پنجشنبه 30 بهمن 1393 | 10:19
حیدر مصلحی:
آمریکا دقیقا به‌دلیل آرمان‌هایمان با ما پای میز مذاکره نشسته است
آمریکا دقیقا به‌دلیل آرمان‌هایمان با ما پای میز مذاکره نشسته است
وزیر سابق اطلاعات گفت: برخی معتقدند آرمان‌های ما بحث میز مذاکرات نیست در حالیکه اساسا آمریکایی‌ها بر سر آرمان‌ها ما را سر میز مذاکره کشانده‌اند.

 

 

               به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ، متن کامل سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مصلحی درمجمع عالی بسیج پیشکسوتان :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جهت شادی ارواح طیبه شهدا مخصوصا سرور و سالارشهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و شادی روح پرفتوح امام شهدا رضوان الله تعالی علیه و همچنین جهت سلامتی و طول عمر با عزت و برکت مقام معظم رهبری صلواتی عنایت فرمایید.

ایام هفته وحدت خصوصا ولادت پر سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام و امام صادق علیه السلام را خدمت شما عزیزان عرض تبریک و تهنیت دارم از خداوند متعال خواستارم به همه ما توفیق بدهد تا پایان عمر در مسیر امامت و ولایت ثابت قدم و استوار باقی بمانیم و انشاا... در همین مسیر خداوند متعال پایان عمرمان را شهادت در راه خودش قرار بدهد.

تشکر می کنم از عزیزان که این فرصت را نصیب این حقیر کردند تا در جمع نورانی و با صفای شما باشم، حضور در جمع شما برای ما خیلی ارزشمند است و یادآور خاطرات دوران دفاع مقدس، مسئولیت های مختلف در سپاه و شیرینی آن دوره ها را یادآوری می کند، حتی در آن دوره ها مرارت و سختی ها لذت و شیرینی ویژه ای داشت که همیشه خاطرات آن باقی می ماند.

من قبل از این که وارد بحث بشوم می خواهم دو نکته را عرض کنم و بعد بحث را شروع کنم. نکته ی اول که می خواهم عرض کنم این است که دو شغل  بازنشستگی ندارد: یکی آخوندی و یکی هم پاسداری است. شما آخوند را هیچ وقت نمی توانید بگویید که بازنشسته شد، آخوندی بازنشستگی ندارد به طوریکه وقتی پیر می شود اعتماد و وزنه و حیثیت و اعتبارش بالاتر می رود، پاسداری هم مثل آن است و بازنشستگی ندارد.

یک خاطره بگویم  برای شما؛ من نیروی زمینی لشکر فجر شیراز بودم، آنجا یک برادر پاسداری به خاطر مسائل و مشکلات خانوادگی شش  ماه غیبت داشت، خوب قانون هم این است که وقتی شخصی شش ماه در محل کار حاضر نشود اخراج می شود، این برادر هم اخراج شد. به  ایشان نمی گویند که متهمی یا ...بلکه  ضابطه این گونه است. این حرف  در جلسه ای که من هم در آ ن بودم گفتند طبق قانون ایشان اخراج است و دیگر نمی تواند سرکار بیاید.

مدتی گذشت یک روز معاونت نیروی زمینی وقت آمد پیش من گفت به یادداری  فلان روز برادری که اهل شیراز بود، ما حکم اخراجش را زدیم، گفتم: بله، گفت: یادت است حادثه ی ضد انقلابی و تظاهراتی در شیراز صورت گرفت؟ گفتم: بله، حالا چی شده؟ گفت: بنده خدا را که وقتی شما به ما ابلاغ کردی که اخراج است صبح آمد دفتر من و من حکم اخراجش را به او دادم و گفتم اخراجی، همان روز در شیراز آن اتفاق افتاد، بعدازظهر در جلسه ی شورای لشکر قراربود بحث کنند که امروز چه اتفاقی افتاده و گزارش اطلاعات و عملیات بدهند که چه اتفاقی رخ داده و همان طور که گزارش می دادند یکی از  برادر اطلاعات لشکر گفت: یک برادری در میان بچه های بسیجی خیلی جانانه در سینه این ضد انقلاب ها رفته بود و با آن ها مقابله می کرد الان هم در بیمارستان بستری است.

قرار شد  بعد از جلسه دو، سه  نفر  برویم بیمارستان عیادت و احوالش را بپرسیم، نیروی انسانی می گوید: همان فردی که صبح به او گفتم اخراجی ، همان بود، یک دفعه جا خوردم و به او گفتم امروز من به تو گفتم اخراجی برای چی رفتی ؟ خیلی هم تعریف می کنند که محکم بودی و مقابل ضد انقلابی ها ایستادی، جوابی که به من داد این بود که، شما  من را از سپاه اخراج کردید  از پاسداری که نمی توانی بیرون کنید.

دقت کنید خیلی قشنگ گفت، پاسداری را نمی توا نید از من بگیرید، کما این که آخوندی هم همین طور است من می خواهم بگویم عزیزان در پاسداری اصلا بازنشستگی معنا ندارد، آن هم نسل اول که اصلا شاهکار امام است ، شاهکار انقلاب است،این نکته ی اول.

