شنبه 9 اسفند 1393 | 09:58
جانشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه
اولین کارکرد دین جاده هدایت را نشان داده است
اولین کارکرد دین جاده هدایت را نشان داده است
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی : اولین کار دین این است. بگوید انسان برای هیچ مقصدی خلق نشدی، جز خدایی شدن، و رسیدن به قرب خدا ، ارزش به میزان تقرب به خداست هر چقدر به خدا نزدیکتر بشوی قیمتی تر می شوی، راه رسیدن به خدا هم یک جاده بیشتر نیست

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ، متن سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، جانشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه به شرح ذیل است :

بسمه تعالی

الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد (ص) صلی الله علیه و علي اهل بیت الطيبين الطاهرين و المعصومین.

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَ فی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

خدارا شکر و سپاس می گذارم که در این ایام مبارک هفته ی  وحدت، ایام در آستا نه ی  ولادت، اشرف مخلوقات اعظم رسول توفیق زیارت دیدار با عزیزانی را نصیبم کرد که افتخار پیشتازی و السابقون بودن در انقلاب اسلامی و نهضت مقدس پیامبر گرامی اسلام را در این زمان داشته اند. به خاطر اینکه خیلی شما ها رو معتل نکنم چون قصدم نیست سخنرانی طولانی کنم. 4-5 ساعت بیشتر حرف نمیزنم بله خیلی دلوااپس نباشید. گوش کنید عزیزان وقتی به یک سخنران بگن آقا کم حرف بزن زیاد حرف میزنه وقتی به یه مجری میگن آقا آزادی، دیگه خدا بخیر کنه نه دیگه نگران نباشید من نمیگذارم نماز ظهر و عصر شما قضا بشه 2 تا موضوع را فقط خدمت شما مطرح می کنم فقط چون اعتقاد این هست که اینها مهم هستند به جای اینکه بیایم تعریف کنم تمجید کنم شما چه کردید چه کردید، نه ! این دو موضوع رو که به نظرم برای شما مهمه عرض می کنم خدمتتون اگر فرصت نشد که خوب باز بکنم میزارم به عهده خودتون موضوع اول اینه عنوان موضوع اول من این است که چگونه در صراط مستقیم استقامت کنیم؟ حالا عرض می کنم منظور چیست ! چگونه در صراط مستقیم بمانیم؟ نکته ای که در این بخش میخواهم بگویم این است؛ در بین نعمت های بیشمار خدا بهنصر قران بزرگترین نعمت خدا، ارزش مند ترین هدیه آسمانی، نعمت هدایت و دین است. که با بعثت پیامبر گرامی اسلام آغاز و با رهبری و امامت اهل بیت استمرار می یابد تعبیر" لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ " اکثر مفسرین معنا کردند معنی مَنَّ  یعنی نعمت عظما ، خدا منت گذاشت یعنی خدا یک نعمت بی نظیر به شما داد. نعمت العظمای خدا، دین است، بعثت است و زیبا است همین قران می گوید: این نعمت العظما در بیست و هفت رجب آغاز شد با بعثت پیغمبر، اما نقطه ی کمالش، سنگ تمامش و امضایش، هر سه مورد در قران هست. پس نقطه ی کمال نعمت خدا، بعثت است. روز عید غدیر بود ولایت کمال دین است سنگ تمام نعمت خداست با ولایت دین امضا می شود. این نکته اول ، دین برای چه آمده،  فلسفه وجودی دین چیست؟ فایده دین چیست و کارکرد دین چیست؟ پاسخ داده، دین امده است شما را از مبدا خاکی به مقصد الهی برساند. کارکرد دین این است. نگذارد شما بدترین موجود بمانید. قران می گوید انسان می تواند بد ترین موجود عالم باشد یعنی اگر از خدا بپرسید خدایا در بین جاندارانت، چه حیوانات چه حشراتت حتی بدترین موجود را کجا پیدا کنم . می گوید در  انسان ها، خدایا در بین موجودات عالم بهترین را از کجا پیدا کنم؟ می گوید انسان ، انسان بین شر و دواب و خلیفه الله قرار دارد می گویم خدایا چطور می شود انسان هم بدترین باشه هم بهترین می فرماید: انسان با هدایت دینی، می شود مسجود ملائکه، می شود خلیفه الله ،انسان بدون هدایت دینی می شود بدترین جنبنده می دانید در نکته دوم چه چیزی می خواهم بگویم، می خواهم بگویم دین چه فایده ای دارد! کارکرد دین این است نگذارد انسان بدترین موجود عالم باشد. چرا ولادت این پیغمبر را جشن می گیریم؟ چرا افتخار می کنیم چون این پیامبری است که آمد ما را از شر و دواب بودن به خلیفة الله بودن برساند! پس این حالا توضیح میخواهد من می گذرم. پس دین آمده برای هدایت!

 یک شخصی آمد نزد پیامبر، پرسید یا رسول الله یک سوال مهمی دارم،  فرمود:  بپرس، گفت: یا رسول الله در عالم آفرینش، انسان نزد خدا بالاتر و ارزشمندتر هست یا فرشته ها؟ آیا فرشته ها عزیز ترند یا انسان؟ جواب پیامبر، گوش کنید خیلی زیباست پیامبر جواب داد: مومن، آن شخص پرسید انسان بالاتر است یا فرشته؟  پیامبر فرمود مومن، یعنی انسان بدون ایمان هیچ ارزشی ندارد! شر دواب ، معذرت میخواهم به تعبیر قران از یک کرم پست تر، از یک مگس پست تر، انسان بعلاوه ایمان از فرشته بالاتر این خیلی توضیح می خواهد نکته سوم دین برای هدایت برای سعادت برای نجات انسان خیلی کارها کرده است. خیلی کار زیبایی کرده است برای ما.

 حالا اگر فرصت بود توضیح می دهم. اما اکنون فرصت نیست. یک مورد آن را عرض می کنم.

