دوشنبه 29 دی 1393 | 15:19
مصاحبه خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد وشهادت با سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین
مصاحبه خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد وشهادت با سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین

 

 

 

مصاحبه خبرنگار "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" با سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین

·      پیشکسوتان با این  همه تجربه ای که دارند در ارتباط با فتنه آینده اگرخدای ناکرده بخواهد شکل بگیرد چه نقشی باید داشته باشند.

سردار نقدی:بسم الله الرحمن الرحیم، اولین تکلیف ما حفظ خودمان است « يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْلِيكُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ»خودمان را اول حفظ کنیم ، ارزشهایی که شهدا در ما به وجود آوردند، امام راحل بزرگوار و رهبر بزرگوارمان در سالیان با جهادشان با ایثارشان در ما به وجود آوردند این دست آوردها را حفظ کنیم بتوانیم تعالی ببخشیم . این اولین قدم ماست و بعد از آن انتقال این تجربه و این ارزشها به نسل جوان،  ما ظرفیت های زیادی در جمع این پیشکسوتان داریم بسیار محترم هستند بسیار ارزشمند هستند . تجربه گرانسنگی از جهاد و شهادت، معرفت بصیرتی ارزشمند و بی نظیر که شاید برای چندین نسل هم یک بار اتفاق نیفتاده برای آنها اتفاق افتاده و تجربه کردند و حس کردند انتقال این تجربه ها به نسل آینده برای استمرار راه ، بزرگترین تکلیف است که امروز پیش رو داریم امیدواریم که پیش شهدا رو سفید باشیم و بتوانیم این انتقال تجارب را به نحو شایسته انجام بدهیم.

·       مطلع هستید که بسیج پیشکسوتان جهاد وشهادت ، ماهنامه ای را تحت عنوان پیشکسوتان،منتشر می نماید ، خواهش میکنم اگر پیشنهادی، انتقادی دارید بفرمایید؟

 اگر ما درخواست کنیم از شما که به قلم خودتان مطلبی بنویسید که مجله را  مزین بکنید ، ما را یاری می نمایید.

سردار نقدی: بله ، انشاالله. بنظرم میرسد که نشریه را دیده ام و یک مطلبی هم رویش نوشته ام برای شما.ما باید از مطالبی که خیلی کلاسیک هستند دور بشویم برویم  در متن اجتماعی امروز پیشکسوتان و دغدغه های آنها را بازگو کنیم، فرض کنید امروز دغدغه های آنها این است که اخلاقیات، حرمتها و ارزشهای دینی در روابط اجتماعی بیشتر از این که الان وجود دارد بشود، راجع به اینها باآنهاصحبت شود ، حرفهای بروز بزنیم راجع به موضوع ، یعنی مطالبی که می توانند در کتاب های دیگر پیدا کنند بگذاریم کنار.

 توی،  این نشریه   بیاییم مثلا حرف زنده بزنیم ، دغدغه های شخصی  پیشکسوتان ، مسئله فرزندا نشان است ،به عنوان مثال اشتغال آنها است  .

 باید برای آن چاره جویی کنیم ، حال ما چگونه برای فرزندمان شغل ایجاد کنم،  این را به بحث بگذاریم تجربه های خوب کارآفرینی را بیاوریم در نشریه به نحوی مطرح کنیم  که جذابیت آن باعث شود خود پیشکسوتان بسیجی با رغبت تمام دنبال شماره بعدی این نشریه باشند و من میگویم  نشریه خوب آن است که آن را بخرند و نباید  به صورت رایگان آن را چاپ و  توزیع کرد ، زیرا وقتی بابت آن ازطرف مخاطب هزینه ای صورت نگیرد  مشخص نمی شود این ماهنامه موثر واقع شده است یا نه و چون رایگان بوده در طاقچه بگذارند  و از بین برود. باید یک حرکت و کار انجام شود که پیشکسوتان که مخاطب ما می باشند دنبال مطالب نشریه باشند.

·       خواهش میکنم از این دغدغه هایی که بسیج پیشکسوتان نسبت به آن اقرار دارند یا دغدغه هایی که خود شما تاکید دارید بفرمایید که ما بعدا مطالبه  بکنیم و در نشریه هم گنجانده شود.

سردار نقدی: دو تا از دغدغه هارا که اشاره کردم ، پیشکسوتان دغدغه های اجتماعی دارند، بیشترین دغدغه انهاحفظ ارزشها ،حرمت ها دراجتماع است  ، مسئله حجاب و عفاف و اخلاقیات ، دوری از گناهان این موارد دغدغه اجتماعی آنها است.

در عرصه سیاسی دغدغه حفظ استمرار مبارزه با آمریکا و صهیونیسم است این یک دغدغه جدی در پیشکسوتان است چون خیلی زحمت کشیده اند برای این مبارزه و دوست ندارند که این مبارزه تعطیل شود در عرصه شخصی هم  شغل فرزندانشان است  باید در این عرصه به آنها کمک کنیم .

·      مطلع هستید که ما یک سایت هم در بحث بسیج پیشکسوتان داریم تا حالا به سایت ما رجوع کرده اید، اگر انتقاد و پیشنهادی دارید بفرمایید.

سردار نقدی : بله گاهی اوقات دیده ام ، برای انتقاد و پیشنهاد باید فکر کنم.

·       خیلی متشکر از شما که با روی باز پذیرای ما بودید.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.