اما نکته دوم ،شما به عنوان نسل اولی و نسل به وجود آورنده ی این انقلاب یک چیزهایی بلد هستید و یک تجربیاتی دارید که کسی دیگر اینها را ندارد و آن هم این بوده که شما زمانی در مدرسه ، دبیرستان،  دانشگاه بودید و یا در محله بودید یا هر جای دیگری، منشا یکسری حرکات بودید. یک گذر به گذشته بیاندازید، اینجوری بودید یانبودید؟ در مدرسه، دانشگاه، نماز، دین، خوب بودن محور رفتاری شما بوده غیر از این است؟ در حالی که در تشکیلات هم نبودید، بعد هم آمدید در تشکیلات سپاه و پاسدار شدید و کار را تشکیلاتی انجام دادید. شما امروز نباید منتظر تشکیلات باشید و باید نسل امروزی را یادش بدهید که چه کار باید بکند، من جمعی از همین شما عزیزان را سر یک قضیه ای قصد داشتم فعالشان بکنم، گفتم بروید فلان کار را انجام بدهید خیلی خوشم آمد و لذت بردم، یکبار یکی از انها  بحث مالی مطرح کرد، گفت: آقا این کارها پول می خواهد و ... .

شما قبل از این که بیایید در سپاه، این محاسبات را نمی کردید ، در کارهای فرهنگی اصلا برآورد مالی سالیانه و میان مدت و دراز مدت نبود، غیر از این بوده ؟ خداوکیلی ؟ در کارهای فرهنگی که در محله و مسجد می کردید، اول صحبت پول بود؟ در پاسخ یک برادر از خودشان جوابش را داد ، گفت ما مثلا سالی یکبار در خانه روضه می گیریم ،پول این روضه را برای این کار خرج می کنیم، برای چی روضه بگیریم دیگر روضه نمی گیریم .عزیزان چیزی که می خواهم بگویم این است که شما باید اثر گذاریتان ویژه باشد، چه بخواهید یا نخواهید ویژه اید، شما را امام معماری کرده و شما را ساخته است، باید این حالت را در محله داشته باشد، محوریت را باید دست بگیرید، بلند شوید راه بیافتید.

 

 شما بودید که مسئولیت اطلاعات و عملیات یا فرمانده گردان بودید و یا پایگاه بسیج اداره می کردید و در تشکیلات مختلف در محله، روستا، شهر اعتبار دارید، این اعتبار را تا نسل امروز بخواهد پیدا کند خیلی زمان می برد شما از این اعتبار به خوبی می توانید استفاده کنید من این دو نکته را به عنوان درد دل گفتم،زیرا من هم جزء شما هستم و روی این قیاس آرام هم نمی گیریم، بالاخره روحیه پاسداری، انقلاب و خون شهدا و ... به ما اجازه نمیدهد  آرام بگیریم. بیایید بلند شویم و راه بیافتیم ، این حرکتی که توسط بسیج صورت گرفته بسیار  مبارک و ارزشمند است، اما معطل این چیزها نباید باشید، کما اینکه در فتنه 88 بچه بسیجی ها در پایگاه اصلا منتظر اینکه فرمانده پایگاه به او دستور بدهد نبود، اگر منتظر می ماندند کار کف خیابان مانده بود، حضور به موقع در مقابله با فتنه بود. باید به آینده هم امیدوار باشیم اصلا فکر نکنید که چهار تا  عربده  کشیدن و حرف زدن  منحرفین فتنه گر و یک میدان هایی را از دست دادن ، این ها باعث بشود که فکر کنید اصل کار از دست رفته است، اصلا این گونه نیست بسیار امیدوار باشید برای این که استحکام نظام آنقدر قوی است که با این بادهای لرزان تکان نمی خورد.

چرا ؛ زحمت ایجاد می کنند، بی تعارف بگویم فتنه تمام  نمی شود، اگر فکر می کنید فتنه تمام شد و در  9 دی فتنه نابود شد اشتباه است، فتنه تمام نشد، 9  دی فتنه را به هم ریخت، تا عالم هست فتنه وجود دارد.حضرت موسی در مذاکره ای که با خدا دارد، خدا در قرآن می گوید: اینکه می بینی یهود با من به این شکل رفتار می کندو  این فتنه ها را درست می کنند، این ها  وسیله امتحان خود شما است، اینکه خدا این عالم را عالم فتنه قرار داده، اگر این فتنه ها نباشد که سره از ناسره مشخص نمی شود، خواص بی بصیرت از با بصیرت جدا نمی شود،  باید این ها باشد.

فتنه دوم  خرداد که اتفاق افتاد عده ای دنبال اصلاحات آمریکایی بودند اگر اتفاق نمی افتاد شما آنهایی را که دنبال اصلاحات آمریکایی بودند را می شناختید؟ اگر فتنه دوم خرداد نبود نمی توانستید تشخیص دهید،  در فتنه 88 هم همین طور بود، آن قدر که سره از ناسره مشخص شد. اگر فتنه 88 نبود نمی شد وابستگان به اصلاحات آمریکائی را شناخت، از این به بعد هم فتنه ها داریم، فکر نکن فتنه تمام شده است.

این بحث اول عرض من که می خواستم این دو نکته را بگویم، انشاا... همه با هم تلاش کنیم و مجموعه هایی را در محله، شهر، روستا، فامیل و تشکیلات همین حرکت زیبایی که بسیج کرده است را سازمان دهی و بصیرت بخشی کنید. بیایید پرچم انقلاب را بلند کنید، وقتی امروز شما محور مردم  می شوید، مردم در تشخیص دچار اشتباه نمی شوند، شما که تجربیات زیادی دارید، البته دیگر از شما کسی انتظار وقت شبانه روزی گذاشتن ندارد، ولی می توانید محور باشید؛ خط و جهت را نشان دهید و خیلی ابهامات را روشن کنید. چه کسی از شما دلسوزتر است ؟ هر که می سوزد داد می زند، گله می کند!.