 دین برای هدایت 5 تا کار کرده اولین مورد آن را امروز عرض می کنم. اولین کارکرد دین ، جاده ی هدایت را نشان داده است ، مسیر هدایت را نشان داده به کدام  مسیر بروید که به مقصد برسید؟ امروزه می گویند راهبرد دادن، یعنی نشان دادن مقصد، و مسیر رسیدن به آن مقصد. خدا اولین کارش همین است. اولین کاری که دین می کند این است که ای انسان برای کجا آفریده شده ای، مقصدت کجاست، راه رسیدن به این مقصد کدام است؟ این اولین کار دین است، به ما یاد داده، انسان مقصد خداست، و مسیر درصراط مستقیم است.

 اولین کار دین این است.  بگوید انسان برای هیچ مقصدی خلق نشدی، جز خدایی شدن، و رسیدن به قرب خدا ، ارزش به میزان تقرب به خداست هر چقدر  به خدا نزدیکتر بشوی قیمتی تر می شوی، راه رسیدن به خدا هم یک جاده بیشتر نیست راه رسیدن به خدا یکی بیشتر نیست،  صراط مستقیم است، صراط مستقیم حقیقت دین است آنچه که عرض میکنم همه مستنداتش در  قران است و بعضی از آن در روایات است. اکثر آن آیه قران است برای مثال : به این تعبیر توجه کنید: " وَأَنَّ هَـذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا " یا تعبیر دیگری که در جای دیگر قران می فرماید که" إِنَّ اللَّهَ هُوَ رَبِّي وَرَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِيمٌ " نمی خواهم حالا خیلی معطل بشیم.

 صراط مستقیم جاده ی به خدا رسیدن است، مهم ترین دغدغه هر مومنی - این مورد را خوب گوش کنید،  آیا در راه صراط مستقیم هستم یا نه؟ آیا از جاده خارج نشدم، منحرف نشدم، خاکی نرفتم، حضور در صراط مستقیم خیلی مهم است.  این نکته است ، بعد اما مهم تر از آمدن در صراط مستقیم ماندن در صراط مستقیم است. مهم تر از یافتن صراط مستقیم استمرار حرکت در صراط مستقیم است  که انسان در صراط مستقیم باقی بماند. خیلی کار سخت است ، انسان تعجب می کند وقتی این طور می بیند علی (ع) این طور نگران آینده است همه شنیدید وقتی پیامبر در آن خطبه شعبانیه خبر داد علی جان در ماه مبارکه رمضانی، آخرین شمشیر بر فرق مبارک شما وارد می شود و شما با آن ضربت به شهادت می رسید. همه شنیدید وقتی پیامبر این را فرمود: علی (ع) چی گفت ! گفت یا رسول الله " فِی سَلَامَةٍ مِنْ دِینِ "  آن موقعی که مرگ من می رسد من، علی ابن ابی طالب که می گویی در محراب به وسیله دشمن شمشیر به فرقم میخورد من علی ابن ابی طالب آن موقع دین دارم یا نه !!!! عجب، امیرالمونین نگران پایان کارش است. شیعیان علی ابن ابیطالب،پاسخ امیرالمومنین پیامی هم برای من و شما داردا که می گوید مطمئن نباش به گذشته ات! نگو در گذشته چه کردم، نگو چه افتخاراتی آفریدم، نگو چه اخلاصی داشتم، بگو آینده چه می شود ؟  پیامبر فرمود: علی جان نگران نباش " فِی سَلَامَةٍ مِنْ دِینِ "  علی (ع) آرام گرفت.

 چرا هر روز باید بگوییم خدایا بعد از اینکه وارد نماز می شویم وارد ملاقات با خدا می شویم، به تعبیر ایت الله جوادی می فرمایند که نماز زیارت نامه خداست بعد از اینکه به زیارت نامه خدا ورود پیدا می کنیم اولین درخواستمان از خدا این است: بعد از حمد و ستایش اقرار به وحدانیت و توحید عبودیت توحید در ربوبیت اولین خواسته ما این است که خدایا در این دنیا در بین این جاده ها مرا در جاده مستقیم قرار بده،" اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ "  بقاء در صراط مستقیم خیلی مهم است  خیلی ها را سراغ داریم عمری را در صراط مستقیم حرکت کردند اما یا سقوط کردند یا منحرف شدند که قرآن هر دو را می گوید، می گوید بعضی از صراط مستقیم سقوط می کنند یعنی یک مرتبه پرتاب می شوند، بعضی ها به صورتی دیگر،  زاویه می گیرند آرام آرام، بعد طولانی می شود و به گمراهی کشیده می شود خیلی ها بودند.

 جسارت خدمت شما نکنم، خیلی ها بودند صحابه برجسته پیغمبر بودند، ای صحابه انقلاب اسلامی، ای صحابه امام، گوش کنید خیلی ها بودند؛ صحابه پیغمبر بودند اما عاقبت بخیر نشدند. خیلی ها صحابه امام بودند، در نجف، بعضی با امام بودند در پاریس بودند اما با امام نماندند.

 انقلابی شدن سخت است انقلابی ماندن سخت تر است. در صراط مستقیم ماندن. " فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ- الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ " سخت نیست. اگر هم سخته خیلی سخت نیست چه چیزش سخته " الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا " سختی اینجاست. اینجاست که باید مراقب بود اینجاست که ریزش ها آغاز می شود. به شما بگویم  از ریزش ها تعجب نکنید این سنت خداست که صحنه هایی را پیش بیاورد که ناخالصی ها بریزد که افراد قربال بشوند. باید صحنه هایی پیش بیاید انسان ها حقیقت خود را نشان بدهند. باید پیش بیایدکه آیا انسان چگونه پایان کارش رقم می خورد ،عزیزان خدا در قیامت نمی گوید چه کردید؟ که چه بدهم بلکه می گوید چه آورده ای ! -  آیه آن را برای شما می خوانم - در قیامت نمی گویند چند سال جبهه رفتید؟ در قیامت نمی گویند چند شب نماز شب خوانده ای؟ می گویند کدام  نماز شب را اوردی؟ کدام جبهه را آوردی ؟ " مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا " نمی گوید کسی که کار خیر کرده 10 برابر برایش پاداش می دهم !!!!  انکه عمل صالحش را آورده باشد مهم است .

