند، چرا که در فتنه 88 نیز بسیجی‌ها منتظر نماندند و در کف خیابان بودند و در عین حال پیشکسوتان باید به آینده امیدوار باشند. چرا که نظام استحکام زیادی دارد اما باید توجه داشت که فتنه تمام نمی‌شود و تا عالم هست فتنه وجود دارد. اگر فتنه نباشد خوب و بد معلوم نمی‌شود.

مصلحی با اشاره به اینکه کسانی که در دوم خرداد 76 به دنبال اصلاحات آمریکایی بودند، اگر این رخداد پدید نمی‌آمد برای ما مشخص نمی‌شدند، تاکید کرد: اسلام مکتبی است که مبانی محوری آن به دو صورت سلبی و ایجابی مطرح می‌شود و در مباحث اقتصادی، سیاسی، حکومتی و معنوی نیز به شکل سلبی و ایجابی سخن می‌گوید و در ولایتمداری نیز نکات سلبی و ایجابی دارد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به وضعیت یهود و نصارا در دوران پیامبر اکرم (ص) و کسانی که برای رابطه با این دو قشر به ایشان فشار می‌آوردند خاطرنشان کرد: در این خصوص خداوند در سوره مائده آیاتی را ذکر کرده است. چنانکه در آیه 51 این سوره تاکید می‌کند که مسلمانان ولایتمدار یهود و نصارا نباشند، اما سوالی که وجود دارد این است که یهود و نصارا در تاریخ بشر چه کردند و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید "آن روز را به یاد بیاورید که ما به بنی‌ اسرائیل برتری دادیم" و در چند آیه بعد تاکید دارد که این قوم برتر جزو منحوس‌ترین اقوام شدند چرا که به غیر از جنگ بدر و احد در تمام جنگ‌ها یهودیت نقش کلیدی را ایفا کرده است.

وی افزود: یهودیت در طول 41 سال حکومت معاویه نیز نقش کلیدی را در دربار ایفا می‌کند. به نظر می‌رسد در میان تمام سیاسیون تاریخ فردی به پیچیدگی معاویه وجود ندارد چرا که معاویه با سلاح دین علیه دین اقدام می‌کند و در مقام مقایسه فتنه امروز نیز دقیقا از همان ابزار استفاده می‌کند و از دین علیه دین بهره می‌کند.

مصلحی ادامه داد: کسانی که به دنبال اصلاحات آمریکایی بودند، در جلسات خود می‌گویند ما این بار نباید مستقیم در مقابل رهبری بایستیم و ابتدا باید شاخ و برگ‌ها را بزنیم چنانکه طوری از مقام معظم رهبری تعریف می‌کنند که ما گاهی تعجب می‌کنیم.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: ما طرفدار مذاکرات هستیم و مذاکره کنندگان به فرموده رهبری فرزندان این نظام هستند و ما از آنها حمایت می‌کنیم. اما رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند که نباید به مذاکرات امید داشته باشیم. ما در بحث هسته‌ای زمانی که به غنی‌سازی 20 درصد برای مصارف درمانی نیاز داشتیم، دچار مشکلاتی شدیم و خواستیم تا دارندگان این فناوری نیاز ما را برطرف کنند، اما طرف غربی از ما خواست که تمام این مقدار ذخیره غنی‌ شده را به فرانسه تحویل دهیم تا پس از گذشت 2 سال آنها را به تبدیل 20 درصد کرده و به ما بازگرداند در حالیکه ما به فرانسه اعتمادی نداشتیم چرا که آنها نیروگاه برق را برای ما تمام نکردند و ما هنوز هم از آنها طلب داریم.

"در همین حال شهید شهریاری به همراهی متخصصان هسته‌ای روی غنی‌سازی 20 درصدی کار کرد و یک روز به من گفت غنی‌سازی 20 درصد به پایان رسید و ما می‌توانیم به دنیا اعلام کنیم که سوخت 20 درصدی داریم."

وی با تاکید بر پدیده جنگ اقتصادی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مشهد یادآوری کردند که ما در جنگ اقتصادی هستیم و ما باید به این نکته توجه کنیم. برخی معتقدند ارزش‌ها و آرمان‌های ما بحث میز مذاکرات نیست در حالیکه مشکل استکبار جهانی با ما این است که انقلاب ما منافع آنها را در منطقه به خطر انداخته است و اساسا آمریکایی‌ها با ما بحث آرمانی دارند و بر سر آرمان‌ها ما را سر میز مذاکره کشاندند.

مصلحی ادامه داد: فتنه اثراتی دارد اما انقلاب همواره اثر خود را در دنیا باقی می‌گذارد و ایجاد پدیده اسلام‌هراسی نیز به دلیل اثرگذاری انقلاب است. در دوران دفاع مقدس 14 تا 17 درصد از بودجه کشور به جنگ اختصاص یافت و این در زمانی بود که همین سران فتنه از مسئولان مملکت بودند.بنابراین می‌شود با همین مقدار جلوی آنها ایستاد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به دیدار خود با ولیعهد عربستان اظهار داشت: در ابتدای این دیدار، ولیعهد عربستان حمله سنگینی را در مذاکره بر علیه ایران آغاز کرد، اما من صحبت او را قطع کردم و پرسیدم همین صدام که شما تمام قد از او حمایت کردید امروز کجاست و ایران در کجا قرار دارد و صدام با پول چه کسی ساخته شد و حکومت عراق امروز در دست کیست؟ اما ولیعهد عربستان در عین یادآوری دفاع تمام قد کشورش از صدام هیچ جوابی برای این پرسش‌ها نداشت.

وی ادامه داد: بهزاد نبوی در الجزایر مذاکره و توافقنامه‌ای امضا کرد و اگر حمل بر صحت کنیم، او به کلمه تابعیت در این توافقنامه دقت نکرد. همین موجب شد تا به دلیل معنای متفاوت این کلمه حقوق کشور و پول‌های مسدود شده ما در دادگاه‌های آمریکا مصادره شود، آن وقت از ما انتظار دارند که همایش "دلواپسیم" نگذاریم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.