 یک بحث قرآنی در باب ولایت مداری خدمت شما عزیزان تقدیم کنم و در بین  بحث اشاره ای به مباحث فتنه بکنم، بطوریکه  بحث سیاسی روز کشور را هم داشته باشیم، مقدمه ی کوتاهی بگویم. در ابتدا و آن مقدمه، اینکه اسلام مکتبی است که مبانی آن و مسائل محوری و اصلی آن سلبی ایجابی مطرح می شود . در مباحث اعتقادی آن و مباحث مبنایی و معرفتی آن سلبی ایجابی حرف می زند،  در مباحث سیاسی و حکومتی سلبی ایجابی حرف می زند، در مباحث اخلاقی و معنوی باز هم سلبی ایجابی حرف می زند این نکته قابل توجه است! پیامبر شعارش چه بود؟ پیامبر  شعارش این بود :قولوا لا اله الا الله تفلحوا،لا اله الا الله سلب و ایجاب درونش است، می خواهم بگویم شما باید در کارهایتان اینگونه باشید.

اینکه می گویند  سلب و ایجاب درونش است ؛ به چه معنا است؟ یعنی اول پیامبر می گوید: لا الله ؛ یعنی یک سری چیزها را باید دور بیاندازی ، این ها نباید باشد و سلب است. بت پرستی، هواپرستی، پست، مقام پرستی، دنیا پرستی، شرک این ها نباید باشد. لا الله ، همه این ها را باید دور بریزید، این سلب است بعد ایجابش چه می باشد؟ الا الله سلب و ایجاب است .در مسائل سیاسی و حکومتی که محور آن ولایت است،  ولایت مداری سلبی دارد ایجابی دارد.یک سری ولایت مداری ها را اسلام نمی پذیرد، حالا بحث امروز من این است که انشاا... توضیخ خواهم داد.

 در مباحث اخلاقی همین گونه است، اسلام و قرآن را ببینید، سوره الشمس خدا چند قسم سنگین می خورد، "والشمس و ضحاها و القمر اذا تلاها و النهار..."همان طور قسم می دهد ، بعد می گوید"قد افلح من زکاها"، کی پیروز است و رستگار است؟ من زکاها صلب است. کسی که صفات رذیله را بریزد بیرون، لذا علمای اخلاق یک بحث جدی که دارند این است در متخلق شدن و الهی شدن اول تخلیه است، یعنی اول باید صفات رزیله را بریزید بیرون؛ کبر، حسادت ،طمع و بخل این ها راباید بیرون بریزید و به جای آن صفات الهی استقرار دهید؛ احسان، انفاق، ایثار شهادت ...

 در مقوله ولایت مداری که بحث من است دقیقا همین است، من بحثی که می خواهم تقدیم کنم 6 آیه از سوره مائده است، آیات 51تا 56، خواهش می کنم  حالا که وقت دارید بروید با دقت مطالعه کنید،  تفاسیر را ببینید که خدا در این 6 آیه چه می گوید. سوره مائده یک سوره حکومتی است و در مدینه نازل شده است، آمدن پیامبر به مدینه از نظر وضعیت سیاسی مثل  همان وضعی است که ما با دنیا داریم، این  وضع را پیامبر در آن زمان  داشته است ، هم در داخل و هم در خارج مدینه برخورد داشته است.

یک عده ای در داخل پایبند یهود و نصاری بودند در حالیکه مسلمان هم بودند، فشار بر پیامبر می آوردند که باید با یهود ارتباط برقرار کنید، مشکلات را باید این ها حل کنند، مثل امروز دقیقا همین وضعیت بود. خداوند متعال در سوره مائده دستوراتی می دهد، که چه کار باید بکنی و آنجا بیان می کند که شما راه کارتان چیست . سوره مائده خیلی آیاتش در مقولات حکومتی آموزنده است ، خصوصا در راستای مسئله ولایت آموزنده است.

آیه اول چه می گوید؛آیه اول ولایت مداری سلبی را بیان می کند، خداوند متعال چه می گوید:"یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوا یهود و نصاری اولیا بعضهم اولیا بعض فمن یتولهم منکم فانهوا منهم ان الله لایهدی الظالمین"خدا در این آیه می گوید:  ولایت مدار یهود و نصاری نباشید یعنی ولی خود را یهود و نصاری انتخاب نکنید، این نکته قابل توجه است. این جای  خودش بحثی دارد، اصلا یهود و نصری چه کسی هستند؟ آن زمان کی بودند؟ چه کار می کردند؟برای چه به پیامبر این آیه نازل می شود؟ و دستور می آید ولایت مدار یهود و نصاری نباشید، چه وضعیتی برای پیامبر پیدا شده است، اصلا یهود و نصارا در طول تاریخ بشر چه کار کردند؟ چه بر سر بشریت آوردند؟ در تاریخ اسلام چه کردند؟

 این 1400 سال که از عمر اسلام می گذرد یهود و نصاری با اسلام چه کار کردند؟ قرآن چه می گوید به ما؟ شما قرآن را بروید نگاه کنید، هیچ قومی را در قرآن به اندازه یهود و نصارا خدا به ایشان نپرداخته است، خصوصا یهود.

 ابعاد مختلف زندگی آنها را تجزیه و تحلیل کرده و جلو روی ما قرار داده است، قصه هم نمی خواهد برایمان بگوید . نعوذ بالله قرآن می خواهد برای ما قصه گویی کند و خوابمان کند، گذاشته جلوی رویمان و گفته ببینید این ها وضعیت زندگیشان اینگونه بوده است.