 از گمرک مرگ عبور بدهیم مهم است بتوانیم وقتی وارد دادگاه الهی و در محضر خدا وارد می شویم دست پر باشیم. من اولین توصیه ام به شما این است. نسبت به گذشته از قران یاد بگیریم یک پیشکسوت نسبت به توفیقات گذشته اش نسبت به موفقیت های گذشته، نسبت به آن چه در گذشته انجام داده، این ایه را باید بخواند ، جبهه رفتید خدمت کردید ، بیش از سی سال در سنگر انقلاب اسلامی حضور داشته اید. نسبت به این توفیق منت کش خدا باش نه دیگری!!! منت کش خدا باش بگو خدایا ممنونتم که مرا سنگر نشین انقلاب قرار دادی خدایا منت کش توام که در دنیایی که خیلی ها در جبهه کفر و جبهه ی دنیا حضور داشتند مرا در جبهه ی خود جای دادی.

نسبت به گذشته ، این کار را کردی.این آیه را عزیزان شما بیشتر یاد جوان ها بدهید.این آیه ای که الان می خوانم.این آیه را شما بیشتر یاد ما بدهید.یاد مسئولین بدهید که موفقیت هایشان را از خود ندانند.توفیقات را مال خودشان ندانند.این آیه انشاا...بین شما مرتب خوانده شود.

" الحمدا.. الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا ا... . " یعنی خدایا سپاس تورا که مرا در این مسیر هدایت قرار دادی و اگر تو نبودی، من را سنگرنشینی انقلاب کجا؟من و پاسداری کجا؟منو روحیه ی بسیجی کجا؟من و ولایت مداری کجا؟ خدا ببین خیلی ها نتوانستند ولایت مدار بمانند من ماندم الحمد ا... یعنی خدایا ستایش تو را که اینگونه بود.این نسبت به گذشته،نسبت به گذشته این آیه باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.میدانید چرا؟چون اگر گذشته ات را از خودتان دیدید سقوط می کنید.من بنا ندارم تعریف کنم .عرض کردم بگذارید هشدار بدهم اگر گذشته ات را از خودت دیدی، مثل قارون نقطه سقوطش کجا بود؟ اول آدم بدی نبود از بستگان حضرت موسی بود نقطه سقوطش این بود گفت من این موفقیت را حتی همین ثروت را اگر به دست آوردم با علم خودم بوده من تخصص آن را داشتم عرضه خودم بوده خدا هم فرمود، عرضه خودت بوده ؟ نشانت می دهم که عرضه خودته ، اول تمام ثروتش را زمین بلعید بعد خودش را.

نگوید من بودم که جبهه رفتم نگوید من بودم که فلان خدمات را کردم، بگوید خدا من را در این مسیر آورد .هر چه توفیق بیشتر، بدهی خودت را به خدا بیشتر بدانید. دقت کنید غیر خدا را نمی گویم ها و نمی خواهم زحمات شما را نادیده بگیرم، به خدا عرض می کنم .

بحث من خداست و شما هر چه توفیق بیشتری پیدا کردید از خدا طلب کاری نکنید، خود را به خدا بدهکار بدانیم، امام حسین را ببینید همه چیزش را برای خدا داد و آن آخر کار چه می گوید؟ من راضییم، تو راضی باشی من راضییم. بدانید یک خطر در کمین من و شما است. در مسیر صراط مستقیم هم راهزن وجود دارد راهزن های خطرناکی یکیشون را افشا بکنم؟خدا افشا کرده، وقتی ابلیس را بیرون کرد چه گفت به خدا ؟ " فبعزتک ،به عزتت قسم ،لاوقوینهم " یک جای دیگر چی گفت؟ لاقعدن لهم صراتک المستقیم،ترجمه تحت الفظیش ،یعنی می نشینم در جاده ی صراط مستقیم راهزنی می کنم نمی گذارم بیایند جلو .مومنین می آیند در صراط مستقیم.من نمی گذارم بیایند بالا،نمی گذارم،جلویشان را می بندم .از جلو از عقب از راست از چپ حمله میکنم میزنم اینها را.اینها مال دیگران نیست.بابا در جاده صراط مستقیم آمد علی ابن ابیطالب را ببرد .در نهج البلاغه نگاه کنید.دست از علی برنداشت.از من و شما دست برمیدارد؟التماس کنیم به خدا که خدا کمک کند ما را. برای این که در صراط مستقیم ماندن.پس یکی، نسبت به گذشته از خودت نبین دو، نسبت به آینده، ادبیات مومن آیه ی دیگری است.ادبیات پیشکسوتان برای آینده یک آیه دیگری است، آن آیه چیست؟ آن آیه اول معنایش را بگویم بعد آیه را می خوانم.آیه این است: خدایا کار را کی کرد؟آن که تمام کرد.خدایا تا این جا تو آوردی، تا آخر تو ببر.حالا این را گفتم .آیه را خودتان بلد هستید. "ربنا لا تزق قلوبنا بعد اذ هدیتنا " این یعنی همین، یعنی خدایا تو هدایت کردی.خودت هم نگه دار ما را، یک قصه یادم آمد که در برنامه ام نبود، یک زرنگی یادتان بدهم از پیغمبر خدا، این روایتش برای امام صادق (ع) در کتاب اصول کافی.به نظرم جلد 1 - در جلدهای عربی- این روایت خیلی قشنگ است.این را خوب گوش کنید بعضی وقت ها با خدا زرنگی کنید،مومن باید زرنگ باشد همه جا، حضرت داود و حضرت دانیال (ع) این دو تا پیغمبر همزمان بودند بک روز خدا وحی کرد به حضرت داود پاشو برو خدمت حضرت دانیال همین دانیالی که در شوش خودمان است. برو یک پیغام دارم بهش برسان.یک پیغمبر می شود مامور رساندن یک پیام به یک پیغمبر دیگر.حالا چرا خدا به خود آن پیغمبر نفرمود؟به آن پیغمبر فرمود پاشو برو به آن پیغمبر بگو؟آنها جای خودش.یکیش از علت هایش این است که این در تاریخ بماند و به من و شما برسد و یاد بگیریم و علت های دیگر هم دارد.

