سه شنبه 30 دی 1393 | 16:40
گفتگوی "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" با حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی
گفتگوی "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" با حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی

 

 

 

گفتگوی صمیمی "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" با حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، جانشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه .

·      ضمن تشکر وافر از حضور حضرتعالی در مجمع عالی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت به عنوان اولین سوال و با توجه به هفته وحدت، بفرمایید بزرگترین وظیفه ای که از جامعه پیشکسوتان بسیجی  انتظار می رود چه خواهد بود؟ و منظور از وحدت چه گزینه هایی است؟

بسم الله الرحمن الرحیم

شکر خدارا به خاطر همه نعمت هایش بویژه نعمت بعثت که به تعبیر قرآن بزرگترین نعمت برای ما است. به نظر بنده وحدت تنها و تنها وقتی تحقق پیدا می کند که محور داشته باشد، خب محور هم عامل می خواهد. بر محور چه چیزی باید وحدت داشته باشیم؟ خدا به ما یاد  داده است که بر محور توحید، در دین نه تنها می توان دستها را متحد کرد بلکه می توان قلوب را هم متحد کرد.

وقتی قلبها متحد شد دستها و رفتارها  هم متحد می شود ، راهکار آن هم تمسک بر خود دین و توحیداست  یگانه راه دست یابی به وحدت حقیقی ؛ تمسک به حبل الله است حبل الله در زمان پیامبر، خود ایشان بودند و در زمانهای بعد از ایشان هم کسانی که منادی دین اسلام باشند .

امروز برادران اهل تسنن و شیعه همه باور دارند که محور وحدتی که می تواند جهان اسلام را به وحدت برساند همان شخصی است که ندای اسلام خواهی را بلند کرده، یعنی مقام معظم رهبری. که امرو ز منادی وحدت هستند، پیشتاز و فرمانده جبهه حق در برابر جبهه استکبار هستند و تنها راهی که بنده توصیه به دوستان پیشتاز در سنگر نشینی انقلاب اسلامی و جهاد و شهادت دارم این است که تلاش کنیم اتصال امت با ولایت را بیشتر کنیم.

این جمله را خواهشم این است که بیشتر دقت شود که عقبه این جمله شاید به بیش از 5000 صفحه کار عملی و تجربه باشد ؛  هم قرآن بر آن دلالت دارد و هم استکبار به آن اعتراف دارد ، و هم تجربه .

" امت بی امام، خطر ندارد، امام بی امت اقتدار ندارد، امت با امام شکست ندارد " اگر امت با امام بود هیچ کسی، هیچ کاری نمی تواند بکند.

انشاء.. دوستان ما و شما ها  این افتخار ولایت مداری را دارند. "السابقون السابقون" هستند .

کسانی هستند که در نسل اول انقلاب بودند صحابه امام هستند و صحابه امام مانند صحابه پیامبر ترجیح بر همه چیز دارند.

امروز به این توجه داشته باشید که جبهه استکبار چون فهمیده، همه پیروزیها بخاطر پیوند امت با ولایت است، این نقطه اتصال را مورد هدف قرار داده است و ما به دشمنان  اجازه چین کاری را نباید بدهیم.

·      چه عواملی می تواند باعث شود که جامعه بزرگ پیشکسوتان بسیجی دچار بی بصیرتی نشود و اگر فتنه ای بوجود آمد بتواند در آن فتنه از موقعیت پیشکسوتی خود دفاع کنند؟

این سوال، یک بحث خیلی مفصلی دارد که من فقط عناوین آن را عرض می کنم.

اولین چیزی که می تواند ما را در این مسیر انقلاب حفظ کند و مانع خروج ما از جاده تشخیص درست بصیرت و درست عملکردن بشود، استمداد از خداوند است.

خدا رحمت کند مرحوم شیخ میثمی که برای پیشکسوتان بسیجی شناخته شده است یک جمله ای دارد که این جواب خیلی از سوالهای ما را می دهد که می گفت: " توان ما به میزان امکانات در دست ما نیست، توان ما به میزان اتصال ما به خداست " اگر می خواهید تضمین کنید حضورتان را در مسیر انقلاب بمانید باید به خدا وصل باشید باید به سرچشمه وصل بود، تولید کننده بصیرت خداست حالا از طریق قرآن و اهل بیت است. این خیلی نکته مهمی است. به ما هم آموختند که برای اینکه از تهاجم شیاطین نجات پیدا کنیم باید به خدا پناه برد. اعوذو بالله من همزات الشیاطین.

دومین عامل، ولایتمداری است؛ ولایت تجلی توحید ربوبی است. اگر می خواهیم که در مسیر هدایت بمانیم و بصیرت را از دست ندهیم.

مقام معظم رهبری که امروز بزرگترین هدیه خداست به ما، بزرگترین تولید کننده بصیرت است. من گلایه ای که از خود و امثال خود دارم که ادعای ولایتمداری داریم این است که هم در درک مواضع ولی امر متزلزل هستیم، خوب نمی گیریم و هم در عمل به آنها، خوب فهمیدن مواضع ولی امر و به موقع عمل کردن است.

·      مطلع هستید که پیشکسوتان مجله ای را هم تحت عنوان "پیشکسوتان" به چاپ می رسانند، سئوال من این است که آیا این مجله را دیده اید؟ انتقاد و مطلب خاصی اگردارید بفرمایید؟

چند باری را دیدم، مجله خوبی است اما اصرارم همین است که شما یکی از دیدگاهایی را که در این مجله دارید بحث دیدگاههای مقام معظم رهبری است. پیشکسوتان بسیجی فقط نسبت به خودشان مسئولیت ندارند، پیشکسوتان بسیجی دیگران را هم باید در کسوت سنگرنشینی انقلاب تربیت کنند و این کار در اصل ، اساسی ترین اقدامش با ولایتمداری است. خواهش من این است در این نشریه خوب ، این بعد ولایتمداری که بصیرت، معنویت و خدامحوری در همین است. حزب الله را قرآن ولایتمدار معرفی می کند، این موارد را بیشترش کنید  و ماهم وظیفه داریم به شما کمک کنیم که این بعدش بیشتر شود

·      با سپاس از وقتی که شما در اختیار ما قراردادید و دست نیاز ماهم به سمت شما هست.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.