من در فرصت هایی یک مطالعاتی داشتم، البته هنوز خیلی عقبم که اصلا یهود و نصارا چه کسانی هستند؟ در طول تاریخ بشر.خدا تاریخ بشر را بیان می کند.عجیب است قرآن یهود را در تاریخ بشر می گوید که این ها چه کار کرده اند؟چه مقاطعی خوب بودند ،مثبت هایشان را می گوید و منفی ها را هم می گوید بینید خدا یک جا می گوید"یا بنی اسرائیل اذکروا نعمتی التی انعمت علیکم و انی ...علی العالمین"درسوره بقره اوایلش .می گوید به بنی اسرائیل قوم یهودند دیگر، میگوید یاد بیاورید نعمت هایی که به شما دادیم، و ما شما را بر عالم برتری دادیم یعنی ببین قوم یهود در یک روزی در همراهی با موسی و حرکت های الهی به جایی می رسد که قوم برتر محسوب می شود،اما آیا قوم برتر ماندنی شد ؟اینجا نکته است،نه نتوانست بماندچون چند تا آیه بعدش می گوید همین قوم برتر جزء مبغوض ترین قوم ها شد . برای این که نتوانست در مسیر صحیح ثابت قدم بماند، کمی جلوتر برویم  .خوب همین حالا این یهود در زمان پیامبر چه کار کرده شما بروید ببینید تاریخ جنگ های پیامبر را  نگاه کنید، غیر از جنگ بدر و جنگ احد در بقیه جنگ ها یهود نقش کلیدی دارد علی رغم این که یهود سرمایه گذاری سنگینی کرده در کتاب های تاریخی ما به این موضو اشاره نشده است ، اما شما قرائنی پیدا می کنید ، بروید مطالعه کنید می بینید، غیر از جنگ بدر و جنگ احد شما یهود را در نقش کلیدی می بینید.بعد از رحلت پیامبر در قضایایی که بعد از رحلت پیامبر اتفاق می افتد خصوصا در زمانی که بنی امیه به حکومت میرسد و  برسر کار می اید ، شما باز نقش یهود را عجیب و غریب می بینید 41 سال معاویه حاکم در دنیای اسلام و بخشی از جهان اسلام است ، در این 41 سال یهود در دربار معاویه نقش کلیدی دارند، از جمله از نقش های کلیدی اش این است که خلیفه بعدی که می خواهد درست شود یعنی یزید با طراحی یهودیها مادرش یک زن مسیحی می شود یعنی طراحی می کند که معاویه بایک زن مسیحی ازدواج کند و آن زن مسیحی نتیجه اش چه می شود؟یزید می شود. حالا معاویه خودش با پیچیدگی هایی که دارد شما در تاریخ زندگی بشرآدمی به پیچیدگی معاویه به دلیل مشورت هایی که یهودی ها به او دادند پیدا نمی کنید ، بروید ببینید تاریخ را.

همه آدم های سیاسی تاریخ را بروید بررسی کنید، پیچیدگی که معاویه دارد هیچ کس ندارد من با یکی از بزرگان که در این قضیه کار کرده بحث می کردم و گفتم کسی را می شناسی از سیاست مدارهایی که در دنیا مطرح هستند کسی مثل معاویه باشد در پیچیدگی؟ ایشان یک استدلالی برای من آورد، یک مقداری چرچیل مثل معاویه است اما آخرش به پای معاویه نمی رسد.بروید خاطرات چرچیل را ببینید بعد کتاب ابن اثیر و تاریخ طبری هر کدامشان بیش از یک جلد درباره دوران معاویه نوشتند بروید آن ها را هم مطالعه کنید اهل سنت هم نوشتند از این راه ،بعد پیچیدگی معاویه را ببینید .که این دقیقا همان  جنگ نرم است .این جا می خواهم در بحث سیاسی نکته ای را بگویم . علت این که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نتوانستند در مقابل معاویه بایستند و امام حسین(ع) هم نیامد آن طوری که با یزید برخورد کرد با معاویه برخورد کند به خاطر این بود که معاویه از دین بر علیه دین استفاده کرد،این نکته اش است.پیچیدگیشان شبهه افکنی و گمراه کردن مسلمین است.شما امروز فتنه ای که پیش رو دارید و فتنه ای که با آن مواجه خواهید بود که دارد شروع می شود، این فتنه ، فتنه ای است که دقیقا از همین ابزار و همین اهرم استفاده می کند ،دین بر علیه دین ؛شما بروید ببینید همین اصلاح طلب های آمریکایی، که در دوران اصلاح طلبی دنبال اصلاحات آمریکایی بودند، امروز در جلساتی که داشتند یکی از بحث هایی که مطرح کردند این است .دقت کنید. گفتند که ما دیگر نباید مثل دوره ی قبل از اصلاحات مستقیم با رهبری درگیر بشویم و مقابل رهبری بایستیم، ما باید با اقداماتی که می کنیم؛ شاخ و برگ ها را بزنیم، او را با احترام هرچه تمام تر نام ببریم لذا می بینید که دهنش را باز می کند و مقام معظم رهبری می گوید و ما به خود نگاه می کنیم و می گوییم چه خوب است چه چیز است قضیه، چه اتفاقی دارد می افتد؟نکته قابل توجهی است.پرانتزم را این جا می بندم .