حضرت داود بلند شد آمد خدمت حضرت دانیال گفت:یا نبی ا...ببینید حضرت داود به دانیال می گوید یا نبی ا...  تو خودت پیغمبری اما خدا یک پیغام داده است.گفت چی است  این پیغام؟ گفت:خدا می گوید جناب آقای دانیال یک بار خطا کردی بخشیدم، بار دوم بخشیدم بار سوم بخشیدم، بار چهارم نمی بخشم. حالا تخلف دانیال چه بود؟ این گناههایی که ما می گویم نیست.

گاهی وقتها جوانها می گویند:علی ابن ابیطالب در دعای کمیل می گوید: الهم اغفر لی ذنوب، علی مگر گناهکار بوده ؟گوش کنید گناه علی چی است؟ علی نمایش بازی نکرده است، اما می دانید گناه علی ابن ابیطالب چی است؟یک مثال ساده اش را میزنم .من و شما نماز بخوانیم که برویم بهشت، عبادت کردیم یا گناه کردیم اگر نماز بخوانیم که خدا ما را بهشت ببرد عبادت کردیم و خدا به ما می گوید آفرین و نازمان را هم می کشد.

 اما علی ابن ابیطالب نماز بخواند که برود بهشت گناه است.چون شرک است. گناه دانیال هم از این موارد بود نه از گناه های ما،  به هر حال حضرت داود گفت خدایا بروم به حضرت دانیال این را صریح بگویم گفت: بله برو بگو، آمد خدمت حضرت دانیال گفت یا نبی ا...چه کنم بنده مامورم و معذور، خدا فرستاده ، خدا می گوید یک بار، دو بار، سه بار، خطا کردی، من بخشیدم، دفعه چهارم نمی بخشم.حضرت دانیال گفت: جناب آقای داود یا نبی ا...  قد بلغت گفت: پیامت را رساندی ؟ گفت: بله، گفت: پاشو برو.گفت: من پیغام خدا را رساندم نمی خواهی جوابی بدهی؟ گفت : جواب خدا را خودم می دهم. خدا وقتی می خواهد با من حرف بزند اشکال ندارد پیامبر بفرستد کسی حرف خدا رو به من می رساند اما خوبی خدا این است وقتی خواستی با او حرف بزنی دیگر به رئیس دفترش نباید مراجعه کنید .درسته یا نه؟ خدا نمی گوید هر کس خواست با من صحبت کند برود از منشی اجازه بگیرد و از رئیس دفترم وقت بگیرد و بیاید. نه بابا . خدا می گوید: ای مومنین هر وقت با من کار داشتید من در دسترس شما هستم . خودت مستقیما بگو ،خودم مستقیما می شنوم. آیه اش را بخوانید.

" واذا سالک عبادی انی فانی قریبن عجیب دعوت دا اذا دا " گفت جناب آقای دانیال خدا که رئیس دفتر ندارد خودم جواب خدا را می دهم امام صادق می فرماید: حضرت دانیال صبر کرد در سحر، در این جا زرنگی را گو ش کنید.در سحر مشغول عبادت شد بعد گفت خوب خدا دیگر حالا دیگر برای ما التیماتم می فرستی؟ تهدید می کنی؟ خدا پیغمبرت را فرستادی  به من بگوید دفعه چهارم نمی بخشی حالا گوش کن جواب مرا، خیلی زرنگی می خواهد.ادم باید بلد باشد این ها را. به عزت و جلالت قسم اگر خودت نگهم نداری اگر تو حافظ من نباشی گناه می کنم گناه می کنم، گناهم می کنم، من کیم که تعهد بدهم که گناه نکنم، می خواهی گناه نکنم ،مرا رها نکن .می خواهی گناه نکنم، خدایا نگذار افسارم را به گردن خودم نینداز، خدایا "خزبنا سیتی... " نگذار من خودم باشم. عزیزان زرنگی کنید بگویید خدایا تا این جا آوردی، یک چیز ازت می خواهم، داریم می بینیم چه آدم هایی می افتند،خدایا داریم می بینیم چه آدم هایی سقوط می کنند.خدایا خواسته ما از تو این است خدایا ما را رها نکن. نگویید خودت میدانی، امان از آن کسی که معلمش و مربیش بگوید این دیگه فایده ندارد ولش کن خودش هر کار که می خواهد بکند خدا نکند پدری به بچه اش بگوید دیگه من کار به کار تو ندارم، به جهنم هر کاری می کنی . خدا نکند، خدا به بنده ای بگوید تو دیگر فایده ای نداری برو هر غلطی می خواهی بکنی بکن.

" فاعملوا فسیرا... عملکم"  خدا نکند با ما اینطوری حرف بزند خدا.خدا بکند که اگر یک جایی بنده خطا کردم دست خدا درد نکند گوش مرا بگیرد بتابوند.

 عزیزان گاهی گوش تابوندن ها شکر دارد. گاهی بعضی از بلاها شکر دارد،می دانید چرا مثل آن گوش تاباندن پدر است.اینها لطف خدا است.من به نظرم رسید اولین نکتم خدمت شما این باشد عزیزان خیلی خطر فراوان است. دغدغه آیندهتان را داشته باشید این پیامبر رحمتی که در آستانه ولادت او هستیم یکی از دعاهایی که نقل کردند خیلی این دعا را انجام میداد این بود "الهی لا تکلنی الا نفسی ترفة عینن ابدا" یک لحظه به خودمان وا گذاشته بشیم ما کسی نیستیم . من و شما به اندازه "بلعم باعورا "  نیستیم. بلعم باعورا خدا می گوید علم حکمت داشت علم توحید داشت از برگزیدگان بود اما چی شد؟ نگران آینده مان باشیم. اینجا خیلی حرف وجود دارد فقط در مورد آن مطالعه و دقت کنید. عرض کنم که 1- چگونه می توان در صراط مستقیم ماند این را هم قرآن یاد داده نمی خواهم واردش بشوم فقط می گویم که عنوانش را بدانید چگونه می شود در صراط مستقیم ماند؟ چه کار باید بکنیم؟ خدایا به ما می گویی استقامت بورزید خدایا بما می گویی حسین حسین گفتند سخت نیست حسینی ماندند سخت است. خیلی ها شعار دادند ما همه سرباز توایم حسین جان گوش به فرمان توایم حسین جان اما آنجایی که لازم بود با حسین باشند با حسین نبودند.

 با جبهه مقابل حسین بودند چطور می شود یا حسین گفت و انقلابی ماند؟ تو صراط مستقیم،این یک بحث مهمی است که خودتان رویش کار کنید 2 -  موانع صراط مستقیم چی هست؟ چه چیزهایی آدم را می کشاند بیرون؟ اینجا فقط یک اشاره ای می کنم .نمی خواهم وارد موانع بشوم، آنچه که انسان را از صراط مستقیم خارج می کند خیلی هستند در دو تا عامل دسته بندی می شوند این دومی چون مهم است یک اشاره ای می کنم دو عامل اصلی خروج از صراط مستقیم دارد؛ این هم قرآن دلالت دارد هم روایات از ما بیشتر تاریخ گذشته مان،انقلاب 35ساله خودمان نشان می دهد دو گروه نمی توانند در صراط مستقیم بمانند. 1-بی بصیرتان،آنهایی که عمق دین را نشناختند عمق حرکت را نشناختند بازی می خورند، انحراف فکری پیدا می کنند، القاعات دیگران بازیشان می دهد، نمی فهمند جبهه حق کدام است، آنهایی که در تشخیص مشکل دارند، آنهایی که در فهم مشکل دارند، بی بصیرتی، آنهایی که می آیند به علی ابن ابی طالب،گوش کنید این آدم دنیا طلب نیست که دارم می گویم،می شناسیدش،آمد به علی ابن ابی طالب (ع) گفت یا علی من دنیاطلب نیستم اما من نمی توانم بفهمم تو داری با مسلمانان می جنگی، بابا پیامبرم می جنگید امام همش با کفار و مشرکین و یهود بود.

یا علی ابن ابی طالب داری با مسلمانان می جنگی " انا شککنا فی هذه " این را کی دارد می گوید. از عباد سمانیه، شیعه علی است، خیلی از شماها الان می روید سر قبرش فاتحه می خوانید زیارت می خوانید، ربیع ابن خسی، یا خواجه ربیع، اما مشکلش این است که نمی فهمد شاخص جبهه حق چی هست، می گوید یک طرف علی است با همه عظمت، اما یک طرف هم عایشه، ام المومنین و طلحه و زبیر و آن سابقه درخشان ، زبیر سیف الاسلام است بدنه ی لشکر یک طرف مسلمانان مدینه اند یک طرف لشکر مسلمانان بصره و کوفه هستند. من با کدام همراهی کنم می گوید: "انا شککنا فی هذه" این از صراط مستقیم سقوط کرد یا آن آقایی که آمد گفت یا علی - اینها را در نهج البلاغه ببینید -  برای ما مهم است،آمد گفت یا علی من چه کنم نمی توانم من و عبدا...ابن عمر و فلانی نمی توانیم با تو در جنگ جمل همراهی کنیم. علی ابن ابیطالب گفت چرا؟ گفت یا علی ما بی طرفیم - آخه بعضیها گمان می کنند بی طرفی همه جا خوب است- ما بی طرفیم امام علی (ع) فرمود: بروید بی طرفی در برابر حق و باطل این خروج از صراط مستقیم است اگر کسی بگوید، من نسبت به حق و باطل بی طرفم، خوب این دین داری نیست . دیدید در انقلابمان چه کسانی به خاطر نفهمیدگی در فتنه 88 مسیر را گم کردند! - بگذارید من شفاف به شما بگویم - در فتنه 88 خیلی از خواص مان ممکن بود از علما هم باشند، ممکن بود از آدم های خیلی با گذشته بلندی هم باشند، 8 سال هم جبهه رفته باشند اما نتوانستند بفهمند حق کجاست باطل کجاست وقتی می رفتیم خدمتشان می گفتند ما طرفین را به مسالحه دعوت می کنیم گفتیم: آقا طرفین چه کسانی هستند؟ طرفین احمدی نژاد و میرحسین نیستند. بابا دعوای فتنه 88 یک طرفش جبهه انقلاب اسلامی است به رهبری مقام معظم رهبری، یک طرف هم جبهه استکبار به سردمداری آمریکا. چطور، بیطرف هستید، طرفین را نصیحت می کنید.

 اولین عامل سقوط بی بصیرتی است، نفهمیدن واقعیت های خارجی است، چرا بعضی نفهمیدند امام حسن کی است؟ به خیالشان شیعه ناب دو آتیشه هستند از امام حسن هم انقلابی تر،آمدند به امام حسن چه گفتند؟ "یا مذلل المونین" ،ا...اکبر به امام حسن گفتند ای ذلیل کننده مومنین اینها به خیالشان مومن هستند؟ این ها به خاطر بی بصیرتی است. عرض کردم خیلی حرف است بگذرم. دومین عامل سقوط از صراط مستقیم دنیا،دنیا،دنیا، زخارف دنیایی.یک جاهایی خدا بنایش بر این است که انسانها را آزمونی کند که حقیقت خود را نشان بدهند. یک جاهایی خدا حضور در صراط مستقیم را با دنیا طلبی مقابل هم می گذارد. یک جاهایی آدم ها را آزمایش می کند می گوید می خواهم ببینم واقعا اهل صراط مستقیم هستید یا اگر دنیا پیش بیاید همه را فدا می کنید؟ خیلیها بودند و الان هم هستند شک ندارند حق کجاست، شبهه علمی ندارند بی بصیرت نیستند، می فهمند، میدانند حق کجاست، اما دنیا نمی گذارد با حق همراه باشند .مصداقش را قرآن یادمان داده اولین گروه که قرآن فاش می کند، می گوید اینها بی بصیرت نبودند یعنی حقیقت را می دانستند اما دنیا طلبیشان نگذاشت.