عزیزان ولایت مداری سلبی می گوید "یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوا یهود و نصارا اولیا بعضهم"، یهود و نصارا را دوست خود قرار ندهید.سوال،امروز یهود و نصارا کجا تبلور پیدا کرده؟ غیر از اروپا و آمریکا و رژیم صهیونیستی! می گوید ولایت مدار اینها نباشید، حالا اینجا می خواهم باز سیاسی حرف بزنم .شما در این بحث مذاکرات خوب بحث مذاکرات ،بله ما هم طرفدار مذاکرات هستیم، همان طوری که آقا فرمودند اینهایی که دارند مذاکره می کنند از طرف جمهوری اسلامی هستند و مال این نظامند و همان طور که آقا گفتند زحمت هم می کشند و مال این نظام هستند و حمایت هم می کنیم و کسی هم نگاه چپ بکند در مقابلش هم می ایستیم.اما می گوئیم حواسمون هم باید جمع باشد، گفته های آقا را یک تیکه اش را نگیریم و بقیه اش را ول کنیم آقا می گوید باید روی پای خودتان بایستید و امید به مذاکرات نداشته باشید همه چیز را در آنجا نبینید ولایت مدارتان آن ها نباشند که امید به آن داشته باشید تا آنها مشکلتان را حل کنند، ببینید آیه 51 را برایتان خواندم خدا می گوید ولایت مدار یهود و نصارا نباشید آیه بعدش می دانید چه می گوید آیه52 می گوید"فترالذین فی قلوبهم  مرض یسارعون علیهم"،نگاه می کنی می بینی این هایی که در دلشان بیماری دارند هی سرعت می گیرند و می گویند بروید سراغ یهود و نصارا و مشکل را حل کنید"فترالذین فی قلوبهم  مرض یسارعون الیهم"،هی مسابقه می گیرند از هم دیگر برای رفتن به سمت آنها، وقتی بهشان می گویید که چرا سراغ اینها می روید، "نخشی ان تصیبنا دائرا"،می گویند می ترسیم اینها به ما صدمه بزنند.دقت کنید خدا دارد می گوید.اما خدا چه می گوید: "فعسی ا... ان یاتی بالفتح او امر من عنده فیصحوا علی ما اسروا فی انفسهم نادمین"، می گوید شما به زودی می بینید که خدا فتح و نصرتش را برای شما می فرستد آن وقت آنهایی که هی در سر و مغزشان می زنند و هی می دوند دنبال آنها از پشیمانی نمی دانند چه کنند یک نمونه بگم برایتان.خوب قضایایی که امروز هست در گذشته هم بودهجدید هم نیست، شما ببینید در بحث هسته ای ، بحث هسته ای هم بهانه است، حالا این هم اشاره می کنند بعضی ها حرف هایی می زنند که خودشان هم متوجه نیستند چه می گویند.

درون  همین بحث هسته ای ما یک دفعه دچار مشکل شدیم، مشکل هم این بود،که نیاز به اورانیوم غنی شده، 20% داشتیم برای درمان، برای بیماری مریض های کشور ، یادتان هست در حدود 3یا4 سال قبل سرو صدا راه افتاد توی دنیا، علنی گفتیم ما اورانیوم 20% نیاز داریم برای درمان، به ما بدهید، برای درمان می خواهیم، نیاز ما را برطرف کنید.

می خواستیم شفاف هم با دنیا حرف بزنیم.مدعیان دنیا بجای اینکه با ما همکاری بکنند-شما دیدید چه فتنه هایی راه انداختند یکی از حرفهایی که زدند چی گفتند، گفتند شما تمام این چند میلیون تن ذخیره غنی شده که دارید- 5/3% را تحویل فرانسه دهید،فرانسه یک سال و نیم یا دو سال طول می کشد اینها را تبدیل 20% بکند و بعد تحویل شما بدهد. ما گفتیم، ما به فرانسه چه اعتمادی داریم؟ مگر نیروگاه اتمی بوشهر، دست شما ها نبود، قرار مدار  مگر نداشتند با ما که این نیروگاه که برای تولید  برق هم بود، تمامش کنند؛ نکردند و ما  هنوز هم ازآنها طلبکاریم سر آن قضیه. خوب حالا چه اعتمادی به آنها بکنیم؟ بیاییم هر چی هزینه که کردیم، هر مقداری مه غنی سازی آماده کردیم، ببریم تحویل فرانسوی ها بدهیم تازه بعد هم هیچ ضمانتی نداشته باشیم، بعد از دوسال ببینیم، می دهند یا نمی دهند!. ، خوب ، بحث و جدال بود، یادتون هست دیگه ، بحث های فر اوان بود .

در نهایت کار بجایی رسید که، موافقت کردند وگفتند: ما آنچه که اورانیوم غنی شده داریم می بریم و در ترکیه می گذاریم، پلمپ می کنیم تا شما با این نشان حسن نیت  اورانیوم 20% ما را برای داروسازی تامین کنید   تا مشکل داروسازی ما را حل کنید- تا اینجا کوتاه آمدیم. آنها آن موقع در پاسخ چه کردند؟

خوب حالا می خواهم آن چیزی را بگویم که خدا فتحش را می رساند. یک بچه حزب الهی بسیجی به نام شهید شهریاری با 7-8 نفراز دانشجوهای خودش شروع کرد برای تولید اورانیوم  20% کار کردن. اصلا دنیا باور نمی کرد ما بتوانیم به این فناوری برسیم  . یک روز آمد پیش من و گفت آقا 20% تمام شد. پاشو اعلام کن توی دنیا.

بچه حزب الهی وقتی اومد توی میدان، "فَعَسَى اللّهُ أَن يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ"آقا می خواهیم مشکل اقتصاد حل بشه، اونقدر تکیه به آنها نکنید.

امسال، اول سال ، آقا در مشهد گفت، جنگ اقتصادی داریم، با اداره گل و بلبلی نمی شود کشور را اداره کرد، باید کشور حالت جنگی بگیرد، تعارف نداریم که، جنگ، جنگ اقتصادی است. نمی شود که بشینی پشت میز دلار بیاید، بعد هم بیای بشینی در مذاکرات و بگوئی ایده ها  و ارزش ها بحث نیست، اتفاقا ما می گوییم  ارزش ها هست در اینجا یا آنجا همین ها بحث هست. استکبار اصلا برای چی با ما بحث هسته ای دارد؟ بابا اینها عزیزان چیزهایی هست که تو جلسات خصوصی و غیر رسمی، هم نماینده آمریکا و هم نماینده اروپا می گویند. گیر ما با شما در منطقه این است ، شما یک انقلابی در دنیا راه انداختید، این انقلاب هستی ما را هدف قرار داده، منافع ما را نابود  می کند، باید کشورهای دنیا و منطقه بفهمند که کسی نمی تواند جلوی ما بایستد.

خوب چه می گویید شما، پشت میز مذاکره، بحث ایده آل ها، آرمانها، این مباحث نیست! امریکا اصلا بحثش با ما بحث آرمانی است .اصلا آنها سر بحث آرمانی آمده اند با ما مذاکره می خواهند بکنند والا مذاکره لازم نبود.

 خوب این پاکستان بغل گوش ما بمب هسته ای داره  بمب اتمی داره چرا آمریکا با آنها  مخالفت نمی کند. اینها نکته های قابل توجهی است گیر دنیای استکباری با ما بحث آرمانی است. یعنی اصلا سر آرمان ما است که ما را پای میز مذاکره دعوت می کنند.آن وقت می گویند آرمان اونجا جا ندارد. مگرمی شود همچین چیزی؟ یک چیزی بگویم امیدوارکننده و آن این است ، بروید سوره یوسف را مطالعه کنید حالا که فرصت داریدبازنشسته هستید - اما نه سوره یوسفی تبدیل  فیلم کردند برای ما.

خدا ی توفیقی به من داد  که یکسال و نیم روی سوره یوسف کار کردم.عزیزان اینقدر نکته قشنگ در رابطه با انقلاب اسلامی دارد که حد ندارد. یک سوال می کنم از شما یوسف را در رابطه با انقلاب اسلامی و قضایای ظهور و انشاالله آمدن ارباب و مولای  همه ما ، آقا امام زمان (عج) شما ببینید عزیزان ،یوسف را چه کسانی در چاه انداختند؟ برادرانش، خودی بودند این  درسته؟ خب  امام زمان را چه کسانی وادار به غیب کردند؟ خودی ها، یوسف را چه کسانی برگرداندند؟ باز خودی ها، برادرانش بودند، امام زمان را هم باید خودی ها برگردانند. پیراهن یوسف چه کار کرد؟ وقتی پیراهن یوسف را برادرها برای یعقوب آوردند، قرآن چه می گوید: فَارْتَدَّ بَصِيرًا- بله یعقوب پیامبر ، خدا می گوید ، پیراهن یوسف یعقوب را بصیر کرد، خیلی حرف توش هست بروید ببینید چی هست بصیرتش.

خوب من می خواهم بگویم، عزیزان، انقلاب اسلامی پیراهن یوسف است برای دنیای بشریت، انقلاب اسلامی داره توی دنیای بشریت نقش پیراهن یوسف را اجرا می کند، بطور سنگین این کار را دارد اجرا می کند. ما با انقلاب همراه باشیم یا نباشیم  ، انقلاب راه خودش را می رود و اثرگذاری اش را دارد توی دنیای بر بشریت می گذارد.

حالا ببینید پیراهن یوسف را آوردند پیش یعقوب، خداوند در قرآن می گوید، یک  تضمینی هم گرفتند، حالا ضمانت پیراهن یوسف انقلاب اسلامی چی هست، خون شهدا، شما بیایید یا نیایید، خون شهدا، انقلاب را دارد جلو می برد

مدیریت می کند.

یکی از این عزیزان چند روز پیش آمد یک قضیه ای را گفت واقعا منقلبم کرد، گفت ما تیم داشتیم، یک گروهی از یکی از استانها پیاده روی می کردیم می رفتیم برای کربلای معلای برای زیارت امام حسین، می گفت، امسال که راه افتادیم برویم ، توی مسیر یک جایی بنا بود برویم، مشکلی پیش آمد و نشد که برویم آنجا- در اصل آنجا کهقرابود برویم استراحتگاه ما بود به علت مشکل پیش آمده به محل استراحتگاه نرسیدیم  گفتند یک خانه ای  است و می گوید من منتظرم یک گروهم، اگر آمدند بفرستید بیایند اینجا، ما رفتیم و دیدیم خونه شهید است، گفتیم خوب از کجا می دانستی ما می آییم؟ گفت شهید من یک هفته پیش توی خوابم آمد و گفت: کاروان زیارتی امام حسین می آید و از اینجا گذر می کنند، اینجا استراحتگاهشان خواه بود ،شما باید بروید خودتان را  آماده کنید، تعدادشان اینقدر، همچین تجهیزاتی را می خواهند، منم فراهم کردم. حالا این یک نمونه کوچکش است ، شهیدان حتی در خانواده هایشان مدیریت می کنند، برای تربیت بچه هایشان .

در دوره اصلاحات؛ حضرت آقا در ماه مبارک رمضان، ظهرها نماز جماعت دارد، معمولا شب ها هم خانواده شهدا را برنامه ریزی شده افطاری می دهند، یکی از همین شب ها، آقا که خانواده ها را یکی یکی احوال پرسی می کردند، یکی از همین خانواده ها که دختر شهید هم بود ، تحت تاثیر حرفهای اصلاح طلبی قرار گرفته بود، وقتی می رسد  به آقا می گوید، من نمی خواستم بیایم  اینجا، با اصرار مادرم آمدم، آقا به مادر او  می گوید خوب حالا نمی خواست بیاید چرا اذیتش کردید؟ یک توصیه می کند تمام می شود. فردا ظهر وقتی نماز تمام شد محافظ ها می بینند که یک خواهری  دارد جمعیت را می شکافد و می آید جلو سرو صدایی می شود- آقا برمی گردند، چه خبره؟ یک خانومی که می گوید باید شما را ببیند، آقا اجازه می دهد، وقتی این خانوم می آید جلو ، همان دختر شهید است که  دیشب به دیدار آقا آمده بود  .