 علمای یهود بودند که نسبت به پیغمبر " یعرفونه کما یعرفون ابناهم " نسبت به حقانیت پیغمبر هیچ شبهه ای نداشتند مثل بچه هایشان پیغمبر را می شناختند اما ایمان نمی آوردند می گفتند این دنیایمان را به خطر می اندازد، الان خیلی از خواصی که در مقابل جبهه انقلاب قرار گرفتند، نمی فهمند این رهبری، معجزه آسا ، ربع قرن است انقلاب را هدایت کردهنمی فهمند؟!، این ابر مرد، ابرقدرتها را شکسته است. نمی فهمند، درک نمی کنند که این بزرگوار را خدا دارد مدیریت می کند. به شما بگویم، خدایا تو شاهدی، این جزء باور من است؛ خداوند به خاطر عنایتی که به این امت، نظام و انقلاب دارد، رهبری را فرماندهی می کند

ولایت او]مقام معظم رهبری[تجلی ولایت امام معصوم است که ولایت امام معصوم تجلی ولایت الله است. آیا نباید شکر این نعمت را انجام داد.

این سخن را همواره گفته ام، در جمع شما عزیزانی که انسان احساس خودمانی می کند، خداوند دونعمت در این زمان به ما داده است. که اگر این دونعمت را قدر ندانیم –خدا تعارف ندارد و با کسی رابطه خویش و قومی هم ندارد –خودش می گوید: اگر اهل نصرت دین خدا باشید من هم هوای شما را دارم، من 9 دی را خلق می کنم و دشمن شما را نابود می کنم.

همانطور که می دانید 9 دی را خدا خلق کرد، نگویید ملت ایران خلق ]9 دی [کرد، مردم را خدا به میدان آورد.

چه کسی به دلها انداخت که یک روز غیر تعطیل (چهارشنبه –9 دی - 88) که به میدان بیاییم؟

بنده در راهپیمایی 9 دی 88 حضور داشتم و یک لحظه به این فکر رفتم که خدایا نکند فرشتگانت را کت و شلوار پوشاندی و یک عده ای را هم چادر بر سرشان کردی فرستادی روی زمین؟ این همه آدم از کجا آمدند؟

اینها همانهایی هستند که 200 روز فتنه گران تلاش کردند فریبشان بدهند، اینها را چگونه به میدان آوردی؟ این کار را خدا کرد. 9 دی را ما خلق نکردیم و باید شکر خدا را در این رابطه هم بجا بیاوریم که ملت ایران شد سرباز خدا است.

مقام معظم رهبری فرمودند: سی سال که جبهه استکبار هر روز و هر روز روبه عقب می رود و جبهه انقلاب روبه جلو می رود. باید قدر دان این دو نعمت باشیم که بعضی از زمانها یکی از این نعمت ها بهتر از الانش هم بوده اما این دو نعمت با هم بودنشان مهم است.

1 –نعمت حاکمیت ولی خدا، اینکه رئیس ما، حاکم ما و مولای ما طاغوت نیست. ولی خداست و ما تحت ولایت الله حرکت می کنیم. آیا شکر ندارد.

باید یکی مثل آقای حسن زاده بیاید به ما یاد بدهد.در طول تاریخ هیچ زمانی نبوده است که سه ده طول بکشد و حاکمیت دست ولی خدا باشد، پیامبر یک ده ولایت دستش بود بعد از پیامبر ولایت از دست ولی خدا در آمد. 250 سال امام معصوم داشتیم، اما امام معصوم فرماندهی دستش نبود.

پنج سال هم که علی ابن ابیطالب آمد فرماندهی را بگیرد، آنچنان بلایی به سرش آوردند که به خدا گفت: خدایا جان علی را بگیر، این مردم شایستگی حاکمیت ولی خدا را ندارند، خدایا جان علی را بگیر، چی را بهشون بده ، حجاج ابن یوسف ثقفی را بده.

خوب الان دهه چهارم است که حاکمیت کشور دست ولی خداست، این شکر ندارد؟ این نعمت را ما داریم، یک زمانی مسلمانها بهترش را داشتند اما استفاده نکردند.

مقام معظم رهبری، حضرت امام خیلی بزرگ هستند ولی نسبت به علی ابن ابیطالب(ع)، قطره ای از اقیانوس هستند.

مهم نعمت دوم است که در تاریخ وجود نداشته و مختص زمان ما هست.

2- نعمت امتی که اهل قیام است، نمی گویم امت نمازخوان، این امت نماز خوان زمان پیامبر، علی ابن ابیطالب، امام حسن، امام حسین و ... بودند.نمی گویم امت روزه بگیر، نه ، امتی که " لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ  " را تجلی بخشید.

امتی با روحیه انقلابی، امتی که هزینه نظام ولایی را می دهد، امتی که فرهنگش را از حسین ابن علی (ع) گرفته است.

از شما سوال می کنند، فرهنگ بسیجی یعنی چه؟ جوابش این هست. فرهنگ بسیجی را امام حسین معنا کرد.

به امام حسین گفتند، یابن الرسول الله –دلسوزان و مریدان گفتند –می روید کربلا کشته می شوید، اکبرتو ، اصغرتو، عباس تو، قاسم تو، همه کشته می شوند، فرمود: می دانم و می برم، گفتند زینبت را به اسارت می برند فرمود: می دانم و می برم، گفتند چرا؟ عملیاتی را که پیشاپیش می دانی نتیجه اش کشته شدن و اسارت هست چرا اینکار را می کنی؟

حالا جواب را گوش کنید.

چند جا امام حسین به ما جواب را یاد داده است، این خیلی مهم است، فرهنگ بسیجی همین است فرمود: دین خدا در خطر است یا باید دین خدا سر بدهد یا حسین ابن علی سر بدهد؛ من سر می دهم، اکبر می دهم، اصغر می دهم، زینب می دهم تا دین خدا سر ندهد.

فرمود یا باید فاتحه اسلام را بخوانیم و بگویم تسلیم یا باید شهادتنامه حسینی را بنویسیم. فرهنگ بسیجی می گوید، همه چیز را می دهم اما دین نمی دهم، همه چیز می دهم اما انقلابی را که تولد جدید اسلام ناب محمدی(ص) هست را نمی دهم. بسیجی حرفش همین است. من همه چیز را آوردم میدان، من از حسین ابن علی یاد گرفتم. مصیبت آن است که دینم آسیب ببیند، انقلابم ضربه بخورد، مصیبت آن نیست که جان من ضربه بخورد.

جان من ضربه بخورد، جان من بشکند که مصیبت نیست. مصیبت آن است که دینم آسیب ببیند.

عزیزان این نعمت ها شکر دارد. این امت این چنینی شکر دارد فلذا امام در وصیت نامه اش فرمود: من با جرأت می گویم امت ما از امت مدینه زمان پیامبر و از امت کوفه و شام زمان امیرالمومنین بالاتر است. این نعمت ها شکر دارد و شکر این نعمت بر مسئولین ، خدمتگزاری به این مردم است. شکر نعمت ولایت، فرمانبری از ولایت است.

شما مسئولین فراموش نکنید که این نظام، نظام ولایی است. جمهوری اسلامی در زیر مجموعه نظام ولایی معنا دارد. یعنی آنکه دین بیان کرده ، ولایت است. همه قوا همه نهادهای رسمی این کشور زیر مجموعه نظام ولایی مشروعیت دارند. فراموش نکنید مسئولین، بسیجیان و همه ما فراموش نکنیم که این انقلاب یک سکان دار بیشتر ندارد، یک راننده بیشتر ندارد، یک سیاستگذار بیشتر ندارد، آنهم ولی امر است.

آقای رئیس جمهور، آقای رئیس مجلس، آقای  رئیس قوه قضائیه، آقای فرمانده کل سپاه و ... شما همه کمک راننده هستید. سیاستگذار نیستید، این نظام یک راننده دارد.

و همه، حتی مراجع. و دوستان الان به بعضی از دوستان عرض کردم به شما هم بگویم گوش کنید یک جمع بندی را دشمنتان بهش رسیده، این است ، 3 تا جمله است امت بی امام خطر ندارد، چون وقتی امت بی امام شد هر طرف خواستیم می بریمش به نام دین هر جا خواستیم میبریمش ، امت بی امام خطر ندارد، امام بی امت اقتدار ندارد، امام هم اگر شد، بدون امت کاری نمی تواند بکند جمله سوم مهم است، امت با امام شکست ندارد، حرف درست است. حرف آنها این است، همه پیروزی های انقلاب همه ی شکست های جبهه ی استکبار حرف آنها این است اگر یک روزی در فلسطین -مشکل ما سنگ های بچه فلسطینی ها بود- و امروز آن سنگ ها تبدیل به موشک شده، عجب سنگ نه تنها تبدیل به کلاش و آرپی جی ! نه بابا،  ظرف سی و چهار پنج سال سنگ ها تبدیل شده به موشک می گویند یک روزی ما می گفتیم نیل تا فرات حالا می گویم همین زمینی که داریم نگه داریم یک روزی هر مقام امریکایی در هر کشوری می رفت پادشاه آن کشور، رئیس جمهور آن کشور سرش را بلند می کرد می گفت یک مقام امریکایی مهمانمان بود امروزه  هر جا می رود مایک ننگ شده، بابا این ایران ما رو خورد کرده ! چرا، ایران خورد کرده ! جغرافیای ایران خورد کرده ! می گویند، نه، همه اش یک حرف است می گویند امت متصل با ولایت. می گویند آن که ما رو ذلیل کرده این بوده است. که همواره جبهه انقلاب را  برده جلو این بوده که حزب الله را در دنیا معرفی کرده، عزیزان کار شما کم نبوده ها ببینید دشمنتان چه می گوید: می گوید ما نگرا ن حزب الله ایران و لبنان و عراق نیستیم ما نگران این هستیم که چه زمانی حزب الله لندن و واشنگتن سر بلند کند؟ شما انقلابتان را صادر کردید. امام شما  فرمود: سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح می کنیم، من به شما بگویم خیلی را  فتح کردید، شما دلها و افکار مستقل را فتح کردید اما نکته مهم فهمیدن نقطه ی اتصال است تا توپخانه هایشان را بمبارانها یشان را سرمایه گذاریشان را در جنگ نرمشان گذاشتند تا نقطه ی اتصال با امام را بزنند!. گوش کنید می گویند یگانه راه شکست انقلاب این است، امت را از ولی اش جدا کنید! علی رو چگونه شکستند؟ معاویک زورش به علی نمی رسید توان شکست دادن علی را نداشت شانزده ماه در جبهه ی مقابل علی ابن ابیطالب (ع) ایستاد اما نتوانست علی رو شکست بدهد هر روز علی آن ساعت آخر 16 ماه جنگ، معاویک داشت نابود می شد، فرمانده خط مقدم و محور جبهه علی( ع)، مالک اشتر خبر داد آقا، علی جان امروز افتاب غروب نمی کند مگر اینکه فرمانده ی جبه مقابل، معاویه را کشته یا دست بسته تحویل بدهم ، بعد معاویه و مشاور اعظمش در خیمه نشسته بودند، ]معاویه[گفت ای مشاور اعظم دیدی علی ما رو شکست داد.