آقا دیشب که رفتم خانه  و خوابیدم، خواب پدرم را دیدم، گفت: چرا با ولی فقیه ات اینجوری صحبت کردی، ببینید شهید داره بچه اش را مدیریت می کند.

انقلاب هم همینطور است ، حالا یک عده می آیند زحمت درست می کنند، خوب این زحمت نکات مثبت هم دارد، اول بحثم عرض کردم، فتنه ثمرات دارد، حواسمان باشد، اما انقلاب اسلامی اثر گذاریش دارد توی دنیای  بشریت رواج پیدا می کند. و شما می بینید که آمریکا و مجموعه های مختلف اسلام هراسی راه می اندازند، اگر اثر گذاری ندارد برای چه اسلام هراسی راه می اندازند.

اگر امروز دنیای استکبار از ترس افشا شدن در برابر اسلام ناب محمدی(ص) که در مقابل استکبارایستاده،نگران نیست، پس برای چی داعش می سازد؟، برای چی جیش النصره می سازد؟. خوب معلوم است برای اینه که مسلمین و آزادگان جهان را گمراه کند.

ما از اینها نباید ناراحت بشویم، اینها یک پیام دارد برای ما که مواظب باش وظیفه ات را کم نگذارید، تکلیف را کم نگذارید، اینها پیامش است. خوب ببینید من آیه ای خوا ندم برایتان ، ولایتمداری سلبی، خدا می گوید یهود و نصارا را ولی خود قرار ندهید. در بحث مذاکرات ، آقا بحث مذاکرات باید محکم دنبال بشود، توی اسلام هم بوده، زمان پیامبر هم بوده، در زمان پیامبر(ص) ابولبابه رئیس مذاکره کنندگان بوده، دقت کنید.

ابولبابه ببینید چه شخصیتی بوده در مسجدالنبی دنبال ستون توبه می گردید که 2 رکعت نماز بخوانید این ستون توبه یک اسم دیگر هم دارد به نام ستون ابولبابه ، از طرف پیامبر رئیس مذاکرات بود که خرابکاری کرد.

حالا چرا آن ستون به ستون توبه شهرت یافت به این دلیل بود بعد از آن خرابکاری توبه کرد و ، خودش را بست به ستون، گفت خدا باید ببخشد .

حالا چرا ابولبابه  انتخاب شد؟ چون اصلا بنا بوده برود با یهود و بنی قریضه مذاکره کند، خانه و زندگی ابولبابه  در شهرک بنی قریضه بود. با تاجران یهود و بنی قریضه معامله داشت، یعنی تجارت می کرد، رفیق بود با آنها، خوب بود به همین خاطر پیامبر انتخابش کرد که برود مذاکرات کند، وقتی که می خواست برود مذاکره کند پیامبر بهش گفت: من یک سری را به تو آموزش می دهم برای اینکه بتوانی محکم حرف بزنی و اون سر این هست که اگه اینها توی مذاکرات همراهی نکنند ما کارشون را تمام می کنیم . این را برایت می گویم که محکم حرف بزنی و روپای خودت بایستی، اما این سر را حق نداری به آنها بگویی.

ابولبابه رفت و مذاکره کرد، همه آنها بهم ریختند، محکم حرف زد، ببینید حالت دشمن را عزیزان ، حالت سگ را دارد یعنی ، رفتی توی سینه اش بروی عقب نشینی می کند، آمدی اگر  عقب نشینی کنی میآید جلو، ابولبابه رفت صحبت کرد دید اینها بهم ریختند، دلش به رحم آمد همین که دلش سوخت، سر را گفت.

فقط دستش را نشان داد و گفت اگر همراهی نکنید کار شما تمام است. سری را که نباید می گفت را گفت، همین که آمد بیرون ، یادش آمد که خرابکاری کرد بنا نبود این سر را بگوید، پشیمان شد و توبه کرد و آمد و خودش را بست به ستون.

رفتند به پیامبر گفتند که ابولبابه رفته خودش را بسته به ستون، پیامبر گفت اگر از اول آمده بود پیش خودم می بخشیدم ولی حالا رفته پیش خدا باید صبر کند تا خدا ببخشد. بالاخره آیه ای نازل شد که بخشیده شده، خوب حالا به ما می گویند چرا همایش دلواپسین می گذارید؟

من یک چیزهایی می دانم   و در سینه ام هست که معذورم از بیانش که انشاءالله رسوا می شوند.

یک نمونه اش را می گویم عزیزان خبر محرمانه نیست، توی سایت ها، معاونت راهبردی رئیس جمهور بزنید و اطلاعاتش را بیاورید دوران دفاع مقدس همه دنیا در مقابل ما بودند، خوب کشوری که همه دنیا در مقابلش ایستاده ، چقدر بودجه اش مال جنگ بوده؟ بروید ببینید، 8 سال جنگ، بودجه کشور بین 14-17 درصدش مال جنگ بوده، بقیه آن مال جنگ نیست.