الان است که برسد به خیمه یک فکری بکن که جان خودمان را نجات بدهیم. امرعاص گفت: معاویه ما شکست خوردیم ما از علی شکست خوردیم امام یک گروهی سراغ دارم که می تواندن علی رو شکست دهند، گفت مرد نا حسابی گردان جدید داری چرا نیاوردی توی میدان امرعاص گفت تنها کسانی که می توانند علی را شکست دهند، منافقین هستند، هیچکس دیگری نمی تواند.

 چرا استکبار می گوید تنها کسی که می تواند انقلاب اسلامی را بشکند مردم ایران هستند نه کس دیگری، زیرا افراد بی بصیرت توسط چهرههای نفاق جدید فریب خورده فتنه درست می کنند. ای پیشکسوتان نفاق جدید را ببینید، استکبار دارد با نفاق جدید می آید. استکبار دارد با شعار دین داری می آید با شعار قران می آید که انقلاب را بزند. که علی زمان را شکست دهد. گاهی وقت ها با شعار امام زمان می اید که علی را شکست دهد، گاهی وقت ها با شعار ولایت و دین داری اهل بیت می اید، که علی رو بزند، قران سر نیزه  می کنند که تا جبهه علی را بشکنند!.

بدانید دشمنتان چون دارد مرگ تدریجی خودش را با این انقلاب می بیند، و توطئه می کند، لذا بصیرت می خواهد امروز بیش از همه زمانها باید هوشیار بود. چون نفاق جدیدی هست که با دشمن آمده مغزها و قلب ها را تصرف کند. دشمن آمده انقلاب را با بی بصیرت های فریب خورده که درون جمعیت های بی دقت هستند یاران علی را بشکند. امروز چنین وضعیتی است، امروز روزی است که آن کسانی که صحابه انقلاب اسلامی هستند آن کسانی که صحابه امام هستند غیرت دینی آنها، غیرت انقلابیشون بیش از همه به جوش بیاد در برابر هر کس می خواهد باشد یک چیز را باید استقامت کنید ولی امر، غیر از ولی امر هیچکس سیاست گذاری نباید بکند.  چه در انرژی هسته ای چه در سیاست داخلی چه در سیاست خارجی، مطالبه کنید، از مسئولین بخواهید ما هم می خواهیم، 35 سال تجریه کردیم هرکجا با ولی امر بودیم هر جا که مطیع بودیم فرمان بر بودیم ، پیروز بودیم، دشمن عقب رفته، آسیب پذیری ما، آسیب دیدن ما نقطه خطر ما، نقطه اتصال ما با ولایت است. که نباید آسیب ببیند!

  در فتنه 88 ما پیروزیمان به این بود. 9 دی را میدانید کجا خلق شد مرحله اول 9 دی، 29 خرداد رقم خورد که خطبه های رهبری بود. ما در آن 200 روز 2 روز مهم داشتیم و انشالله هر دو روز رو نمیگذاریم فراموش بشود یک مورد آن 29 خرداد بود که آقا حرف حسینی زد.، همان جمله آخر مقام معظم رهبری، که بعضی ها گفتند اقا در اخر خطبه شان یک درد دلی هم با امام زمان کردند، نه عزیزم فقط درد و دل با امام زمان نبود. مقام معظم رهبری در آن جمله نهایی خودشان را در خطبه 29 خرداد به دشمن گفتند. همین چیزی که گفتم فرهنگ حسینی، امام حسین یک جمله در کربلا یاد داد این همان جمله بود که فرمودند آنها می گفتند: وا داریم،  مقام معظم رهبری یک گام به عقب برود ولی مقام معظم رهبری از امام حسین یاد گرفت که در کربلا امام حسین گفت جان میدهم آبرو میدهم اما دین نمیدهم، خوب همین حرف مقام معظم رهبری که، گفتند جان میدهم، آبرو میدهم اما یک گام از قانون انقلاب عقب نمی روم و نمیدانید چقدر دشمن را مایوس کرد عزیزان هر چه می توانید نسبت به استقامت و تقویت پیوند امت با ولایت کار کنید، امروز کار شما باید این باشد بیشتر ثابت کنید به نسل جوان که نجات شما در پیوند با ولی امر است فرمان بری بی چون و چرا است فرمان بری از ولی فقیه، فرمان بری از یک فرد نیست. اسلام اراده هیچ کس رو مافوق اراده دیگران قرار نمیدهد فرمان بری از ولی امر فرمان بری از خداست چون فرمان خدا رو ابلاغ می کند. اما بحث دومی که نشد خدمتتون عرض کنم، بحث این بود جبهه استکبار الان مهم ترین برنامه اش را که جنگ نرم است. چگونه دارد انجام میدهد، نقطه های هدفش کجاست؟ انشاللله دوستان دیگری بیان میکنند من از اینکه شما تحمل کردیید، تشکر می کنم. پس عزیزان خلاصه اینکه نسبت به گذشته "الحَمدُلِلّهِ الَّذِی هَدانا لِهذا وَ ما کُنّا لِنَهتَدِی لَولا أن هَدانَا الله"  و در آینده " رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا" نکته سوم، شما فقط برای خودتان دلواپس نباشید برای فرزندانتان برای فرزندان این انقلاب نگران باشید. که ایا انها هم در صراط مستقیم می مانند یا نه؟  ان روحیه  انقلابی را، اون روحیه غیرت دینی را ،ان جسارت و شجاعت را ، ان فداکاری را، ان چیزی که شما را انچنان با جرات می کرد که مقابل هر کسی هر کجایی دفاع از انقلاب ترجیح بدید مواظب باشید این اسیب نبیند .

خدایا تو را به مقربان درگاهت قسمت می دهیم تو را به پیامبررحمتت  قسمت می دهیم ما را در صراط مستقیم ثابت قدم بدار پروردگار را ما از زمینه سازان نهضت ظهور بقیة الله و را از شهدای در رکابش مقدر بفرما

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.