همین سران فتنه، همین آدمهایی که توی فتنه بیداد کردند، همین ها، مسئول بودند در این کشور، می شود با 17% در مقابل دنیا ایستاد؟عزیزان من سه سال پیش رفتم عربستان این مورد را جاهای مختلف گفتم شاید شنیده باشید سرقضایای سوریه قرار بود با ولی عهد عربستان مذاکره داشته باشم، وقتی می خواستم بروم برای مذاکره ، رفتم ببینم این شخص تا حالا با چه اشخاصی مذاکره داشته، شخصیتش را بشناسم صحبت هایش را بخوانم و ببینم چه جوری هست. خوب دیدم با آقای روحانی ، آقای لاریجانی، با افراد مختلف مذاکره داشته. یک زرنگی خاص دارد. زرنگیه اش هم همینه که وقتی می شینه برای مذاکرات شروع می کند یک حمله سنگین بر علیه جمهوری اسلامی می نماید ، در واقع  و طرفش را می برد گوشه رینگ، آن وقت طرف مقابل می رود توی موضع دفاع و در آن زمان  حرفی که می خواهد بزند یادش می رود، من متوجه شدم که نباید بگذارم این اتفاق بیافتد.

رفتم نشستم برای مذاکره، شروع کرد به صحبت کردن دیدم دقیقا دارد همین خط را می رود. می خواهد من را ببرد گوشه رینگ، - ما هم از شما پاسدارها یاد گرفته بودیم دیگر قانون دیپلماسی رو زدیم زیرش. ایشان  ولی عهد بوده و رده من وزیر بود، او رده اش بالاتر بود، باید اول او حرفهایش را می زد؛ وسط حرفش نبایدوارد می شدم  ، قانون دیپلماسی همینه، من زدم وسط حرفهایش و گفتم من برای این حرفها اینجا نیامدم، من معاونم را آورده ام این حرفهایی که شما می زنید اگر خواستید فردا جلسه بگذارید معاونم می آید و جواب می دهد.

خیلی بهش بر خورد، چون کلاسش را آوردم پایین، یعنی کلاس حرفهای تو در سطح معاون من است  . بعد شروع کردم به صحبت کردن، یک تیکه ای آمد و خواست تبحری نشان دهد.

آن زمان 23 سال از جنگ می گذشت،گفت در دوران جنگ شما، با عراق؛ ما با تمام  هستی خودمان از صدام حمایت کردیم ،درواقع دارد23 سال بعد از جنگ دارد اعتراف می کند ،همان موقع  3 سوال از او پرسیدم.

1)   همین صدامی که شما از او حمایت می کردید، اکنون صدام کجاست و جمهوری اسلامی کجاست؟

2)     صدام با پول چه کسی ساقط شد؟ خوب می دانید وقتی صدام به کویت حمله کرد عربستان به وحشت افتاد و به آمریکایی ها گفتند ، بیاید این شاخی که درست کردید  علیه خودمان شد، بیاید کارش را تمام کنید

3)    حکومت عراق امروز دست چه کسی است؟

برای پاسخ به این سه سئوال  ماند بود چه بگوید ، خوب حالا ببینید عزیزان، من این نکته را می خواهم بگویم ، بروید ببینید آقای بهزاد نبوی در همان موقع کجای نظام است  و چه کاری انجام می دهد؟

و با کمال تاسف چه حمایت هایی از او می شود. و آقا همان موقع چه خون و دل های می خورد. حالا امروز یک ذره پرده کنار می رود جیغ یک عده ای در می آید، برای چی جیغتان در می آید، بگذارید پرده برود کنار و نسل امروز بفهمد چی گذشته.

بفهمند با کی مواجه هستند. آقای بهزاد نبوی می رود مذاکره می کند در الجزایر، توافق نامه در الجزایر تنظیم می شود بعد از پذیرش قطع نامه.

آنجا وقتی می رود مذاکره می کند دقت نکرد،- حمل بر صحت همینه دیگه- در مذاکره یک کلمه را دقت نکرده بود. آنهم کلمه تابعیت بود. این کلمه در کشور ما یک معنایی دارد و در کشور آمریکا یک معنای دیگر. طرف، در ایران با ما مشکل پیدا می کند با نظام مشکل پیدا می کند می رود آمریکا، بعد از چهارو نیم سال بعد در دادگاه آمریکا علیه ما شکایت می کند. بروید امروز ببینید پولهای مسدودی ما چه مقدارش توسط دادگاههای آمریکا با همین شکایت ها مصادره می شود. بعد داد می زنیم آقا چرا اینجوری، می گویند ببخشید باید آن روز دقت می کردید معنای تابعیت در کشور من یک معنای دیگر دارد. اینکه اگر فردی آمد 4 سال آمریکا ماند  می شود آمریکایی دیگر ایرانی نیست. شما دیگر نمی توانید بگویید ایرانی هست. من باید به شکایتش رسیدگی کنم. خوب ببینید با یک دقت نکردن سالیانه چند میلیارد دلار هزینه می دهیم بابت این دقت نکردن ها. آنوقت دلواپسی نداشته باشیم، همایش دلواپسی نگذاریم. این نکته قابل توجهی است. خوب این ولایتمداری سلبی ، إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ، ولایتمدار کسی باشید اللّهَ وَرَسُولَهُ و آن کسی که در نمازش در حال رکوع صدقه می دهد. اون چه کسی هست " امیرالمونین" امروز این ظهورش در چه کسی هست؟ در ولی فقیه.

وَمَن يَتَوَلَّ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ . خدا ما را جزء حزب الله قرار دهد، خدا انشاءالله عاقبت همه ما را ختم به خیر کند  و در مسیر ولایت و امامت ثابت قدم نگهدارد.

و السلام علیکم ورحمة الله وبرکآته

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.